Chapter 4

11K 326 7
                                    

Hana Maylina

Malangnya nasib saya berjumpa dengan lelaki gila tu. Daripada fikir pasal lelaki gila tu bagus saya tumpuhkan perhatian dengan misi saya sekarang ne iaitu mengoda doktor Derrick supaya dia boleh terpikat dengan saya dan cepat-cepat jadikan dia sebagai boyfriend saya. Selepas tu bolehlah saya tunjukkan sama daddy. Biar daddy tahu yang lelaki gila tu bukan kekasih saya.

Saya buat senyuman yang paling manis depan doktor Derrick sambil meminta maaf sebab terlambat datang. Nasib dia ok juga. Dia memesan makanan termasuk untuk saya. Boleh tahan ada sifat-sifat gentleman gitu.

Sedang saya menikmati makanan saya, HP saya berbunyi dan saya tengok pada skrin HP. Rupa-rupanya Ralph pula. Saya minta diri pergi ke tandas dulu. Malas saya mahu sambut call depan Dr. Derrick takut sebab nanti Dr. Derrick fikir yang bukan-bukan.

''Hai Ralph.. Ada apa call malam-malam ne?" (Hana)

"Hai Hana.. Bukan patut ne malam kita mahu keluar makan kah?" (Ralph)

Saya terdiam sekejap sambil fikirkan temujanji kami berdua. Astaga.. Macam mana boleh terlupa pula ne. 

"Sorry Ralph. Saya betul-betul sibuk pula ne malam sampai terluoa. Besok malam bolehkah? Nanti biar saya yang belanja kau makanlah k. Hehe.." (Hana)

"It's ok Hana. I will see tomorrow morning and we can have breakfast together. Agree?" (Ralph)

"Sounds great. Ok lah Ralph. I have to go. Bye.." (Hana)

Belum sempat Ralph teruskan kata-katanya, terus saya matikan talian kami. Cepat-cepat saya masuk semula ke dalam restaurant dan sambung balik makan dengan Dr. Derrick. Makan malam kami nampaknya berjalan dengan lancar setakat ini. 

Cuma saya sedikit rasa boring sebab topik perbualan antara saya dengan Dr. Derrick hanya lebih kepada medic dan kes-kes yang pernah dia handle. Saya tengok dia bercerita dari tadi. Cancellah dia dari list saya ini. Boleh mati keboringan kalau dialah boyfriend saya. Bila Dr. Derrick pergi tandas saja, dengan pantas saya memanggil pelayan restaurant untuk bayar bill kami. Tidak sanggup saya mahu stay lebih lama lagi dengan Dr. Derrick. Makin lama makin mengarut cerita Dr. Derrick. Kuat temberang lagi.

"Miss.. Bagi bill k."

"Mr. Dominic sudah bayar miss dan dia bagi ne note sama miss."

Menyibukan betul ne lelaki satu ekor oh. Saya ambil juga tu note dan buka.

"Have fun with other guy kah? Remember I'm the one your father knew as your boyfriend not that bastard. See me at my room no. 888 right now. I already call your father that you will stay over night at my place tonite."

"What the H***!!! 😠😠 Tidak guna punya lelaki. Sialan. Babi. x>/*x%}&^#."

Tanpa disedari rupanya Dr. Derrick sudah ada di sini dan muka dia nampak terkejut. Damit.. Ini semua pasal lelaki gila tu. Dr. Derrick bertanya kenapa saya tiba-tiba marah. 

"Eh.. Derrick.. Sorry.. I just..."

Belum habis saya bercakap sudah Dr. Derrick potong cakap saya. 

"Saya rasa lepas ne saya tidak dapat jumpa kamu lagi, Hana."

"But why? Saya ada buat salah kah?"

"No. Kau ok ba tapi macam kau bukan jenis perempuan yang saya suka. Saya tidak suka perempuan yang pemarah dan talam dua muka."

Geramnya saya bila Dr. Derrick cakap begitu. Baru saya mahu bersuara, sudah Dr. Derrick kena tumbuk. Rupa-rupanya lelaki gila tu ada di belakang saya masa Dr. Derrick cakap begitu. Dia pula yang sakit hati bila saya kena cakap begitu. Hairan betul. Pandai juga saya mempertahankan maruah diri saya bah tapi kalau sudah dia yang bertindak duluan saya ok sajalah sebab memang patut pun kena tumbuk tu Dr. Sewel. 

Wrong Target - CompletedWhere stories live. Discover now