Dominic
Saya call Issac lagi dan suruh dia datang ke airport sekarang juga. Saya mahu pastikan dengan Issac sama ada betul-betul Hana sudah terbang ke Bali atau belum. Hati saya tidak tenteram sekarang. Sementara tunggu Issac datang, saya call Lokman.
"Lokman, saya ada arahkan kau hantar orang kita untuk ikut Hanakan?"
"Ya bos. Kenapa bos?"
"Saya mahu kau call orang kita yang ikut Hana sekarang juga. Tanya dia bila last dia tengok Hana. Laporkan kepada saya selepas kau dapat maklumat daripada dia."
"Ok bos."
Selepas bercakap dengan Lokman, saya call daddy lagi. Saya mahu minta pertolongan dari daddy supaya saya dibenarkan untuk periksa rekod rakaman CCTV di lapangan terbang. Faham sajalah bukan mudah untuk kita senang-senang masuk dan mahu tengok rakaman tanpa kebenaran dari pihak yang berwajib. Untung juga daddy Garbenor sekarang. Ada kelebihan di situ. Bukan mahu guna salah kuasa ok tapi saat-saat darudat. Nyawa orang yang saya penting dalam hidup saya mungkin dalam bahaya.
Lebih kurang 15 minit, Issac sampai. Kami bergegas ke bilik kawalan keselamatan. Nasib daddy sempat hubungi orang atasan di lapangan terbang untuk benarkan kami masuk dan tengok setiap rakaman CCTV yang terdapat di lapangan terbang.
Sah.. Memang betul kata naluri hati saya mengatakan mesti ada sesuatu yang tidak kena. Kami dapat melihat dalam skrin TV di hadapan kami sekarang bahawa Hana didatangi dengan seorang lelaki yang memakai topi. Damit.. Muka lelaki tu tidak boleh dilihat dengan jelas pula. Bijak juga tu lelaki.
"Issac, something not right here. Kenapa Hana ikut lelaki bertopi tu dan muka Hana pun jadi pucat selepas lelaki bertopi tu berikan HP kepada Hana."
"Ya. Saya pun rasa macam tu. Kau rasa siapa lelaki bertopi tu? Masalah kita sekarang kita tidak dapat nampak muka lelaki tu. Malah no. plat kereta yang Hana ikuti pun kita tidak dapat kesan."
"Ya. Seperti ada orang sudah merancang semua ini. Saya takut ini angkara musuh saya, Issac."
"Musuh? Apa maksud kau, Dom? Apa kaitan Hana dengan mereka?"
"Emm.. Last few weeks, Eric cuba merogol Hana dengan memberikan dia ubah peransang nafsu dan few days past, Hana dan Tiara telah memukul Gilbert sehingga mati."
"What? Hana pukul orang sampai begitu sekali. Apa jadi sudah sama adik sepupu saya ne terlalu ganas sudah."
Saya tersenyum nampak Issac terkejut bila saya cakap Hana pukul orang sampai mati. Sebenarnya saya pun tidak sangka Hana boleh jadi begitu ganas tapi berdasarkan apa yang Lokman bagitahu kenapa Hana pukul Gilbert, saya rasa memang padan Gilbert kena buat begitu. Ini bukan kes pertama Gilbert mempermainkan perempuan tapi sudah banyak kali. Malah lebih teruk dia akan jual perempuan tu demi mendapatkan keuntungan. Nasib Tiara tidak kena juallah.
"Well, saya pun terkejut juga tapi Hana buat begitu sebab Gilbert sendiri cari pasal. Hana cuma bela nasib Tiara sebab Gilbert mempermainkan Tiara. Lagipun Gilbert duluan menyerang Hana. Kau pun fahamkan sikap Hana macam mana."
"Ya. Saya tahu adik sepupu saya tu ganas sikit. Kalau macam ne, Hana dalam bahaya dan ada kemungkinan juga Tiara terlibat sama."
"Saya pun rasa begitu, Issac. Gilbert tu anak kepada Sumo iaitu salah ketua gangster. Dia mesti mahu balas dendam. Kita mesti cepat bertindak sekarang Issac. Kau ada ideakah?"
Tanpa dijangka, Issac terus telefon daddy Hana sebelum sempat saya menghalang Issac. Saya dapat dengar suara daddy Hana macam singa kelaparan. Hpnya pun diakasih jauh sikit dari telinganya. Balik-balik Issac tengok saya lepas tu Issac cuma cakap ya.. ya.. Ini yang buat kerisaun saya makin bertambah. Kalau saya tidak meninggikan suara sama Hana tadi pagi, pasti semua ini tidak akan berlaku. Damit.. Fuckk.. Kenapa mesti terjadi masa sekarang?
YOU ARE READING
Wrong Target - Completed
RomanceWarning sign 🔞🔞🔞 Hana seorang wanita yang sangat kuat berkerja dan kalau ada masa terluang mesti berparty. Social life dia sangat bebas sebab tu dia langsung tidak berminat untuk ada kekasih apalagi seorang lelaki yang bergelar suami. Bagi Hana m...