"The Notes" Fordítás #2 - LY: Answer

803 65 6
                                    

Újabb album a láthatáron, újabb jegyzetek. Na lássuk! (Aki esetleg új ARMY és nem tudja, hogy ez mi ez, az tájékozódhat a előző The Notes fordításomból :D)


Seokjin

Augusztus 3 ÉV 22*

Kinyitottam a tároló terem(?) ajtaját, és bementem. A nyári éjszakán a penész és a por szaga keveredett a meleg levegőben. Néhány jelenet futott át az elmémen: az igazgató csillogó cipője, Namjoon arckifejezése, ahogy ott állt az ajtón kívül, az utolsó nap, amikor elfordultam Hoseok-tól, és egyedül mentem vissza. Hirtelen fájni kezdett a fejem, és hideg futott át rajtam. Bonyolult érzelmek áradását éreztem, mint egy fájdalom, amelyet lehetett volna ingerültségnek vagy haragnak nevezni. A jelek, amiket a testemmel és a szívemmel éreztem tiszták voltam. El kell hagynom ezt a helyet.

Taehyung megragadta a karomat, valószínűleg azért, mert észrevette az arckifejezésemet. "Hyung, próbáld még egy kicsit! Próbálj emlékezni arra, hogy mi történt itt." Leráztam Taehyung kezét, majd megfordultam. Tikkasztó hőségben bolyongtunk már néhány órája. Teljesen kimerültem. A többiek úgy néztek rám, mintha nem tudnák, mit mondjanak. Emlékek. Az emlékek, amelyekről Taehyung beszélt, nekem csak üres szavak voltak. Elmondani, hogy mit tettem, hogy mi történt velem, hogy valamit együtt csináltunk. Ez lehetséges. Úgy tűnt, ez igaz. De az emlékek nem a megértésről vagy az elfogadásról szólnak. Ez nem egy olyan élményről szól, amiről hallasz, és megérted. Ennek be kell gyökereznie a szívedbe, az elmédbe, és a lelkedbe. De nekem azon a helyen csak olyan emlékek vannak, amik rosszak. A dolgok, amelyek bántottak, amelyek elérték, hogy el akarjak menekülni.

Egy nézeteltérés tört ki köztem és Taehyung között, mivel azt mondtam, hogy visszamegyek, és Taehyung próbált megállítani. De mindketten kimerültek voltunk. Az ütések, a kitérések, és a lefogások lassúak és nehezek voltak, mintha egy vastag és meleg folyadékban játszódtak volna. Egy rövid pillanatra a lábaink összegabalyodtak. Az járt a fejemben, hogy a vállam nekiütődött-e a falnak, majd a következő pillanatban elvesztettem az egyensúlyomat, és elestem.

Először fogalmam sem volt, mi történt. A sűrű portól nem tudtam kinyitni a szememet, vagy lélegezni. Köhögni kezdtem. "Jól vagy?" Amikor valaki beszélt, ráeszméltem, hogy a padlóra estem. Amikor felálltam, észrevettem, hogy a dolog, amit én falnak hittem, összeomlott. A falon túl egy nagy űr/tér volt. Először senki sem mozdult. "Ez nem lehet. Annyi időt töltöttünk itt." Mondta valaki. Senki sem tudta volna elképzelni, hogy ez a űr/tér van a fal mögött. De az mi? Ahogy a por ritkább lett, láttuk, hogy egy szekrény ül egymagában az üres űrben/térben.

Namjoon kinyitotta a szekrény ajtaját. Közelebb léptem. Egy füzet volt benne. Namjoon kivette a füzetet, és kinyitotta az első oldalon. Egy pillanatra elakadt a lélegzetem. A láthatóan régi füzet első oldalán egy név volt, amire nem számítottam. Az apám neve. Namjoon úgy tűnt, tovább akar lapozni, de kikaptam a kezéből. Namjoon meglepetten nézett rám, de nem érdekelt. Végiglapoztam az oldalakon. Az ujjaim között úgy tűnt, mintha a füzet mindjárt darabjaira hullana.

Az apám kézírásával írt füzet egy napló volt, ami arról szólt, hogy ő és a barátai mit éltek át együtt a középiskolában. Nem írt le minden napot. Néhány hónap kimaradt, és voltak oldalak, amik vérfoltoknak tűnő dolgoktól olvashatatlanná váltak. De ennek ellenére is tudtam, hogy az apám ugyanazon ment keresztül, mint én. Ugyanazokat a hibákat követte el, mint én, és csak futott és futott, hogy helyrehozza őket.

A dolgok, amik az apám füzetében voltak, a kudarcainak a feljegyzése. Az apám végül feladta, és elbukott. Elfelejtette, elengedte, elkerülte. Cserbenhagyta a barátait. A napló utolsó oldalán, egy dátummal együtt, egy koromfekete tintafolt volt elmaszatolta. Az átitatta a következő üres oldalt, és a következőt, és a többit az utolsó lapig. A folt tisztán és világosan mutatta az apám kudarcát.

Nem tudom, mennyi idő telt el, minden homályosnak érződött. Mivel az ablakon beáramló szellő hideggé vált, úgy tűnt, mint a legsötétebb időszaka a napnak, ami rögtön az előtt van, hogy a nap felkel.* Namjoon és a többiek a padlón aludtak. Felnéztem a falra. Láttam valahol a falon az apám nevét. Nem volt alatta mondat. Minden itt kezdődött.

Valami ragyogott az ujjaim végéből, amikor mentem becsukni a könyvet. Elmosódott betűk voltak a tintanyom tetején. Valami ködöset éreztem az ablakon kívülről. Úgy tűnt, mintha a nap most akarna felkelni. De az éjszakának még nem volt vége. Nem volt éjszaka, de nem is volt hajnal. A sötétség és a homályos/ködös fény keverékében betűk tűntek fel a vonalak között a koromfekete folton.

A füzet olyan emlékeket tartalmazott, amelyek többek voltak puszta jegyzeteknél. A betűk felett, a margókban és az üres részekben olyan dolgok voltak, amelyeket az apám úgy döntött, elfelejt, amelyekre úgy döntött, nem fog emlékezni. A nyomtatott jelek még mindig ott voltak, miután a szín elmosódott. Az ujjaim alatt volt az örvénye az apám szenvedéseinek és félelmeinek, a látszólag leküzdhetetlen kétségbeesésének és egy halvány reménynek. Az apám eltorzult lelkének térképe maradt meg a füzetben.

Ahogy becsuktam a füzetet, rögtön sírni kezdtem. Miután sokáig így ültem, felemeltem a fejemet, és a barátaim még mindig ott voltak. Ránéztem mindegyikükre. Nem tudtam, hogy talán vissza kellett-e jönnünk erre a helyre. Nekünk minden itt kezdődött. Megtanultuk az együtt csinált dolgok jelentőségét és az együtt nevetés örömét. Az első hibám, amit sosem ismertem el hangosan, tátongó seb maradt.

Azt gondoltam, hogy mindez nem lehet véletlen.* Talán, ide kellett végül megérkeznem. Ez volt az egyetlen módja annak, hogy megtaláljam a hibáim jelentőségét, és az általuk okozott fájdalmat és szenvedést, és rájöjjek, hogy végül nekem kell megtennem az első lépést, hogy megtaláljam a lelkem térképét.


Saját észrevételek: (a szövegben csillagokkal jelöltem)

*az ÉV 22 dolog az érdekes, Jungkook jegyzeténél azt hittem, hogy életkorára utal, de mivel a szám Jin-nél is ugyanaz, hacsak Jin nem az időben utazik, akkor valószínűbb, hogy évszám, mert előtte hónap és nap van, tehát lehet 2022 (csak próbálok teóriázni na xd) 

*Tomorrow dalszöveg (nem szó szerinti, de egyértelműen abból jött)

*Serendipity és DNA dalszöveg is


Hú gyerekek, ez durva volt. Két délután kellett hozzá, hogy lefordítsam, de sikerült. Nem is azért, mert hosszú, hanem mert elég nehéz szöveg. Különböző angol fordításokat néztem, és nagyjából egyeztek, szóval ha nem értetek valamit az nem a fordítás hibája, hanem a BTS-é, akik nagyon nem szeretnék, hogy mi bármit is teljesen megértsünk xd De nem baj, mert így is szeretjük őket ❤


BTS SHIPS (16+) és egyéb ARMY dolgokWhere stories live. Discover now