Om du är med honom

1.6K 51 7
                                    

Fredag

"Pontus, lägg ner!" 

Jag gick efter Pontus runt lägenheten med en arg ton. 

"Pontus för i helvete." 

Jag ställde mig med armarna i kors och såg hur han stannade upp och vände på sig.

"Ge mig den." 

Han sprang runt med min tågbiljett i handen, tågbiljetten som skulle ta mig till Göteborg. Han hade försökt övertala mig att inte åka för att jag bara skulle må sämre ut av det men jag hade lovat. 

"Du borde inte åka." 

"Ja, jag vet att du tycker det men jag måste." 

"Du får tillbaka den här på ett villkor." 

Jag himlade med ögonen och suckade djupt och kollade på honom med en blick som sa vadå

"Följ med ikväll och ha kul. Kom på lite andra tankar innan du ska dit." 

Han log mot mig och tog ett par steg närmre mig och gav mig biljetten. Det lät inte helt fel men det kändes ändå skönt att få vara hemma och sova ut men jag nickade till slut och Pontus sken upp i ett stort leende. 

Timmarna gick och helt plötsligt stod vi utanför ett större hus som var fullt av människor. Li stod tätt intill mig och log stort mot mig. Pontus stod på min andra sida och gav mig ett leende innan han försvann bort till ett par kompisar.

"Kom, vi går till Ludwig!" 

Li tog tag i min arm och drog med mig in till huset där vi snabbt hittade Ludwig och ett par av hans kompisar, Noel inräknad. Li föll ganska direkt in i Ludwigs armar medan jag stod framför gruppen av personer och var lite obekväm, jag borde ha stannat hemma. Jag kollade bort mot Noel som satt med en ölflaska i soffan. Han höjde den och mimade ett lätt skål innan han förde flaskan mot munnen. Jag log tillbaka innan jag vände mig om och gick ut till altanen där det var mycket lugnare. Jag stängde dörren bakom mig och drog in ett rejält andetag innan jag satte mig ner och slöt ögonen. Efter ett tag hörde jag dörren öppnas igen och jag öppnade ögonen, Noel hade satt sig ner i en av stolarna och hans ölfaska var i ett fast grepp i hans högra hand.

"Hur är det?" 

"Det är la inte så värst bra men jag ska inte klaga, det kan alltid vara värre." 

Jag ryckte på axlarna och lutade mig tillbaka. Noel kollade på mig och la huvudet lite på sne. Det var mörkt ute men jag såg varenda detalj av hans ansikte. 

"Du, Noel?" 

Han kollade på mig och nickade så jag skulle fortsätta.

"Varför ljög du om ditt ex? Att hon var på festen? Du kunde bara kysst mig ändå." 

Jag flinade lite mot honom och skrattade men fick inte samma reaktion av honom. Han sänkte flaskan och han mumlade ett svagt fuck

"Jag ska döda Ludwig." 

"Oj, lite väl agressivt? Jag bara undrade." 

"Jag vet inte om jag ska vara ärlig. Blev väl lite in the moment. Varför kysste du mig tillbaka?"

"Vad menar du med det?" 

"Och varför låg du med mig om-" 

Dörren bakom oss öppnades och jag vände skarpt huvudet och mötte Pontus ögon. Han ställde sig tätt intill mig och jag såg att han kollade på Noel.

"Om du är med honom. Ursäkta mig." 

Noel ställde sig upp och gick förbi mig och Pontus. Han snuddade drygt vid Pontus axel och stängde dörren än en gång. Pontus flyttade sig och satte sig på huk framför mig med händerna på mina knän. Jag sa inget utan tittade bara på Pontus innan jag drog bort hans händer och ställde mig upp men jag gick inte in i huset utan rundade husknuten och tog mig ut till vägen. Jag gick med stora steg nedför den upplysta gatan och hoppade på en buss vid närmsta busstation och åkte hem, där jag borde ha stannat. 

Zinkensdamm | N.FWhere stories live. Discover now