*STRICTLY NO COPYPASTE
*Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata
*contain explicit words and scene 🔞🔞
Chapter 29: I need to end this (Road to Final)
Saya berjalan mundar mandir sambil memegang telefon bimbit saya di ruang tamu. Kenapa semua masalah timbul dalam satu masa yang sama ni? God,are you serious? Aaron pula sedang duduk di sofa sambil berfikir. Tidak lama itu,Jasmine dan Levin tiba di rumah dengan wajah yang sugul.
"Kak Jasmine.." panggil saya
"We already make a report to the police station." beritahu Jasmine.
Saya mengusap bahu Jasmine untuk menenangkannya.
"Masa tu kami sedang masukkan barang dalam kereta, sangkakan Michael sudah masuk kereta sebab selalunya dia akan terus masuk kereta tapi rupanya tidak." beritahu Jasmine.
"kamu tidak nampak sesiapa ikut kamu kah?" soal Aaron.
" Saya cuma rasa macam ada orang ekori kami tapi saya anggap benda tu mungkin kebetulan." balas Levin.
"Kau penyiasat terbaik! sepatutnya kau lebih prihatin! lebih .." kata-kata Jasmine terputus.
Air matanya mula jatuh dan Levin segera memeluknya.
"Forgive me,Wifey. I let my guard down." balas Levin.
Masing-masing diam selepas menonton drama suami isteri itu lalu mereka meminta diri naik ke bilik. Levin turun semula lalu mengangkat tangannya.
"I'm going to the police station to help them find my son." beritahu Levin.
"Take care,Levin." balas Aaron.
"Jasmine macam mana?" soal saya.
"Dia okay. Buat masa ni,dia perlukan ketenangan." balas Levin.
Saya mengangguk dan Levin keluar dari rumah. Saya cuba mendail Casey tetapi tidak diangkat olehnya.
"kau call siapa?" soal Aaron.
"Casey.." balas saya.
"kenapa?" soal Aaron lagi
"You know what? I think Casey terlibat dalam kehilangan Michael sebab dia tahu pasal Jasmine dan keluarga kecil dia."
balas saya."you are right. tapi takkan dia sang-" kata-kata Aaron terpotong apabila telefon saya berbunyi.
Saya melihat skrin telefon dan..ianya pemanggil dari nombor yang tidak dikenali. Saya menjawabnya dan menekan 'loud speaker' supaya Aaron boleh dengar sekal.
"Hello.." saya menjawab panggilan itu.
"Hai Jolina William." balas si pemanggil.
Saya kenal suara itu. Bethany.. Aaron segera menekan punat 'record'.
YOU ARE READING
BETRAYAL
RomanceSINOPSIS Saya,Jolina William, seseorang yang pendiam dan tidak suka bercampur dengan orang lain malahan terlebih normal tetapi saya mempunyai seorang kawan baik iaitu Azalea. Hidup saya berubah sepenuhnya setelah muncul seorang lelaki yang tingg...