Chapter 5: The Dinner Party

793 40 0
                                    


*STRICTLY NO COPYPASTE
*Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata
*contain explicit words and scene 🔞🔞


CHAPTER 5: THE DINNER PARTY

Saya turun dari kereta tanpa membalas apa-apa kepada Aaron. Saya bergegas masuk ke dalam rumah saya dan menutup pintu. Azalea turun dari tingkat atas dan berdiri dekat dengan tangga sambil melihat saya.

" kau dari mana?" tanya Azalea.

"Um..dari jogging lah?" balas saya.

"Girl,don't lie to me. Saya nampak bah tadi kau turun dari kereta.." jawab Azalea.

Dia sudah memeluk tubuh melihat saya dengan keningnya yang diangkat. Saya mengeluh lalu menghempaskan badan di atas sofa yang empuk.

"Saya penat,Lea." Kata saya.

"talk,I'll listen.." balas Azalea.

Dia mengambil tempat duduk di sofa hadapan saya.

"Tadi tu ialah CEO of the company I'm working now. He just
made my everyday worse!" kata saya.

"apa dia buat?" tanya Azalea.

"Dia paksa saya pergi Majlis makan malam jumaat ni.." balas saya.

"That's nice." Jawab Azalea.

"Apa yang nice? Selama ini saya berusaha mengelak untuk join benda macam tu.." balas saya lagi.

"Maybe it's time for you to change?" tanya Azalea.

"what do you mean?" tanya saya.

Saya duduk di sofa dan memberikan Azalea pandangan tajam.

"don't you want to change? Maksud saya..sampai bila kau
mahu macam ini?" tanya Azalea.

"It's hard,Lea.." jawab saya.

"Yes,saya tahu susah but it might worth it. Kau takut,Nana. You should stop dwelling with your past.." kata Azalea.

Saya hanya berdiam diri. Ada betulnya juga apa yang dikatakan oleh Azalea. Just maybe..I am still dwelling with my past even though its almost 10 years.

Azalea berdiri dan duduk di sebelah saya. Dia memeluk saya dengan erat sebelum mengeluh.

"Try go to the dinner party. I am sure something will change." Kata Azalea.

"I'll think about it.." Balas saya.

Pada keesokkan harinya,saya masuk ke pejabat seperti biasa dan duduk di meja saya. Aaron masuk ke pejabat dan mengetuk meja saya yang membuatkan saya mendongak.

"se-selamat pagi,Encik Aaron.." ucap saya.

"Selamat pagi,Jolina. Bagitahu semua staff,kita ada mesyuarat urgent before lunch. Hmmm..." balas Aaron dan dia melihat jam di pergelangan tangannya.

BETRAYALWhere stories live. Discover now