P4: Cemburu

11.4K 230 11
                                    

       

Malam tu aku bermimpi,aku mimpi aku wat pojek dengan badrul..aku bangun tido..

Memang pelik ar,mimpi pasal main dengan laki pon boleh kuar gak air mani aku ni..

Hujung minggu ni aku tak keluar kemana,aku banyak menghabiskan masa menolong bapak aku di kebun dan membuat keje sekolah yang bapaknya banyak..aku asyik teringatkan badrul..aku tak tahu kenapa aku masih teringatkan dia.makin aku nak lupakan dia makin kerap lak wajah dia muncul dalam pale otak aku ni..badrul kembali ke dalam hidup aku,tapi dia kembali dalam keadaannya yang tidak ku duga sama sekali.badrul berubah menjadi sesuatu yang sukar untuk ku terima..lamunan aku terhenti bila nampak kamal datang ke rumah aku..

"khuzai teman aku pergi town jap nak..aku nak cari kasut baru ar.."ajak kamal sambil menghulurkan helmet ms 88 ke arah aku..

"hmm yela"kata aku,aku memakai helmet dan terus membonceng motosikal dia..

Walaupon waktu tu kamal bawak motor 125z..tapi dia bawak xdela laju sangat macam badrul bawak keta aritu..isyh!! kenapa ni,aku asyik ingat kat dia je ni..

"ko tunggu kat sini jap,aku nak g toilet.."kata kamal,aku x menjawab..diam je..malas nak cakap banyak..

"khuzai wat pe kat sini?"badrul menegur aku

"eh abang,khuzai teman kawan beli kasut"kata aku sambil bersalaman dengan dia dan mencium tangan dia

"wah khuzai dah sayang kat abang ek,,sampai salam pun siap cium tangan ni"katanya sambil meramas lengan aku..laa setakat cium pun ko dah pikir mcm tu..

"mane kawan khuzai?"Tanya dia

"dia g toilet jap"

"abang,!! Tengok ape yang adik beli ni"jerit seorang budak lelaki yang hamper sebaya dengan aku..jambu la gak aku tengok..tetibe jeles lak

"khuzai dah jom la."kata kamal bile keluar dari toilet

"eh khuzai tunggu la"pinta badrul

Aku wat2 tak dengar dan terus bla dari situ..malas aku nak layan dia dengan budak jambu tu..

Aku tiba dirumah, sebelum kamal bla dari umah aku,dia menghulurkan sehelai wang kertas rm50 dan empat helai wang kertas rm10.. katanya duit ni adalah duit gaji selama aku bekerja di kedainya..

Selepas mandi aku hanya baring di dalam bilik..

Semasa didalam bilik aku asyik terfikirkan badrul dengan budak jambu tu...sape dia?kenapa nampak mesra semacam je.kenapa dia panggil badrul abang??..argghh tak boleh tido la aku malam tu asyik teringat je kat badrul dan budak tu..

Pagi ni aku sperti biasa berjalan kaki ke sekolah..tepat kul 6.45am aku berjalan keluar dari rumah..

"tin-tin"bunyi hon mengejutkan aku

"Assalamualaikum khuzai,gud morning syg,meh abang hantar g sekolah nak?"jerit badrul

"Waalaikumsalam, tak pela bang.saya jalan kaki jela..exercise pepagi ni"kata aku memberi alasan

"naik la..nanti lambat nanti sampai sekolah.."

"yela"

"sape budak yang kuar dengan abang aritu?"Tanya aku..saje nak tau

"oo dia tu adek sedara abang..semalam mak bapak datang sebab nak jumpa mak abang,nak bincang tentang hal ape ntah,dia pon ikut sekali ar,,kenapa..ni mesti jeles ni" kata dia sambil meramas lengan aku

"laa nak wat pe jeles.."kata aku sambil menepis tangan dia dari lengan aku.

Kami tiba di hadapan sekolah,dia kemudian nya menguncup bibir aku.aku membalas ciuman dia kembali..

"khuzai sayang abang kan"katanya sambil menahan aku dari keluar keta.

"mane ade"jawab aku

"ala abang tau,tadi khuzai balas ciuman abang,pastu Tanya pasal anak sedara abang macam jeles je..hehe"katanya sambil mengenyit mata

"pape je ar"kata aku ..tetiba lak aku jadi malu.. wei kenapa ni,kenapa dengan aku ni..aku dah suka lak kat badrul..arghh!! tidak..

"selamat hari lahir..Happy birthday sayang"katanya sambil menghulurkan hadiah kat aku time aku masuk ke keretanya..laa mane dia tau ari ni ari jadi aku..

"ape ni,ala tak payah la susah2 bagi hadiah kat saya"kata aku sambil membelek2 hadiah yang dia bagi

"terima jela sayang,abang ikhlas bagi kat khuzai ni..ala macam tak biasa lak.dulu tiap2 tahun pun abang mesti bagi hadiah kat khuzai kan"katanya sambil meramas lengan aku.. yup, memang dulu tiap2 tahun mamat ni bagi aku hadiah..

"tapi janji dengan abang yang khuzai hanya buka hadiah ni bila tepat jam 10 malam nanti"katanya sambil memperlahankan kenderaan

"laa kenapa lak??"Tanya aku

Dia tak bersuara sebaliknya hanya tersenyum je..aku bersalaman dengan dia sebelum keluar dari kenderaan dia.


Bersambung...

Dark Side (Complete)Where stories live. Discover now