Chapter 18: A year after!

668 36 0
                                    


*STRICTLY NO COPYPASTE
*Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata
*contain explicit words and scene 🔞🔞


Chapter 18: A year after!

Genap setahun,saya menjalankan kehidupan saya di Canada dengan sempurna. Keadaan saya di sini amat baik dan kadang memang akan ada masa saya berada dalam emosi teruk. Everyone go through of the up and down in life,right?

Saya menjadi seorang model yang agak dikenali di seluruh dunia sehingga saya merantau dunia atas kerja sebagai model disebabkan permintaan pihak syarikat. Pendirian saya juga berubah sepenuhnya kerana saya lebih berkeyakinan, lebih kuat dan lebih bersemangat berbanding yang dulu.

Saya sedang duduk di sebuah café dengan memakai topi dan cermin mata sambil memeriksa Instagram saya malahan membaca setiap komen-komen dari orang ramai di gambar saya. Saya mendapat komen baik dan juga komen buruk di mana ianya perkara biasa yang akan seseorang hadapi sekiranya dia sendiri membuat keputusan untuk mendedahkan dirinya kepada dunia.

"Yo!" panggil seorang lelaki.

Dia mengambil tempat duduk di hadapan saya dan meletakkan dua gelas minuman 'Starbucks' di atas meja. This guy name is Finn,he is my favourite photographer of all times.

"Thank you.." ucap saya.

"Tengok apa?" soalnya.

"Instagram.." balas saya.

"Mau tanya?" soalnya.

"Go ahead.." balas saya.

Saya menghisap minuman saya yang berperisa kopi. Niceeee..

"kau tiada boyfriend kah" soalnya.

"Soalan jenis apa tu ,Finn.." balas saya.

"Buat tidak tahu pula." Balasnya.

"Hmm. Jawapan saya ialah tidak tahu." Balas saya.

"Apa jadi dengan tu lelaki yang pergi ke majlis makan malam dulu sama kau?" soalnya lagi.

Did he mean..Aaron? wah,lama sudah saya tidak dengar tu nama.

"Tidak tahu.." balas saya.

"so secretive" soalnya.

"I'm not. Its just talking about him is not worth for me." Balas saya.

"What will you do if he suddenly come back for you?" soal Finn lagi.

"I don't like that question." Balas saya.

Ya,perangai buruk yang saya alami sejak menjadi model ialah semakin degil,keras kepala dan lebih berani melawan percakapan seseorang. Pelik kan?

BETRAYALWhere stories live. Discover now