P2: Luahan

13K 243 18
                                    

"wei ko ingat aku gay macam kau ke?"bengis aku

"khuzai,jangan lah macam ni,aku suka kat kau la..tolongla wei"adehh mamat ni aku tuam gak muka ko ni

"ko ni giler ar..dah ar lepas ar wei..aku cakap lepas,lepas ar..!!"kata aku sambil aku tolak badan dia..dia terjatuh kebelakang..aku cepat2 panjat tingkap.terus berlari keluar sekolah..time tu aku dh x pikr banyak ar,aku berlari terus berlari walaupon hujan lebat time tu..baju sekolah aku memang dah basah lenjun ar..

**********************************************************************

"aie, kalau nak makan, mak wat sambal telur je arini. ade kat bawah tudung saji," kata mak aku bila nampak aku masuk ke dapur menuju ke bilik air untuk mandi..

Aku menceduk air di kolam mandi dengan gayung..kemudian menjirusnya ke badan aku..dingin je rasanya..sambil aku mandi aku masih terfikir tentang peristiwa tadi..

aku betul2 tak percaya apa yg berlaku tadi..bapak dia, budak macam badrul tu pun gay ke..aku ingat dia lelaki sejati..time tu aku ingat golongan gay ni macam budak lelaki yang lembut2 je..kira mcm pondan atau mak nyah ar..

lauk sambal telur tu pun dah cukup mewah bagi aku time tu. time tu memang aku hidup susah la.

"aie, ade orang datang ni nak jumpa kau" jerit mak aku dari beranda umah

"sape??" jerit aku..

"kau tengok la sendiri"

"yela2 orang datang la ni" kata aku, kacau ar, aku ngah best2 makan ni ade je yg kacau..

"khuzai, abang mintak maap"

"abang buat ape kat sini?" kata aku kat badrul..tak payah la ko nak wat muka seposen tu..menyampah lak aku tengok..

"kau marah kat aku lagi ke? abang sayang kat khuzai sebenarnya" kata dia sambil berdiri merapati aku

"boleh x, kalo abg jangan sebut lagi pasal tu. geli ar wei, abang dah ade awek, pehal lak nak sayang2 aku ni??" cakap aku sambil berundur ke belakang..

"sayang awek lain khuzai, sayang kau lain" cakap dia sambil nak memegang tangan aku

"ape benda kau mengarut ni!! Dah la wei, abang balek je ar, tolongla jangan wat macam ni kat saya lagi. saya x suka ar.." kata aku sambil bersalaman dengan dia dan terus aku masuk ke dalam rumah..wei aku tetap hormat kat dia wei, sebab tu aku salam dia..

*********

"orang ingat orang nak keje partime la mak, kat kedai makan kawan orang" beritahu aku kat mak aku ketika sama2 tengah tengok tv..

"kedai mane?" Tanya mak aku

"ala sementara orang ngah cuti seminggu ni orang ingat orang nak keje la..dapat gak duit" cakap aku nak bagi mak aku yakin la..

"yela tapi kat kedai mane?"

"kedai kamal, kawan orang yang duk kat padang keladi, dia ade kedai kat taman muzhafar shah, ayer keroh"

"bile ko mula keje?"

"esok pagi la" kata aku. mak aku tak banyak cakap lepas tu..kira bagi la ni..

Esok pagi dalam kul 8 pagi aku pergi ke kedai kawan aku, arini kiranya aku start keje la..keje aku mudah je, amek order, pickup order, pastu clearkan table dan basuh pinggan mangkuk.. kira sehari aku dapat dalam rm12 la..kalo keje sampai malam dapat dalam rm20..tu pun tengok pada jumlah customer yang ade.

"khuzai, kira order kat meja 12" jerit mak edah, mak kepada kawan aku, kamal.

"baik madam" kata aku yang sambil mengusik dia..

"sumenye rm14.50"

"50sen tu adek simpan jela ye" kata makcik tu sambil menghulurkan duit kertas rm10 dan rm5..

"terima kasih ye, datangla lagi" kata aku sambil tersenyum..

"adik, amek order abang" tetibe ade suara memanggil aku

"ok" jawab aku

Terkejut beruk gak wei bile tengok badrul duk melambai tangan kat aku sambil tersenyum..aku nampak ade awek duk kat sebelah dia

"mira nak makan ape?" Tanya badrul kat awek dia..berbulu lak aku tengok dorang ni..

"mira nak makan mee bandung, minum air carot susu" kata awek dia penuh dengan gedik

"untuk abang, abang makan macam biasa la..khuzai tau kan ape yang abang suka makan?" katanya sambil senyum kat aku..

"baik, jap lagi siap k" kata aku..

Kuey teow goreng dengan air horlick ais..memang ni la yang mamat ni selalu makan bile kuar makan dengan aku dulu..

"baguslah khuzai ni, masih ingat lagi ape yang abang suka makan" katanya sambil minum air horlick yang aku hulurkan

"ade ape lagi?" Tanya aku

"cukuplah ni, lain la kalo khuzai nak join makan sama" jawabnya

Aku hanya tersenyum kambing dan terus bla dari situ..aku cakap dengan mak edah yang aku nak basuh pinggan mangkuk kat belakang..order meja badrul nanti aku mintak tolong kamal kirakan.

"Khuzairi tolong mak edah boleh, balek lambat sikit la..sebab kamal kena amek kakak dia kakak dia keje malam ni" pinta mak edah

"tak de hal la" cakap aku.

Aku bekeje sampai pukul 11lebih, adehh mampos aku ni mesti dah xde bas nak balek umah ni..

Aku nak mintak tolong kamal hantarkan aku balek umah la mcm ni..

Time aku nak patah balek ke kedai tetiba ade keta iswara hon aku dari belakang..

Ni macam keta badrul ni..aduhh nak ape lagi ar mamat ni

"khuzai nak balek ke? meh abang hantarkan nak"bjerit badrul dalam keta

"tak pe ar bang, saya balek naik bas je la" aku bagi alasan

"ko jangan nak tipu aku lar..dah kul bape ni wei, mane ade bas lagi" balas badrul

"oo xpela saya mintak kawan saya hantarkan"

"tak payahla. baik ko naik keta aku ni, biar aku hantarkan ko balek" cakapnya sambil membuka pintu keta untuk aku..nak x nak aku naik gak ar..

"abang mintak maaf la kat khuzai, pasal aritu k" katanya sambil memperlahankan radio kereta..aku hanya terdiam..lame gak ar aku diam

"abang dah ade awek tapi kenapa abang suka kat saya..tak paham ar..abang ni gay ke?" tetibe je aku bersuara

"sebenarnya, sebelum aku kapel dengan awek aku ni,baku memang minat kat kau,baku kapel dengan awek aku sebab awek ni yang minat kat aku, bukannya aku yang tackle dia pun..aku minat kat ko je la.." cerita dia..

"tapi saya ni lelaki la..memang salah pon beb..saya lelaki sejati ar!!" tegas aku sambil memandang muka dia

"aku gak lelaki tapi khuzai, abang pun tak tau ar kenapa..tetibe je abang minat kat khuzai" kata dia..macam nak bagi aku yakin la..

"saya ni tak ensem bang,bmiskin pulak tu, belajar pon bukannya pandai macam abang,bjauh sey beza antara kita ni"

"tapi abang tak pandang tu sume, khuzai lain la dari budak lain.bkhuzai rapat dengan abang, khuzai tau semuanya tentang abang,bmakanan kesukaan abang pon khuzai tahu,bsebab tu abang suka kat khuzai"bkatanya memegang tangan aku

"tapi abang kita ni lelaki ar, benda ni songsang wei,bape kata awek abang lak nanti bile dia tau pasal ni"bkata aku sambil menarik tangan aku dari gengaman dia.

Kereta di pandu perlahan dan berhenti kat bawah pokok rambutan.

"terima kasih sebab hantar saya balek.." kata aku sambil bersalaman dengan dia.

"I love you" x pasal2 mamat ni cium pipi aku..aku terkejut giler..aku tolak dia dan terus bla dari keta dia..

bersambung...

p/s: harap korang enjoy & jgn lupa komen dan tekan star. hehehe

Dark Side (Complete)Where stories live. Discover now