Atli Karinca

1K 57 2
                                    

Nefes Yigit'I okula birakip sinifina kadar goturmustur. Ders baslayana kadar kalip Yigit'I ve arkadaslarini izlemek istiyordur. Yigit onu tum yakin arkadaslariyla gururla tanistirmistir.

Yigit" Bu benim Nefes Ablam! O doktor biliyomusunuz? Ben onunla ve Tahir Abimle kaliyorum."

Bir cocuk sorar" Sen Yetimhane'de kalmiyor muydun?"

Yigit" Orasinin adi yurt! Yangin ciktigi icin Nefes Ablam ve Tahir Abimle kaliyorum simdilik" der.

Nefes sessizce Yigit'in kendisini savunmasini izliyordur. Bu manzaralar ona pek de yabanci degildir. Nefes'e de zamaninda bin kere bu tarz sorular sorulmustur. Senin annen baban yok mu? Niye teyzenle kaliyorsun? Vs.

Nefes nasil bu sorulara zamanla alisip gogus germeyi bildiyse Yigit'in de bunu ogrendigini gorebiliyordur.

Bir cocuk kucumser bir ifadeyle " Hic de bile! Yalanci! Senin nerden doktor ablan olcak ki? der. Yigit'in yuzu dusmustur.

Nefes'in gozleri kisilir. " Yalanci mi dedi o?" Nefes sevimsiz cocuga donup " Ablacigim gel bakalim sen buraya." der. Cocuk gelir. Cuzdanindan hastane kimligini cikartir. " Okuma biliyorsun sen degil mi? Bak bakalim burada ne yaziyor? Oku bakalim."

Cocuk sevimsiz ifadesiyle Nefes'in yuzune bakiyordur " Oku hadi !" diye yineler Nefes. " Cocuk okur ' Nefes Zorlu..Doktor..Genel Cerrah"

Nefes cocuga doner " Hah! Bir daha sakin Yigit'e yalanci deme tamam mi? Hadi simdi ozur dile bakalim Yigit'ten."

Cocuk tirsarak " Ozur dilerim Yigit!" der ve oradan kacar.

Geyigin icinden bir kaplan cikmistir.

Nefes Yigit'e egilir ve " Biraz abarttim mi?" diye sorar..

Yigit Nefes'in yanaklarini tutar " Eh biraz! ama olsun yaa o da gicigin teki zaten" der ve guler..

Nefes Yigit'in yanaklarindan oper " Iyi dersler birtanem! Aksama seni Asiye Teyze'nle Osman Amca'n alacak tamam mi?" der.

Yigit " Tamam!" deyip Nefes'e sarilir. Butun cocuklar onlari izliyordur.

Nefes cantasindan para cikartip Yigit'in cebine koyar. " Canin ne isterse al tamam mi birtanem? Ama cok cikolata yok. Iyi sakla parani."

Yigit parayi gorunce sevinir "Cok verdin ya Nefes Abla, sagol! " deyip sarilip, oper.

Nefes cikarken biraz evvelki sevimsiz cocuga seslenir " Pist delikanli!". Cocuk bakar. Nefes yuzunde buz gibi bir ifadeyle iki parmagini gozune goturdukten sonra cocuga dogru uzatir " Gozum ustunde!" der ve cikar. Nefes Reis'in Yigit'ine hic kimse yalanci diyemez.

Nefes ise gittiginde ayaklari otomatik olarak onu Tahir'in odasina goturur. Odaya gelip de odanin bos oldugunu gorunce icine bir huzun coker. Kendi kendine " Koskoca 1 yil! Gece nobetlerinde senin yokluguna alismak zaman alacak Tahir" der.

O sirada telefonuna Tahir'den mesaj gelir.

Tahir: Yigit'I sag salim biraktin mi okula?

Nefes: Evet. Sinifina girip, arkadaslariyla da ufak bir sohbet ettim. Yarin ogretmeniyle de konusacagim.

Tahir: Yarin ben de seninle gelecegim. Kendim de gormek istiyorum.

Nefes icinden guler. Tahir 1.90'lik boyuyla sinifa girdiginde cocuklarin yuzunun alacagi hali tahmin edebiliyordur.

Nefes: Bence de gelmen iyi olur. Cocuklar da seni bir gorsunler. Ben simdi vizite cikiyorum. Sonra konusuruz.

Tahir: Kolay gelsin. Aksama gec kalma! 😊

Sen Anlat Karadeniz / Paralel EvrenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin