Chapter 17

6.1K 284 28
                                    

Dominic

Sampai jak di Macau, Lokman yang datang jemput kami. Dia lebih awal sehari datang ke Mcau untuk atur kemudahan kami sepanjang berada di Macau nanti. Setiba si hotel, saya langsung call Hana. Saya bagitahu kami selamat sampai di Macau. Adalah 1 jam kami bergayut. Hahaha.. Rindu betul sama baby saya. Kemaruk cinta sudah saya ne. Saya tengok Issac pun bertelefon sambil tersenyum. Mungkin dia sedang bercakap dengan kekasih hatinya. Dia ada berterus terang dengan saya masa dalam kapal tadi yang dia suka sama Tiara. Saya salut betul dengan dia ne. Even Tiara tu sudah kena pakai banyak kali pun boleh juga suka Tiara. Itulah di namakan cinta itu buta kan. Hahaha.. Jiwang saya geng. 😂

Selepas makan malam, Lokman bersama dengan beberapa lagi orang kanan dia datang berjumpa dengan saya. Ini kali kami mahu bincang pasal Eric, Jozkey dan Sumo. Menurut info yang mereka dapat Eric berjaya meminta bantuan daripada anggota militan Bleech di Thailand dan Hong Kong.

"Bos, kalau mereka dapat bantuan dari Bleech, kita pasti kalah. Kita tidak cukup orang untuk hapuskan mereka semua."

Betul cakap Lokman. Saya berdiri dan berfikir lagi. Setakat ne saya ada dapat bantuan dari Dark Master tapi itu tidak cukup lagi. Baru saya teringat kawan lama saya, Blake Owen. Hahaha.. Eric, ini kali kita tengok siapa yang kuat. Saya keluarkan hp saya dan dail no. telefon Blake. Haraplah dia masih guna no. dia sebab ada 3 tahun lalu kami berhubung. Last kami berjumpa masa saya bantu dia dapatkan Project perkapalan yang Dark Master rancangkan.

"Hai buddy, kau masih ingat sayakah?"

"Hahaha.. My man. Mestilah masih ingat. Kenapa baru sekarang call saya?"

"Saya busy betul sejak akhir-akhir ne. Sebenarnya saya call ne sebab mahu minta bantuan."

"Cakap saja Dom. Kalau saya boleh bantu pasti saya akan tolong."

"Sebenarnya saya mahu pinjam kepakaran orang-orang kau dalam berperang. Saya dengar kau ada anggota yang pakar dalam berperang."

"Perkara kecil saja tu bro. Bila kau perlukan mereka?"

"Minggu ne, dapat? Saya mahu atur srtategy sebelum lancarkan perang dengan musuh saya."

"Siapa berani cari gaduh dengan kau? Jangan risau. Saya akan hantar 50 anggota saya untuk bantu kau berserta dengan senjata."

Saya cerita sama Blake pasal Eric, Jozkey dan Sumo. Dia pun marah dan cakap orang seperti Eric, Jozkey dan Sumo tu tidak patut hidup. Selepas bercakap dengan Blake, saya bagitahu Lokman pasal bantuan yang bakal kami dapat daripada Blake nanti. Saya suruh Lokman siapkan dan kumpul semua orang satu kali supaya senang kami mahu rancang untuk menyerang dorang Eric.

Seminggu kemudian,

Saya jarang call ataupun mesej Hana. Bukan sebab saya lupakan dia sudah tapi saya mahu tumpuhkan perhatian dalam rancangan kami ini kali. Lokman berjaya hantar beberapa orang anggota Blake menyamar sebagai anggota Militan Bleech. Merekalah jadi saluran maklumat kami. Eric mahu serang kami secara mengejut di pusat gudang tempat orang-orang saya berkumpul. Dia pun ada menghantar orang mengintip kami.

Hari ini adalah hari yang di tunggu-tunggu. Ikut informer kami, Eric akan menyerang di waktu subuh. Bijak juga dia. Mesti dia ingat kami semua sudah tidur time tu. Kami bersiap dari petang lagi demi memudahkan kerja kami nanti. Saya arahan orang saya kumpulkan beberapa patung manusia sebagai penyamaran. Patung tersebut saya baringkan di atas katil tempat orang-orang saya biasa tidur di dalam gudang. Selepas tu saya arahkan mereka semua berkumpul untuk taklimat kali terakhir. Kami mempunyai 2 kumpulan. Pertama di pimpin oleh Issac dan kedua ialah Lokman dan saya. Setiap kami ada walkie talkie untuk memudahkan kami berhubung.

Wrong Target - CompletedWhere stories live. Discover now