CS18 - 4

425 69 2
                                    

Jaemin cakap dia balik sekejap untuk tukar baju. Tinggallah Freya sorang sorang. Sunyi aje suasana dalam bilik ni. Jaemin lah yang beria sangat nak bagi Freya duduk dalam bilik first class macam ni. Kalau tak, boleh juga berbual dengan orang lain.

Papa dia? Dah nak dekat setengah hari dia duduk sini tapi bayang pun tak nampak. Benci betul papa dia dengan dia.

Jatuh air matanya bila fikir pasal tu. Hidupnya tak macam orang lain yang penuh dengan kasih sayang ibu bapa. Tapi dia nak dapat kasih sayang seorang bapa pun susah. Hidup dia tak ubah seperti orang yang tiada ibu bapa langsung.

"Again?" tegur Jaemin yang baru sampai.

Freya cepat cepat lap sisa air matanya. Alamak kantoi pulak.

"Sorry sebab nangis belakang kau. Aku tahu kau tak suka. So aku minta maaf"

Jaemin cuma senyum. Comel pula tengok Freya gelabah macam tu.

"Sokay. Hari ni aku maafkan kau. Tapi janji dengan aku yang kau tak kan nangis lagi belakang aku. Ingat. Kalau kau nak menangis sangat, menangis depan aku"

Freya mengangguk. Berjanji sekadar bercakap tapi tunaikan tidak pernah. Kalau dia sorang sorang dirumah pun, dia menangis juga.

"Papa kau tak datang?"

Haila Jaemin. Kau tak suka tengok aku menangis tapi soalan kau tu buat aku nak nangis la. Huhu.

"Busy kot" jawab Freya.

Dan selepas itu diam. Masing masing lebih selesa diam. Hanya dengar bunyi air-cond aje. Freya yang mula rasa janggal terus mengambil gelas air disebelah lalu diminum. Selepas itu gelas itu diletakkan semula diatas meja.

"Eya kalau kau ada masalah, kau jangan segan nak share dengan aku. Kalau bukan dengan aku, dengan kawan kawan bangang kita tu pun kau boleh share"

Jaemin memulakan perbualan mereka.

"Tak aku okey. Betul"

Freya cuba meyakinkan Jaemin.

"Damn you Eya! Boleh tak kalau kau jangan tipu aku"

Freya rasa serba salah sekarang. Patutkah dia cerita hal peribadi dia pada Jaemin. Tapi dia tak nak orang lain tahu. Kalau boleh biar dia sorang yang tanggung.

"Kau ada masalah dengan papa kau kan?" serang Jaemin lagi.

Freya mengangguk dengan perlahan. Rasanya tak salah kalau nak share dengan Jaemin. Dia tahu Jaemin boleh simpan rahsia ni.

"Ya. Aku ada problem dengan papa aku. Aku harap kau tak bagitahu orang lain pasal ni"

"You know I don't have mom right?"

Jaemin mengangguk.

"Sebenarnya ibu aku meninggal disebabkan aku..."

Jaemin terkejut.

"That was my papa said..."

Heh! Tak masuk akal bhaii. Gila ke apa papa Eya ni. Tu semua takdirlah. Asal nak salahkan Eya pulak.

"He kept blaming me on mom death. Dia benci gila dengan aku. Lagi lagi muka aku memang ikut ibu aku. Dia cakap dia tak boleh tengok muka aku sebab dia akan teringat ibu aku"

Sekarang baru Jaemin tahu, disebalik wajah Freya yang cantik, periang, dan beku apabila berhadapan musuh mereka, rupanya ada kesedihan yang perlu Freya tanggung sendiri. Kenapa sekarang baru terdetik di hatinya untuk bertanya. Kenapa tak dulu. Damn kau Jaemin.

"Ermm boleh aku tahu apa yang menyebabkan ibu kau meninggal?"

Buat kali kedua air mata Freya gugur. Jaemin merasa bersalah.

[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00sWhere stories live. Discover now