Yemekte herkes Tahir ve Nefes'in sozlenmesini gecmis, tamamen dugun planlarina odaklanmistir.
Asiye: " Perran Abla, burasi cok guzelmis! Ben gelirim 1 hafta oncesinden saga yardimci olurum. Oyle tek basina dugunu halledemezsun, sağa da yazuk!"
Perran:" Asiyecigim, gerekirse yardimini isterim ama burada da es dost cok. Nefes de yillik izninden alir gelir artik."
Asiye: " Nefes, nikahi giydik diyelum, o halde bize tasinacan. Onu da ayarlamak lazim."
Nefes:" Asiye Abla o konuda acele etmeyecegiz. Zaten biz Tahir'le kendi evimize tasinacagiz."
Saniye bunu duyunca Tahir'e doner " Ne? Nasul kendi evinuze? Olmaz!"
Tahir: " Ana, biz Nefes'le kendi evimize cikacagiz. Ev ev ustune olmaz!"
Saniye kaslarini catar : " Niye olmiymis? Biz yasiyriz ya yillardur! Goca gonaga mi sigamayacaguz? Olmaz oyle ayri ev!"
Perran Saniye'yi sessizce izliyor, Nefes'in konusmasini bekliyordur.
Nefes:" Saniye Teyzecigim, bu devirde artik buyuk aileler yok. Evet siz duzeninizi kurmussunuz ama takdir edersin ki bu duzene disaridan gelmek de kolay olmaz. Bizim kendimize ait bir evimiz olacak ve orada oglumuzla birlikte yasayacagiz.."
Saniye itiraz etmeye kalkar, Nefes devam eder. " ...ve bu yuzden de Tahir'le ben ev konusunu halledene kadar ben kendi evimde oturacagim."
Saniye: " Mistafa bir sey de, oturma orada oyle!"
Mustafa afallar " Ana simdi onlar nasil garar verduysa oyle..Tahir'le Nefes goca goca insanlar, onlara ne yapacagunu biz soyleyemeyuz!"
Saniye Mustafa'dan da yuz bulamamistir. Asiye yan gozle Saniye'yi izliyor ve icinden kis kis guluyordur.
Asiye: " Elticugum, en iyisini yaparsunuz! Hem bağa da evden cikip gelmeye bi kapi olur. Bu devirde herkesin kendine ozel hayati olmalu!" deyip Mustafa'ya bakar.
Tahir: " Tamam hayde! Biz ev meselesine doner donmez bakmaya baslayacaguz. O arada da nikah hazirliklarini baslaturuz..Hepsi olur evelallah!"
Perran: " Nasil bir ev dusunuyorsunuz? Daire ? Mustakil?"
Nefes: " Mumkunse bahceli bir ev cunku minigimize bir de kopek almak istiyoruz."
Saniye: " Goca gonagin bahcesine de baglarduk bi kopek, bunun icin ev mi alinur?"
Perran:" Dünürcüğüm çocuklar ne isterse bizler onları desteklemekle mükellefiz değil mi?"
Saniye: " Benim gonlum razu degul! Kaleliler'in ayrildugu nerede gorulmus? Gelin dedigin gaynanasunun dizinin dibinde olur!"
Tahir Nefes'in sinirlendigini gorebiliyordur.. Soze girer " Ana! Uzatma da! Gelin kaynanasinin dizinin dibinde olmaz! Gelin, kocasi ve cocuklariyla olur! Nefes ve ben kendi evimize cikiyriz ve bu konu da burada kapanmistir!"
Saniye bozulmustur. Mustafa Tahir'e kas goz yapar. Tahir orali olmaz.
Perran ortami yumusatmak icin konuyu kapatir " Siz evinizi bulun, biz de burada dugun hazirliklarina baslayalim. Nefes, haftasonlari buraya gelmen gerekebilir, kendini ona gore ayarla oldu mu?"
Nefes: " Hic sorun degil anne..Ben gerekirse izin alir gelirim."
Salih kadehini kaldirir " Hepimize kolay gelsin! Hummali dugun sezonu hayirli ugurlu olsun!"
Osman Hoca: "Amin!"
Yemegin geri kalaninda Osman Hoca sevgi uzerine hikayeler anlatir, herkes nese icinde sohbet eder..Saniye haric herkes! Saniye kollarini gogsunde kavusturmus, yuzunu asmis oturuyordur. Fatih tum konusmalari sessizce dinlemis ve annesinin abisinin bu mutlu gununde, dunurlerin onunde boyle ters ters konusmasina sinirlenmistir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Anlat Karadeniz / Paralel Evren
FanficBu hikaye Sen Anlat Karadeniz dizisinden esinlenilerek fan fiction olarak yazılmıştır.