Chapter 15: Memories in Canada

712 35 0
                                    


*STRICTLY NO COPYPASTE
*Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata
*contain explicit words and scene 🔞🔞


Chapter 15: Memories in Canada

Aaron merebut telefon saya dari tangan saya dan mendekatkan telefon itu dekat di bibirnya. Saya hanya membiarkan Aaron bercakap dengan Anne.

"Hello Anne! Bethany di mana sekarang?" soal Aaron.

"Dia di luar bangunan." Balas Anne.

"Saya akan try call ayah saya untuk menguruskan hal di office untuk sementara waktu. Minta security kawal keadaan office dulu." Balas Aaron.

"Baik Encik Aaron." Balas Anne.

Talian bersama Anne dimatikan dan Aaron segera membuat panggilan kepada ayahnya menggunakan telefon saya.

"Hello,pa." panggil Aaron.

"Aaron?" soal Baron.

Saya tersenyum kelat apabila wajah Aaron juga berubah. Mesti Uncle Baron rasa pelik bila Aaron menggunakan telefon saya untuk call dia.

"Boleh saya minta tolong sesuatu?" soal Aaron.

"ya,apa?" soal Baron.

"Tolong check keadaan office. Ada satu perempuan gila tu di sana buat kekacauan. Kau call saja polis kalau kau mahu.." balas Aaron.

"macam mana juga boleh ada perempuan gila di sana? Apa
juga kau buat sampai jadinya macam ni?" soal Baron.

"Tolong saya..papa saja yang boleh tolong saya urus tu office sekarang." Balas Aaron.

"Ya ya ya.." balas Baron.

"Balas budi saya lepas ni!"tambah Baron.

"Boleh-boleh! Apa papa mahu,saya bagi okay? Bagitahu saja saya!" balas Aaron.

"No! kau kena tolong papa siram bunga,tanam bunga,gunting ranting layu..hmm banyaklah.." balas Baron.

"HAAAH?!" balas Aaron.

"Kalau kau tidak mahu tolong papa,then papa pun tidak mahu tolong kau." Balas Baron.

Saya yang setia berada di sebelah Aaron menahan senyuman setelah mendengar perbualan Aaron dan ayahnya. Aaron menoleh sekejap dan menukarkan talian itu ke low speaker dan meletakkan telefon di telinga.

"Yalah yalah.." balas Aaron.

"Thank you." Balas Aaron lagi.

Talian dimatikan dan Aaron mengurut dahinya. Saya mengusap lengannya untuk menenangkannya. Aaron menghulurkan telefon saya semula dan saya mengambilnya. Aaron menoleh melihat saya dengan senyuman kelat.

BETRAYALWhere stories live. Discover now