ad moments/j: AVat25

6.7K 220 65
                                    

Version 2 of 2:

"Besh, do you think this will work?" Den asked, asking her bestfriend.

"Pfffffttttt," Ella reacted, trying to suppress her laughter.

Napatingin pa si Den to their other friends na nag-iwas ng tingin but it's obvious to Den na nagpipigil sila ng tawa.

"FUCK YOU! PINAGTTRIPAN NIYO LANG AKO!" Den shouted tsaka pumasok agad sa room nila ni Ly.

Her friends started laughing out loud, "BESH! BUMALIK KA DITO!!! YOU LOOK GOOD IN THAT MONKEY ONESIE!" Ella shouted.

"MOTHERFUCKERS!" Den just shouted back habang nagpapalit ng damit, "mga bwisit," Den murmured. She wore Ly's blue hoodie then went out, "I hate y--" Den was about to say but stopped midway when she saw Ly na naglakad pa-kitchen.

She looked at her friends at umiling lang sa kanya, Den bit her lip, actually, buong araw na siyang di pinapansin ni Ly, she promised to go sa salubong but she wasn't able to go.

Den pouted, then went kay Ly na umiinom ng tubig.

"B--babe," Den stuttered.

"Hmm?" Ly mumbled, not looking at Den.

"I'm sorry," Den said, "please?" Den pouted while nervously massaging her hands.

Ly just nodded after she put the glass on the sink and quickly kissed Den sa forehead then silently walked to their room.

Den just bit her lip, helpless, "BABE!" she shouted.

"Yari," Ella said when Den sat down sa tabi niya. Den leaned her head on Ella's shoulder.

"Pag si Ly talaga nagtampo, nilalamig ako," Synjin commented.

"Besh, seduce mo na lang kaya?" Ella asked Den, hinampas naman siya ni Den.

"Bastos mo," Den answered, "pero sige, last option ko yan," Den joked.

"Wear that monkey outfit na lang ulit," Kiwi teased Den, she received a flying pillow afterwards.

"What should I do?" Den asked, 10 minutes na at di pa lumalabas ulit si Alyssa.

"Gutom na ko, di pa ba tayo kakain? Mapapanis na yung mga pagkain sa lamesa," Ella said.

They decided kasi na to celebrate Ly's birthday again, but this time, silang Power Rangers na lang.

"Help me first! Do your duty as a bestfriend, De Jesus!" Den complained.

"Saying sorry will not work since you said that many times already, hmm, sing for her?" Kiwi suggested.

"No," Ella, Bea, and Den answered.

"Dance?" Synjin asked.

"BESH!!! ALAM KO NA!! HIT LY WITH THAT DDU DU DDU DU!" Ella shouted while laughing.

"Wala siya nun," Bea said.

It took everyone 5 seconds to understand Bea's joke.

"B!!!!!!!!!!!!!!" Den shouted.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ANG BAD! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!" Ella laughed.

"Wait, ang sakit na ng tiyan ko," Synjin said while laughing.

Den pouted, "stop body shaming!" Den said, "pero dali na kasi, wag sing and dance! You know I suck at those!"

"Just tell her you love her with matching panglalandi, bibigay din yan si Ly, since when Ly started to resist you?" Bea said.

eydee ficlets (shortstories/oneshots)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon