If I used to love you baby

1.8K 61 27
                                    

Måndag

Jag läste Noels SMS om och om igen. Hans ord fick det verkligen att pirra i magen. Jag hade dock inte svarat på SMSet. Vad ska jag säga? Hej Noel jag är så jävla kär i dig. Nej tack, hellre något mer diskret men jag vill inte vara diskret med honom. Jag vill bara vara med honom, hela tiden. Jag la ifrån mig mobilen och tog istället upp borsten som låg på bordet framför mig. Jag gjorde mig iordning det lilla jag brukade. När klockan närmade sig tjugo i åtta så lämnade jag mitt sovrum och mötte en trött Li i köket. 

"Godmorgon." 

Hon log åt mig när jag kom in och jag tog tag i en skål och hällde upp lite flingor och fil innan jag satte mig bredvid henne vid bordet. 

"Vad ska du göra idag då? Några speciella planer?" 

"Är det en hint att du inte vill ha mig i lägenheten efter skolan?" 

"Tack, har jag sagt att du är världens bästa vän?" 

Li himlade med ögonen och jag gav henne en lätt puss på huvudet innan jag med min lilla skål gick tillbaka till sovrummet. Jag åt snabbt upp innehållet innan jag ställde ner den och öppnade min gaderob för att byta om innan vi skulle ta bussen till skolan. 

Gillas av prinzaugustt, likuo och 257 andra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av prinzaugustt, likuo och 257 andra

v.carlen jag kan inte sluta tänka på dig heller 

Visa alla 48 kommentarer

likuo faAn vilken snygg kompis man har 

anvandare du är riktigt snygg

prinzaugustt du kunde smsat men tack för bekräftelsen 

v.carlen @/prinzaugustt tänkte att du ville ha uppmärksamheten också ;) 

Väl framme på skolan anslöt vi oss ganska snabbt till Elle som satt och väntade på oss i caféet. Vi slog oss ner vid ett bord och köpte varm choklad då det var riktigt kallt ute. Skolan var ganska tyst idag, troligen beroende på vädret. Det var nästan lite läskigt hur vädret påverkade hur folk betedde sig, det var alltid tyst när det regnade. 

"Jag har prov i kemi imorgon, har inte börjat plugga än och jag måste få C." 

"Har det någonsin varit ett problem för dig? Att få C?" 

Jag stödde huvudet på min hand och kollade ut genom fönstret i hopp om att Noel skulle gå förbi men minutrarna gick och jag hade fortfarande inte sett honom.

"Victoria?" 

Elle petade lätt på mig vilket fick mig att reagera och jag rätade på mig och tog tag i min kopp med choklad. Jag kollade på Elle och la huvudet på sne.

"Vad?" 

"Du verkar tillbakadragen." 

"Jag väntar på någon." 

Zinkensdamm | N.FWhere stories live. Discover now