Torsdag
Alarmet väckte mig som vanligt vid sju tiden och jag vred mig om för att stänga av det. Jag tog ett par djupa andetag innan jag tog tag i mobilen och scrollade igenom notiserna jag fått under natten.
Li 23:46
Det blir nog att jag stannar hos Ludwig, du får ta bussen själv imorgon
Jag log lätt mot mobilen när jag läste SMSet, det gjorde mig glad att se Li vara med någon som gjorde henne glad. Mobilen la jag ner på nattduksbordet igen innan jag tog mig upp ur sängen och drog på mig en tröja innan jag trevade bort mot fönstret för att dra upp persiennerna. Jag möttes utav mörka moln och regn. En suck senare vände jag mig om och tog återigen upp mobilen.
Victoria 07:04
Du kan inte vara väldigt snäll och skjutsa mig idag? Börjar 08:40
Noel 07:06
Börjar nio så det funkar, kommer vid halv
Efter lite om och men hade jag numera Noels nummer också, vilket var extremt användbart för dagar som denna. Bättre sent än aldrig.
När klockan närmade sig halv knackade det på dörren och jag tog mig mot den med ett leende. När jag öppnade den förberedde jag mig på att möta Noels blåa ögon men istället stod Pontus där och såg allt annat än glad ut.
"Vad fuck gör du här?"
"Jag... Jag vill prata."
Jag synade honom upp och ner och kände genast den svaga lukten av öl. Jag backade lite bakåt och satte upp min hand mellan han och mig.
"Du kommer inte in i min lägenhet påverkad."
Han lyssnade inte på mig och tog sig snabbt förbi mig in i lägenheten. Jag var snabb med att stänga dörren och följde sedan efter honom in mot köket där han ställt sig lutad mot diskbänken. Han tog ännu en klunk utav ölen han dragit fram och han hade blicken fäst på mig. Jag drog upp mobilen och skickade snabbt iväg ett SMS till Noel innan jag slog mig ner på en av stolarna.
"Vad har han som inte jag har?"
"Respekt för mig."
Jag flinade lätt mot Pontus vilket han besvarade med ett skratt. Han tog ett par steg framåt och satte båda händerna på bordet och lutade sig ner mot mig.
"Du förtjänar inte respekt."
Jag var påväg att ställa mig upp och gå ut ur köket när jag kände hans kalla hand lägga sig runt min handled. Jag spände blicken i honom och ryckte gång på gång med armen men jag var inte tillräckligt stark för att ta mig ur hans grepp.
"Pontus, gör inte det här."
Han drog hårt i armen vilket gjorde att jag drogs emot honom och han fångade upp min andra handled i ännu ett grepp. Han gick framåt vilket fick mig att backa och snart stod jag pressad mot väggen och han flyttade på sin ena hand och tog tag i min käke.
"Kanske jag borde visa dig vad du missar."
Jag gjorde det enda jag hade styrka till i detta läget vilket var att skrika och jag hörde hur dörren öppnades och efter ett par sekunder stod Noel i dörrkarmen till köket med en häpen blick. Han kollade på mig innan han snabbt gick fram mot Pontus och drog bort han ifrån mig. Jag tog ett par steg bakåt och la min ena hand runt min handled han haft grepp om och masserade den lätt då det värkte lite.
"Vem fan tror du att du är?"
Noel drog med sig Pontus ut i hallen och jag hörde efter ett par sekunder hur dörren smälldes igen och låstes. Noel kom tillbaka in i köket och gick mot mig. Jag tog snabbt bort mina händer för att inte visa märkena men han var snabbare och snart höll han om min händer och masserade dem på det sättet jag precis gjort.
YOU ARE READING
Zinkensdamm | N.F
FanfictionVi springer väl in i varandra? Den här berättelsen handlar om Noel Flike och Victoria Carlén. Uppmärksamma att personerna går sista året i gymnasiet men ingen musik har släppts än, alla är lika gamla dvs går Dante också sista året om ni blir förvirr...