34: Ardan Aufy Time-off II

1K 54 36
                                    


"Hmm?"

"Apa jawab call orang dengan 'hmmm' je ni?"

Aufy buat muka walaupun dia tahu orang diseberang talian takkan dapat tengok pun muka dia tu macam mana. Sekarang ni Aufy tengah dok lepas rindu dengan bilik bertapa dia ni. Bilik ni babah buat khas untuk dia berkarya. Bilik yang penuh dengan contengan. Penuh dengan warna. Dan penuh dengan segala macam benda yang Aufy suka. Segala yang ada dalam bilik ini adalah kegemaran Aufy. Daripada bean bag bentuk bulat berwarna dusty green yang boleh muat enam orang yang dia tengah duduk sekarang ini sehinggalah kepada giant screen yang kerap menayangkan filem-filem kegemaran Aufy. Selain dari bilik contengan, ini juga merupakan movie dan game room Aufy.

Ingatkan nak rehatkan minda dalam bilik ni tapi tiba-tiba dapat panggilan dari Faiq ni pulak...

"Nak apa ni?"

"Kat mana tu?"

"Sibuk asal?"

"Kat dalam bilik bertapa kau tu ek?"

"Macam mana tahu aku balik kampung ni?"

"Well~"

"Ni mesti babah yang bagitau kan?"

"Tak perlu tahu pasal tu. Ni aku nak tanya, apa cerita bos kau kat Something Purple tu?"

"Babah bagitau kau pasal tu jugak?"

"Aku tak tanya okay? Aku cuma call dia pada masa yang tepat. Dia risaukan kau. Dia kata bos kau asyik marah kau. Apahal?"

"Eleh. Entah-entah kau yang paksa dia bagitau kenapa aku balik. Kau main kotor kan?? Hari tu siap fitnah aku cakap aku ikut lelaki masuk hotel bla bla bla.. Kau ingat aku tak tahu?"

"Bila masa pulak aku fitnah kau ni?? Bila???"

"Jangan nak buat-buat tak tahu la, Faiq."

"Seriously, bila?? Kau jangan nak sesuka hati kau je tuduh aku fitnah kau. Dosa memfitnah tu lebih besar dari membunuh tau tak? Daripada aku fitnah kau, lagi baik aku bunuh kau terus." Bebel Faiq, geram bila diri dituduh sebegitu rupa.

"Masa kau jumpa aku kat Dandelion."

"Okay. Lepas tu? Kenapa pulak kau fitnah aku cakap aku fitnah kau pulak??"

"Sebab lepas tu babah called aku. And dia macam tak percayakan aku. Tu mesti sebab kau la kan yang cakap benda tak masuk akal dengan dia."

"Eh mana ada! Sumpah!"

"Tipu."

"Betullah! Ya, aku memang tengok kau dengan lelaki, tapi aku tak cakap apa-apa pun dengan babah. Sumpah, Aufy! Lagipun aku tau la tu bos kau. Yang suka nak compete dengan aku tu, kan?"

"Habis tu siapa yang bagitau dia??"

"Manalah aku tahu. Tapi sumpah bukan aku!"

Aufy terus terdiam. Ini bermakna selama ini dia dah salah anggap. Faiq tak tahu apa-apa pun. Kalau macam tu....tu semua kerja Ammar? Ataupun Addam?

"Okay."

"Okay je? Lepas fitnah aku, kau okay je?"

"Habis tu kau nak apa??"

"Nak tahu kenapa dengan bos kau."

"Dia gila. Okay. Puas hati? And mungkin lepas ni kau menang. Dengan deal kau yang entah apa-apa tu."

"Dia ada sentuh kau ke?"

"Tak ada. Tak payah risaulah. Kalau dia berani buat benda bukan-bukan kat aku, tahulah aku macam mana nak belasah dia."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 28, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Something PurpleWhere stories live. Discover now