Chapter 2

16.5K 293 8
                                    

Vela, Terra dan Winnie sudah berkumpul seawal jam 8.00 pagi di depan pintu pejabat Hana. Sementara Hana masih di bilik masih menikmati tidur lenanya. Habislah kau, Hana.. Kawan kau sana sudah berada di office menunggu tapi kau masih lagi buat taik mata. Mentang-mentang bos jadi suka hati lah tu masuk office kan. 😅

Winnie: "Kera.. Tu tonton mesti masih tidur. Kita ne kali awal betul datang."

Tiara: "Isskk.. Kau kan Winnie berapa kali saya cakap jangan panggil saya kera kalau di luar. Jatuh saham saya oh.."

Winnie: "Sorry ba. Terbiasa sudah. Hahaha.."

Vela: "Adui.. Kita pergi breakfast lah dulu. Mahu tunggu tu Tondu pasti  tengahari baru masuk."

Kawan-kawan Hana keluar semula dari office Hana dan bercadang untuk sarapan di tempat mereka biasa pergi.

**************************
Hana Maylina

Jam 9.00 pagi tepat alarm jam saya berbunyi. Dengan malasnya saya matikan alarm clock saya dan sambung buat taik mata lagi. Saya rasa masih mengantuk lagi. Tiba-tiba saya teringat meeting saya nanti tengahari jam 12.00. Saya perlu hadir sebab mahu rebut projek yang bernilai jutaan ringgit dengan pesaigan yang lain. Dengan pantas seperti super sonic saya berlari masuk ke dalam tandas, mandi. 10 minit saja siap sudah. Hahaha.. Masa untuk pilih baju yang mahu kena pakai ne hari.

Saya keluarkan dress warna hitam saya. Baju ne tidak seksi juga tapi kalau saya pakai saja mesti kelihatan seksi. Hahaha.. Lurah pun nampak sebab besar tu nenen. Make up pula hanya tipis saja memandangkan baju sudah cukup menarik perhatian. Tidak boleh over nanti nampak macam perempuan murahan pula. Sudah berpuas hati dengan penampilan saya depan cermin baru saya ready mahu pergi office saya. Tengok jam balik, astaga jam 11.00 sudah. Sitt... Brommmm.. Saya pandu kereta saya macam polis kejar penjenayah. Hahaha..

15 minit saja sudah sampai. Lajukan.. Hahaha.. Biasa perjalanan dari rumah saya ke office mengambil masa 25 minit sebab traffic jam. Ne hari saya banyak curi jalan tu yang cepat sampai. Jangan contohi cara pemanduan saya kio. Nanti saya kena kecam. Hehehe..

Sampai office jak sudah ternampak geng keras saya duduk di sofa lobby office saya. Macam keboringan sudah mereka tunggu saya ne.

"Datang pun princess kita ne. Wow.. Seksi juga ne." (Winnie)

Saya hanya tersenyum mendengar pujian dari besties saya.

"Kau mahu pergi mana ne? Kami mahu tunjukkan kau sesuatu yang boleh bikin selesai masalah kau tapi oleh kerana kau lambat sampai, kami pulang dululah." (Tiara)

Amboi.. Merajuk nampak dorang ne.

"Jangan kamu jalan dulu bah. Sorrylah. Kamu tu yang tidak pandai buat appointment awal-awal. Nanti saya belanja kamu lunch ok dear-dearku sekalian. Sekarang saya ada meeting." (Hana)

"Sejak bila mahu jumpa kau perlu buat appointment? Oh.. Sombonglah.." (Winnie)

"Alaaa.. Marah sudah Makcik Winnie. Mari honey kiss-kiss dulu.." (Hana)

Pura-pura saya dekatkan muka saya mahu kiss Winnie tapi cepat-cepat Winnie tolak muka saya. Kami semua ketawa termasuk receptionist saya.

"Tunggu saya ok." (Hana)

"Ya.. Ya.. Janji makan nanti tempat 5 star ok. Hahaha.." (Vela)

Sementara itu, masuk beberapa orang lelaki dan ada seorang perempuan ke dalam office saya sampai kami semua pun terdiam dan tengok tu orang masuk. Hahaha.. Suasana terus jadi macam malaikat limpas.

"Kami ada temu janji dengan Cik Hana Maylina Joseph. Saya, Joo wakil dari Syarikat Hubline Sky. "(Encik Joo)

Astaga.. Dengar saja nama Syarikat Hubline Sky, cepat-cepat saya tegur mereka dan jemput mereka masuk ke dalam meeting room. Nasib PA saya sudah sediakan meeting room dan bahan-bahan untuk pembentangan saya nanti.

Wrong Target - CompletedWhere stories live. Discover now