Lördag - December
Idag är dagen kommen. Dagen då Li, Ludwig och Noel kommer ner för att fira nyår här. Idag är det den 26 december vilket innebär att det var julafton för två dagar sedan men det är inte riktigt något min familj firar längre. Vi är inte riktigt för det där med presenter utan njuter istället med tiden vi får tillsammans. Pappa köpte dock en jättefin klocka till mig som har min mammas initialer graverade på den, har aldrig blivit så glad för ett smycke förut. Klockan stod just nu på 12:10 och tåget ska vara inne vid 14 tiden så tills dess ska jag gå och städa. Pappa jobbar bara till 13 sedan hämtar han och jag alla tre på centralen innan vi åker hem till mig.
Li 12:14
Noel pratar om dig hela tiden, skicka hjälp
Victoria 12:16
Gråt
Gillas av likuo, prinzaugustt och 348 andra
v.carlen Varit i Göteborg i en knapp månad och göteborgskan är tillbaka på 100%. Syns väl hur glad jag är över det?
Visa alla 54 kommentarer
likuo snyggaste göteborgaren
prinzaugustt ditt utseende dödar
Jag vet inte varför jag kände mig tvungen till att allt skulle se så bra ut som möjligt. Noel har sett mig på botten så varför spelar det någon roll om det är lite stökigt? Men något i mig vill bara imponera på Noel genom att ha det städat. Jag drog av alla sängkläder och ersatte dem met ett fräschare innan jag bäddade sängen och dammsög golvet. Tiden gick inte särskilt fort och jag höll en säker blick på klockan hela tiden så jag inte skulle komma sent till centralen. När dörren öppnades tog jag tag i mobilen och gick ner till hallen där pappa stod.
"Ska vi redan åka?"
"Bättre tidigt än sent."
Jag log åt pappa och han suckade innan han vände ut ur huset igen och jag tog på mig ett par skor samt jacka. Pappa hade redan satt sig i förarsätet så det var bara för mig och hoppa in innan resan till centralen påbörjades. Vi bodde inte direkt centralt utan lite utanför själva Göteborg då vi bodde i ett villaområde. Det var tur att vi åkte redan nu då trafiken blivit lite tjockare efter en olycka så vi fick ta ett par omvägar men strax innan 14 parkerade pappa bilen och jag hoppade ut för att leta upp rätt spår.
"Väntar du här?"
Pappa nickade som svar och jag såg han ta upp mobilen innan jag stängde dörren och började gå till tågen. Jag hittade rätt spår och lutade mig mot en av stolparna i väntan på att tåget skulle anlända. När jag såg tåget sakta rulla in rätade jag på mig och börjae gå lite längre ut på perrongen för att möta upp dem. När dörrarna öppnades var jag nog den mest förväntansfulla på centralen och det tog inte lång tid innan Lis korta kropp klev ut ur tåget med en väska med sig. Efter henne kom Ludwig och till sist Noel. Jag fick ögonkontakt med Li och vinkade hysteriskt och ett stort leende bildades på hennes ansikte samtidigt som hon gick emot mig.
YOU ARE READING
Zinkensdamm | N.F
FanfictionVi springer väl in i varandra? Den här berättelsen handlar om Noel Flike och Victoria Carlén. Uppmärksamma att personerna går sista året i gymnasiet men ingen musik har släppts än, alla är lika gamla dvs går Dante också sista året om ni blir förvirr...