P15: Malam Terindah

8.8K 150 9
                                    

       

"Assalamuallaikum,khuzai..ooo khuzai.."jerit badrul di luar rumah

"Waalaikumsalam,"

"mak orang pergi dulu ek"kata aku sambil bersalaman dengan mak aku yang tengah khusyuk menonton berita..

"cepat balik taw"kata mak aku

"orang tau la.."kata aku sambil memakai kasut dan bergerak ke arah badrul..

"handsome la sayang abang ni.."kata badrul bila aku menhampirinya

"abang lagi handsome"kata aku sambil berjabat tangannya,.badrul nampak smart semacam je walaupun hanya memakai T-shirt hitam lengan panjang dan seluar jeans.rambutnya yang panjang dibiarkan tersisir rapi dan terpacak sedikit sambil terdapat bebrapa helai rambutnya menutupi mata kirinya sedikit..perghh memang handsome ar dia malam tu..

"kita pergi Mahkota Parade k"katanya selepas mencium pipi aku

"k' kata aku sambil tersenyum..kereta dipandu badrul perlahan menyusuri jalan..

Tiba-tiba handphone aku bergetar..ada mesej rupanya..aku membaca mesej yang pengirirmnya tidak bernama kecuali tertera nombor sahaja..

"askum,aku ni hairi,ni no aku,nnt mesej2 r k..hepi2 kuar dgn abg agkt ko 2,hehe" begitulah mesej yang dihantar kepada aku..

"sape tu?"tanya badrul

"kawan"jawab aku

"yela sape dia?"tanya badrul seakan-akan marah

"hairi"kata aku..muka badrul mula berubah..melihat dia dalam keadaan begitu aku memberanikan diri mencium pipinya..dia memandang aku tanpa ada sebarang perasaan di mukanya.

"khuzairi bertuah dapat abang bad,bahagia hidup ini taw"kata aku sambil mengusap lembut jari jemari dia

"abang nak khuzai tahu yang abang tak nak kehilangan khuzai walaupun sesaat.."katanya

Kereta diberhentikan di bahu jalan.aku melihat bangunan Mahkota Parade yang tersergam indah dibaluti cahaya lampu berwarna warni..aku berjalan di samping badrul..ketika melintas jalan,badrul memegang erat tangan aku lalu memimpin aku melintasi jalan,aku memandang dia sambil mengukirkan senyuman..kadang2 segan pun ade,nak ketawa pun ade gak..hehe tapi..lantak ar..lagipun tak ade orang yang memandang aku bila badrul berbuat begitu..memang romantic badrul ni.bertambah sayang aku kat dia..

"khuzai nak makan ke atau nak tengok wayang dulu?"tanya badrul

"ermm ikut abang la"kata aku

"kita tengok wayang dulu k"ajak badrul

Kami bersama-sama menonton wayang. Cerita ape ntah aku pun tak tahu,aku layan je la walaupun cerita tu bapak bosan..semasa didalam panggung wayang.badrul meletakkan kepalanya di bahu aku,aku menyuapkan pop corn ke dalam mulut dia..nasib baik panggung time tu tak ramai orang,jadi orang tak perasan la bila kepale badrul ni terlentok kat bahu aku.. sejam lepas tu cerita pun tamat...

kami kemudiannya bergerak ke Mc Donald..makanan biar badrul order,sementara aku pula mencari tempat duduk..

"opp sorry"kata seorang lelaki berumur dalam lingkungan 20an bila dia terlanggar aku

"xpe..its ok"kata aku.. ceh speaking ar skit..

"err datang dengan sape?"lelaki tu bertanya aku..

"dengan kawan.hehe abang lak?"tanya aku kembali

"sorang je.."kata lelaki tadi sambil mengukirkan senyuman machonya..macam remy ishak pun ade gak..haha

"khuzai.."jerit badrul kepada aku

"saya pergi dulu ek bang"kata aku sambil berjabat tangan dengannya

"ehh nanti,nama sape tadi?"tanya dia sambil mengengam tangan aku

"khuzairi"kata aku

"oo khuzairi,sedap nama tu,nama abang khairul.."katanya memperkenalkan diri

"ok,err saya pergi dulu k"kata aku berlalu pergi setelah tangan aku dilepaskan oleh brade tadi yang namanya khairul..

"sape tu?"tanya badrul sambil duduk di sebuah kerusi yang terletak di satu sudut..

"entah,tak kenal,tadi terlanggar dengan dia,pastu dia memperkenalkan diri kat khuzai"kata aku sambil menyedut air coke..

"hmm yela tu,nampak mesra je"

"mane ade ar,abang ni sikit2 nak jeles"

Perbualan kami terhenti seketika apabila masing2 sibuk menikmati makanan. Tiba-tiba aku terhenti.aku melihat Amira dengan seorang lelaki berjalan berpimpin tangan dengan penuh kegedikkan..

"abang,tu bukan awek abang ke?"tanya aku sambil memuncungkan bibir aku ke arah amira.

"bekas"jawab badrul tanpa memandang ke arah amirah,awek dia,kini dah jadi bekas dah.

"oo bila putus?"tanya aku..

Badrul tidak menjawab..dia mengambil kentang goreng lalu menyuapkannya ke dalam mulut aku..aku makan..mulut aku mengunyah kentang goreng,tapi kepale otak ni dok memikirkan kenapa badrul putus dengan amira.

"lepas ni kita pergi main bowling ek"kata badrul

"ok,eh tapi sekarang ni dah pukul berapa?"tanya aku sambil melihat jam di telefon bimbit,dah pukul 10 malam

"kenapa?"tanya badrul

"saya dah janji dengan mak saya saya balik sebelum pukul 10"

"ala lewat sikit je,tak pela"

"tak leh bang,hmm lepas makan ni kita balik rumah"

"yela,macam cinderella la khuzai ni,kena balik awal"

Kami berdua menyambung makan kembali..aku dah tak peduli lagi kat orang sekeliling..aku menyuapkan kentang goreng ke mulut badrul,begitu juga dengan dia..kami memang mesra..kami mengambil gambar bersama mengunakan handphone.aku tak nak,yela aku bukannya ensem macam badrul.tapi badrul tetap gak nak bergambar berdua dengan aku..sempat gak ar posing2 time tu kat McD.haha.

"abang,saya pergi toilet jap ek"kata aku kepada badrul

"cepat sikit,nanti abang tunggu kat pintu main enterance taw"katanya


Bersambung...

Dark Side (Complete)Where stories live. Discover now