Måndag
Två trötta tjejer var återigen påväg in till skolan. Idag började vi ganska sent vilket hade lett till att vi också var uppe ganska sent, inte bra. Vi hade inte orkat göra någonting innan skolan så nu gick vi här bredvid varandra i mjukiskläder och oborstat hår, fräscht.
"När slutar vi idag?"
"16."
"Du skämtar? Ska jag orka med den här dagen i fem timmar till."
"Gumman, fem timmar är ingenting."
Jag kollade upp mot Li som bara himlade med ögonen innan hon förde ena handen mot ögat och gnuggade sig lätt. Jag tog ut mina saker ur skåpet innan jag ställde mig upp och började gå bort från skåpen. Vi hade inga lektioner idag utan idag var vi bara tvugna att komma till skolan, ta närvaro och sedan spendera fem timmar här med gymnasiearbetet, kul.
"Vad fan har hänt med er?"
Elle mötte upp oss på väg mot caféet och skrattade lite när hon fick syn på oss.
"Två timmar sömn har du framför dig."
Vi fortsatte gå och hittade ganska fort ett tomt bord där vi slog oss ner och påbörjade arbetet. Det var ganska lugnt i skolan idag eller just nu iallafall eftersom alla andra förutom treorna hade lektion. Som tur var förstod nog alla treor att arbetsro var vad alla behövde så därför var det en bekväm tystnad.
Pontus 10:16
Är du i skolan än?
Victoria 10:17
Ja, är i caféet
Med en suck la jag ifrån mig mobilen och fortsatte med arbetet.
"Vad är det?"
Jag kollade upp och mötte Elle med blicken och skakade lätt på huvudet.
"Det är bara Pontus, han är så jävla jobbig."
"När man pratar om trollen."
Li puttade till mig lätt i sidan så jag kollade upp igen och nu såg jag att Pontus stod precis bredvid mig. Han drog fram en stol och satte sig ner vid bordet.
"Ni ser ut som skit."
Jag slängde en blick mot Pontus innan jag återgick till att skriva på arbetet. Han rörde sig inte ur fläcken men han sa ingenting heller. Han bara satt där och kollade på mig. Jag kollade upp ibland och kollade på Li och Elle men dem gjorde inget dem heller, de ryckte bara på axlarna. Jag försökte koncentrera mig på arbetet men det var svårt när någon hela tiden stirrade på mig. Jag vände mig mot honom och gav han en blick så han skulle sluta men han log bara mot mig och lutade sig bakåt i stålen och med en suck vände jag mig än en gång mot datorskärmen. Det gick inte lång tid innan jag kände att han placerade sin ena hand på mitt lår och där var jag klar.
"PONTUS."
Jag märkte inte hur högt jag sa det men när jag väl tittade runt mig och såg att nästan halva caféet vänt sig mot oss så sänkte jag mig igen.
"Kom, nu."
Jag drog snabbt ut stolen och ställde mig upp. Jag väntade inte ens på Pontus utan gick raka vägen bort från caféet och hoppades bara på att han skulle följa med. Jag vände huvudet och än hade inte Pontus hunnit ikapp mig, jag gick fortfarande framåt även om blicken var bakåt och snart gick jag in i någon. Jag vände huvudet mot personen och möttes utav Noel.
"Hej."
"Hej."
Jag hade inte träffat Noel sen i fredags och han verkade lite tillbakadragen men jag förstod inte varför eller det kanske jag gjorde egentligen men det var inget jag kom att tänka på. Jag log lätt mot honom innan jag kände en arm som la sig på mina axlar och jag förstod direkt att det var Pontus.
YOU ARE READING
Zinkensdamm | N.F
FanfictionVi springer väl in i varandra? Den här berättelsen handlar om Noel Flike och Victoria Carlén. Uppmärksamma att personerna går sista året i gymnasiet men ingen musik har släppts än, alla är lika gamla dvs går Dante också sista året om ni blir förvirr...