Tisdag
Med Li och Elle tätt bakom mig gick vi igenom den folk täta korridoren och tryckte oss fram mot våra skåp. Jag fick knuffa mig förbi då alla tycktes stå och titta på något men jag kunde inte riktigt se var det var på grund av alla som stod i vägen.
"Ugh, kan folk vara jobbigare?"
Elle slängde en blick mot klungan av folk innan hon lätt lutade sig mot ett skåp. Jag nickade mot henne och öppnade sedan mitt skåp för att ta ut rätt material till nästa lektion och Li gjorde detsamma. Elle gick inte i våran klass och hade därför inte sitt skåp vid oss. När jag och Li tagit fram våra grejer ställde vi oss längre bak och försökte komma på vad det var alla tittade på. Det var inte tyst, tvärt om, alla skrek och det lät som ett bråk men det gick verkligen inte att se. Efter ett tag kom en lärare till slut fram och såg till att alla flyttade på sig och när folk började dra sig iväg och klungan blev mindre och mindre såg man nu också vilka det var som tjafsade. Pontus och Noel. Vad i helvete har dem mot varandra? När alla gått iväg var det nu Pontus, Adrian, Noel, Ludwig och en annan kille jag ej träffat som stod tillsammans med läraren och alla såg extremt irriterade ut.
"Vafan bråkade dem om?"
Li lutade sig mot mig och viskade lätt men jag vände mig bara mot henne och skakade lätt på huvudet. Vi kollade på och såg hur alla av dem fick en rejäl utskällning innan lärarens blick föll på oss tre.
"Har inte ni lektion?"
När läraren yttrat frågan kollade också killarna på oss och Noel flinade mot mig.
"Jo men det är inte så lätt när läraren som ska hålla lektionen måste uppfostra småungar i korridoren."
Sa jag innan jag tillsammans gick med Li och Elle till klassrummet där vi sa hejdå till Elle och slog oss ner vid ett bord längre bak. Det dröjde ett par minuter till innan läraren kom in i klassrummet och ursäktade sig för att vara sen och kort därefter klev också en arg Pontus in. Han tog sig bak i klassrummet och slog sig ner vid bordet bredvid mig. Läraren som precis dragit igång en genomgång såg inte riktigt ut som om den ville gå igång på en till utskällning så jag tog upp mobilen och skickade iväg ett SMS.
Victoria 12:32
Vafan var det där om?
Pontus 12:34
Spänning i vardagen
Victoria 12:35
Bete dig
Jag la ner mobilen på bordet och slängde en snabb blick på Pontus som ryckte på axlarna innan han ointresserat vände sig mot läraren. Jag gjorde detsamma och lyssnade på lärarens genomgång. När läraren var klar fick vi fortsätta med vårat individuella arbete och jag tog tag i mina grejer och var på väg ut när Pontus lätt tog tag i min arm.
"Vad är det?"
Jag kollade på honom och ryckte lätt på armen för att komma ur hans grepp.
"Kan vi snacka?"
Jag himlade med ögonen men nickade och Pontus gick bakom mig ut ur klassrummet. Vi tog oss till ett bord som stod längre bort där vi slog oss ner och jag lutade mig tillbaka och lät Pontus prata, eftersom det var det han ville.
"Du, han där Noel, han verkar inte schysst."
"Vad är det nu då?"
"Nej, inget, han går runt och säger en massa bara."
"Säger vadå?"
Pontus kollade lätt runt sig innan han lutade sig över bordet och sänkte rösten en aning.
"Han säger att ni låg på festen."
Jag skrattade lätt åt Pontus och han lutade sig med en fundersam blick tillbaka och kollade på mig.
"Får han inte det eller? Det är ju sant."
"Varför då?"
"Va? Vadå varför? Jag får väl ligga med vem jag vill. Sluta bete dig som om du måste ta hand om mig."
"Någon måste ju det."
"Ursäkta?"
Jag spände blicken på Pontus och såg att han blev röd i ansiktet. Han blev alltid såhär, så fort någon sa ett ord om mig förvandlades han från en kompis till en överbeskyddande bror, vilket han inte är och vilket jag inte behöver. Vår vänskap var lite krånglig. Vi har inte känt varandra så länge men har under hela vår vänskap haft ett lite on and off förhållande men det är inget jag vill göra officiellt då han inte är en person jag vill se mig själv i ett förhållande med och det vet han om. Han verkar dock tro att han har någon rätt över mig, se till att allt är bra och så vidare. Det är inget fel med det men ibland blir det lite väl mycket.
"Jag är bara orolig."
"Pontus, jag är arton jag tror jag kan ta hand om mig själv rätt så bra."
Under vårt lilla samtal blev vi avbrutna då en av Pontus kompisar kom och drog iväg honom. Vi sa hejdå och sedan öppnade jag min dator för att få gjort det lilla arbetet jag kunde hinna med. När klockan slog 13:20 var lektionen äntligen över och jag trevade bort till mitt skåp där jag mötte Li och Elle.
"Vart satt du?"
"Dem runda borden längre bort."
Dem nickade åt mig och jag öppnade sedan skåpet för att lägga in min bok och ta ut min väska samt jacka. På tisdagar var schemat lite konstigt. Jag hade inte lektion medan både Li och Elle hade det då båda dem hade en utökad studieplan så nu var denna skoldagen klar för min del.
"Vi ses hemma Li och vi ses väl imorgon Elle."
Jag log åt dem båda och dem gav mig varsin vinkning innan jag försvann runt hörnet och tog mig mot utgången. Påväg dit såg jag dock Noel sitta vid en bänk och jag kunde inte stoppa mig själv för att gå fram.
"Nemen, är det inte lilla Noel."
Jag log mot honom och han besvarade leendet. Han flyttade lite på sig och gjorde en gest att jag skulle sätta mig ner men jag skakade lätt på huvudet och lutade mig istället mot en vägg.
"Rolig kompis du har, han där Pontus."
"Visst är han."
"Trodde aldrig jag skulle hamna i bråk över dåligt sex."
"Om jag minns rätt så var det en viss Noel Flike som i lördags sa att han inte ens skulle komma ihåg det men nu är vi här, tre dagar senare and look how the tables have turned."
Noel skrattade lätt innan han ställde sig upp och gick emot mig.
"Är du upptagen idag?"
"Nej, hurså?"
"Följ med mig hem, vi kanske kan lära känna varandra på något annat sätt än att bara prata om samma sak, om och om igen."
Han log mot mig och jag skrattade lätt. Jag hade ändå ingenting planerat idag och Li hade som sagt en lektion kvar så varför inte? Vi gick tillsammans ut ur skolan och gick mot hans bil som stod parkerad längst bort på parkeringen. Det tog knappt tio minuter att åka till honom och på vägen började jag lätt känna igen mig och när vi stod utanför huset slog det mig.
Det var Noel som hade hållt i festen.
-------------
Del tre: Check! Förlåt om det inte är så jätteintressant nu men det kommer bli bättre och bättre så håll ut. Glöm inte att följa mig på IG: exempel.66. Vi ses i nästa del!
MVH A
YOU ARE READING
Zinkensdamm | N.F
FanfictionVi springer väl in i varandra? Den här berättelsen handlar om Noel Flike och Victoria Carlén. Uppmärksamma att personerna går sista året i gymnasiet men ingen musik har släppts än, alla är lika gamla dvs går Dante också sista året om ni blir förvirr...