كان لها ذلك الكبرياء الذى يجعلها ثابتة امامَ الجميع مع أن كل شئ بداخلها يرتجف. ..........*****
_ايه دا؟ !! ....اردفت فريدة بصدمة. .
_ ايه؟؟!....أمسك الملف الذى بيدها واذا به يجد الصور التى التقاطتها دينا لها
نظرت له بعتاب قائلة :-
_ انتَ ازاى تعمل كدا. .ازاى. .._ مش انا اللى صورتك. .
_ نعم. ...طب مين اللى عمل كدا، وهيستفيد ايه
_ دينا اختك. ...
_ انا عمرى ما كنت اتوقع انك تكون بالحقارة دى. ..يعنى تلزق تهمة فيها عشان تهرب بنفسك. ...
_ صدقينى هيه اللى اخدتهم ليكى. ...
_ وليه عملت كدا هتستفيد ايه. .لو انت اللى بتقولوا صح. ..وليه الصور معاك اذا هيه اللى صورتها. ...
اردف فارس بصراخ :-
_ لأنها كانت خايفة انى افضحها. ..اختك كانت على علاقة مع أحمد ( زوج دينا )
قبل الجواز وكانت حامل منه كمان. ..شهقت فريدة بصدمة :-
_ ايه اللى انتَ بيقولوا دا مستحيل دينا تعمل كدا. ...اه هيه متسرعة شويه لكن عمرها ما تعمل كدا. ..._ صدقيني يا فريدة هيه اللى صورتك. .وإذا هتسألينى انا ازاى متأكد من موضوع الحمل فأنا هقولك ومعايا الدليل كمان. ....
أخرج من جيب بنطاله الأسود هاتفه أخذ يبحث به بعض ثوانً ثم أردف قائلاً:- _شوفى دى صور التحليل بتاعت الحمل. ..
أمسكت فريدة الهاتف ودققت النظر بالصور قائلة:-
_ وازاى التحليل وصلك. .#فلاش_باک
محمد: يلا يا فارس عشان نخرج انا مليت من القعدة هنا. ..والبنات مشغولين بالتلفزيون. ..
فارس : يلا معاك حق الجو هنا ممل...بص انا جاهز اطلع انت غير هدومك وانا هستناك فى الجنينة. ..
محمد : تمام. ...
خرج فارس إلى الحديقة ليستمتع ببعض الهواء المنعش واذا بأحدهم يدخل من بوابة المنزل. ..
ساعى البريد موجهاً حديثه لفارس:-
_لو سمحت هو دا بيت دينا الأصور. ..فارس : اه ...فى حاجة؟ !
ساعى البريد : فيه طرد وصلها ...ممكن توقع هنا. ..
وقعَ فارس وذهب إلى المنزل حتى يعطيه إلى دينا واذا بسلوى تسكب بعض المياة على فارس من دون قصد...
سلوى : انا اسفة يا حبيبي والله ما شوفتك. ...
فارس : ولا يهمك يا طنط ...
أثناء دخوله إلى المنزل وجد أن الملف الذى استلمه قد تبلل. .فأخرجه من الغلاف حتى لا ينتزع. .. ولكن لفت انتباهه أن ذلك الطرد من عيادة نسائية! !
أنت تقرأ
لن انهار
Romanceقصة فتاة فقدت الثقة بكل من حولها....ولكنها أرادت الرجوع للعيش بدونهم وتبنى كيان خاص بها. ..