Chapter 9: Farewell in the Rain

658 37 0
                                    


STRICTLY NO COPYPASTE
*Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata
*contain explicit words and scene 🔞


TITLE: BETRAYAL
CHAPTER 9: Farewell in the Rain

Ting Tong Ting Tong!

Saya dan Azalea melihat sesama sendiri.

"Kau ada tetamu kah?" tanya Azalea.

"No..mana ada..kau?" tanya saya.

"Saya pun tiada tetamu.." balas Azalea.

"Saya pergi check.." balas saya.

Saya keluar dari dapur lalu menuju ke pintu hadapan. Saya membuka pintu dan ternampak seorang gadis memakai kaca mata hitam yang berpakaian baju merah sleeveless dipadankan dnegan seluar hitam panjang dan kasut tinggi hitam.

Saya menuju ke hadapan pagar besar dan membuka pagar kecil di tengah pagar besar lalu keluar. Oh gosh,tengahari pula ni..panasnya

"Yes miss? Cari siapa? " tanya saya dengan sopan.

Dia memandang saya dari atas ke bawah lalu ke atas semula.

"Kau Azalea?" tanya gadis itu.

"No.." balas saya.

"Ni rumah Azalea,kan?" tanya gadis itu lagi.

"ya but kenapa kau cari dia?" tanya saya.

"dia di dalam rumah?" tanya gadis itu lagi tanpa menjawab soalan saya.

"ya .." jawab saya.

Gadis itu menolak saya ketepi lalu dia meluru masuk ke dalam rumah.

"eh! Miss!!" panggil saya.

Saya mengejar gadis itu masuk ke dalam rumah.

"MANA AZALEA?!" Jerit gadis itu.

Gadis itu menuju ke dapur dan kelihatan Azalea hendak berdiri mungkin dia telah dengar namanya disebut.

"Yes?" tanya Azalea yang terkejut.

"Kau dasar PEREMPUAN SUNDAL!" kata gadis itu.

Saya dan Azalea amat terkejut. Gadis yang datang tanpa ketahui asal usul dan sebab baru sahaja memberi kata makian kepada Azalea.

Gadis itu mengambil pinggan yang masih bersisa nasi lalu menghumbannya pada Azalea tetapi Azalea sempat mengelak dan pinggan itu dilemparkan pada dinding lalu pecah.

"Girl! Kau kenapa? Apa masalah kau sama saya ni?!" tanya Azalea.

"Kau perempuan simpanan Eddy! Kau goda dia ,kan?! Betul-betul Sundal!" kata gadis itu lagi.

"Saya perempuan simpanan? Saya ialah teman wanita dia! Kaulah perempuan simpanan dia kan? Bagus kau keluar dari rumah saya sebelum saya call polis!" jerit Azalea dengan telefon bimbit di tanagan. Matanya yang berair kerana menahan marah.

"PENIPU! Kau ingat kau lawa sangat sampai boleh goda dia ,huh?" kata Gadis itu lagi.

"Miss,benda ni boleh bawa bincang kan? Kalau tidak mau bincang,pintu depan sedia terbuka." Kata saya.

BETRAYALWhere stories live. Discover now