"Hari isnin nanti abang hantar khuzai ke sekolah k"kata badrul menghidupkan enjin keretanya..
"k"jawab aku ringkas
Keretanya yang sudah ditampal tayarnya di pandu perlahan keluar dari bengkel kawannya..dalam kepala otak aku ni tak berhenti2 dok memikirkan peristiwa malam tadi..
"abang nak berhenti jap kat Shell,nak isi minyak.."kata badrul.aku tak berkata apa-apa..
"kau tunggu kat sini jap,abang pergi bayar"
Aku memandang badrul berjalan perlahan menuju ke kaunter Shell untuk membayar minyak yang di isinya ke dalam kereta.. Rm30 jumlahnya..tiba2 aku terlihat seseorang yang amat ku kenali berjalan melintasi kereta badrul..aku memberanikan diri untuk memanggilnya..
"Hidayah,Hidayah...hai"panggil aku kepada awek yang amat ku minati..
"eh, khuzairi.ermm apa awak buat kat sini.."Tanya hidayah
"tentulah isi minyak,tak kan beli ikan pulak..hehe"usik aku sambil ketawa kecil
Inilah kali pertama aku terserempak dengan Hidayah dalam keadaan dia tidak memakai tudung.. cun siot..rambutnya yang panjang melebihi paras bahu itu seakan-akan bersinar macam model iklan sunsilk bila ditiup angin..
"dah lama tak nampak awak,kenapa awak dah lama tak datang sekolah?"Tanya aku sambil keluar dari kereta dan menghampirinya..
"ohh emm saya dah pindah sekolah,Hari isnin ni saya akan mula bersekolah di Sekolah menengah kebangsaan Malim"katanya sambil tersenyum seolah2 di paksa..
"tapi kenapa?kenapa awak pindah sekolah?"Tanya aku..
"ayah saya dapat kerja baru kat sane..jadi nak tak nak terpaksa pindah la.."
"ok"jawab aku sambil menundukan muka
"kenapa ni?ade yang tak kena ke?"..memanglah tak kena..aku suka kat kau..tapi sampai sekarang aku tak luahkan je..
"Hidayah,sebenarnya.."tetibe tersekat lak ayat aku ni..
"dayah..cepatlah kak.."jerit seorang perempuan di dalam kereta proton Waja kaler silver..
"itu adik perempuan saya,saya nak balik rumah ni..ermm ape yang awak nak bagitau tadi?"Tanya dayah sambil memandang tepat ke mata aku..
"ermm.. hidayah sebenarnya khuzai,.."
"khuzairi..dah jom lah!!"jerit badrul sambil berjalan menuju ke kereta..
Adehh sial la biawak ni..aku baru nak mengayat awek ni..dia leh potong lak!!
"tak pelah..awak bagitau kemudian jela...saya balik dulu k,bye.. Assalammuallaikum" kata hidayah berlalu pergi..bertambah marah la aku kat badrul lagi..
"sape tu?"Tanya badrul menghidupkan enjin kereta..
"ape kau peduli"jawab aku dengan marah
"kau ni kenapa?nak cari pasal dengan aku.."Tanya badrul tegas..
"mampos kau ar"
"kalau tak puas hati cakap je dengan aku!"
"kau boleh gerak sekarang tak!"
"selagi kau tak cakap selagi tu aku tak kan jalan.."
"wei lahabau,kau dah taler jubo aku sampai berdarah kau boleh banyak tanya pulak!! Mampos kau ar!! Aku naik bas je ar"
"aku mintak maaf sebab berkasar dengan kau..tapi aku betul2 sayang kat kau"katanya memujuk aku
"pale bapak kau sayang..kau tibai jubo aku sampai kuar darah kau kata sayang..wei dah lah wei..kau jalan sekarang atau aku balik naik bas je"
Kereta isawara itu mula bergerak..sepanjang perjalanan..kami berdua tidak bersuara.masing2 diam..lagu Kejora nyanyian Search yang menjadi lagu kegemaran aku berkumandang di radio..selalunya aku akan layan dan nyanyikan lagu itu namun..kali ini aku terlalu sibuk melayan perasaan..
Bersambung...
ps: hrp korang enjoy. jgn lupa komen & tekan butang star. heheheh
YOU ARE READING
Dark Side (Complete)
Romance"kau yang ajar aku benda songsang ni!! Kau yang tarik aku kat dunia giler ni!! segalanya kerana kau!! Aku...aku..sebab hormat kat kau, aku hanya mengikut je..segala yang kau nak aku ikut!! Dari lelaki sejati aku jadi gay..semuanya sebab kau!!semuany...