Chapter 3

11.7K 276 14
                                    

Hana Maylina

Gara-gara samseng sewel tu saya terpaksa batalkan misi kami ke klinik Dr. Derrick dan juga dinner malam saya dengan Ralph. Kami semua terus balik selepas kejadian langgar kereta samseng tu.

Keesokkan harinya saya sudah nekad untuk teruskan misi saya mencari boyfriend dan dimulakan dengan Dr. Derrick. Saya mesej besties saya tapi malangnya hari ini masing-masing ada agenda. Jadi terpaksalah saya bergerak sendiri. Saya rancang mahu menyamar jadi pesakit hari ne. Saya mahu tengok bagaimana Dr. Derrick melayan pesakitnya dan ingin mengujinya.

Saya menarik nafas dalam-dalam kemudian hembus sebelum masuk ke klinik Dr. Derrick. Hari ini saya guna kereta daddy saya sebab kereta saya kemik sebab berlanggar dengan kereta sting tu aka Dominic. Saya memakai skinny jeans yang singlet tipis. Rasanya cukup seksi sudah ne dengan heels saya lagi yang tingginya 5 inci dan gincu berwarna merah serta rambut di ikat ponny style. Sengaja saya pakai macam ne sebeb saya mahu juga tahu Dr. Derrick orangnya macam mana kalau berhadapan dengan perempuan seperti saya. Hahaha.. Nakalkah saya? Sikit saja bah kan. 

Masa masuk dalam klinik Dr. Derrick, semua orang yang ada di dalam klinik tersebut automatic melihat saya dari atas sampai ke bawah. Saya menanggalkan kaca mata hitam saya kemudian terus ke kaunter pertanyaan. Mesti orang hairan tengok saya masuk dengan penuh bergaya dan muka sedikit pun tidak menunjukkan orang dalam kesakitan. Saya terpaksa sis buat macam ini demi misi mencari calon suami yang boleh mengikuti cita rasanya serta daddy kesayangan saya. 

"Excuse me.. I'm looking for Dr. Derrick. Is he available right now?"

Tu nurse melihat tengok saya seperti orang kebinggungan. Mana tidaknya saya sempat kenyit mata dengannya. Mesti dia hairan kenapa saya kenyit mata. Haha.. Entah apa yang dia fikirkan tu.

"He have patient right now miss. Do you have appointment with Dr. Derrick? As for today he is full of schedule"

Saya tengok tu nurse dan bagi senyuman yang paling manis tapi dalam hati berdamn.. damm.. sudah. Mahu jumpa tu Dr. Derrick perlu buat appointment pula. Kalah-kalah saya pula.

"But I really sick and only Dr. Derrick know my illness."

Nurse sedikit curiga selepas mendengar saya bercakap begitu. Dia seperti mengimbas kembali memorynya sambil tengok muka saya. 

"Sorry Miss. Please give me your full name so that I check in our system."

"Hana Maylina Joseph. I don't have any appointment with Dr. Derrick before this but please let him know. I bet he know me."

Main yakin lagi kau, Hana.. 😅 Nurse tersebut masuk ke dalam bilik Dr. Derrick selepas patient yang dirawat telah keluar. Saya pergi mengintai dari tepi pintu yang tidak kena tutup rapat dan mahu dengar apa nurse tu cakap dengan Dr. Derrick. Risau juga saya kalau rancangan saya tidak berhasil.

"Dr... There is a lady said she want to meet you and she said again you know her."

Dr. Derrick nampak binggung. Mungkin dia berfikir siapa gerangan wanita itu yang mengaku mengenalinya. Lucu tengok muka ne doktor bah.

"What's her name? Did she already make appointment? You now right the rules in my clinic. I don't like seeing people that don't have appointment first."

Nurse tersebut sedikit takut dengan nada ketegasan suara Dr. Derrick. Emm.. Boleh tahan tegas juga dia ne. 

"Her is Hana Maylina Joseph.. She is...."

Belum sempat nurse tersebut menghabiskan ayatnya, saya terus masuk ke dalam bilik Dr. Derrick. Kesian tu nurse sebab bercakap putus-putus tadi. 

"Thanks you nurse for your kindness. I will repay you after this. Oh.. Hi Dr. Derrick. I'm Hana Maylina Joseph and you can call me Hana."

Wrong Target - CompletedWhere stories live. Discover now