Ketujuh belas orang mereka memulakan kerja masing masing. Semua bersemangat bila nak buat kerja jahat. Renjun dan Haechan memastikan yang semua guru sudah pulang. Eunbin Saeron Xiyeon dan Shuhua masih berada di kelas. Mereka tengah bersiap siap jadi hantu malam ni.
"Weh! Macam mana ni? Cikgu Jin dah baliklah. Kunci utama ada dekat dia" kata Lua dengan risau.
Macam mana kalau rancangan mereka gagal disebabkan dia dengan Nancy.
"Hesy! Kau ni. Aku ingat apalah tadi. Buat gelabah jadi kau ni. Aku sempatlah ambil kunci tu. Ni dia"
Nancy menaikkan kunci ke udara. Dia ambil diam diam didalam beg Cikgu Jin tadi. Cikgu Jin ni pun careless sangat. Padan muka!
"Fuhh! Lega. Aku sayang kau Nancy" kata Lua dengan gembira.
Mereka ketawa.
Manakala di kelas 5-2 tak boleh ketawa. Masing masing menayangkan muka marah plus sedih. Gila kau tak sedih. Fon hilang weh. Ko rasa?
"Fon kau pun hilang jugak ke Hana?" soal Jiho.
"Haah. Tak kan aku kena beli lagi beb. Bisinglah mummy aku nanti" rungut Hana.
Hari tu Freya campak Ip7 macam campak batu ke dalam longkang. Selamba aje Freya campak telefon dia. Dan hari ni hilang. Tak kan dia kena beli baru lagi.
"Kau Bella?" soal Jiho kepada kawannya yang lagi sorang.
"Hilang jugak. Macam mana ni beb. Dahlah nak dapat satu pun susah. Inikan pula nak beli baru" rungut Bella pula.
Telefon dua orang lagi sahabatnya juga turut hilang. Dalam fikiran Jiho cuma satu iaitu crazy Squad18. Tak ada orang lain dalam sekolah ni yang akan buat macam ni pada mereka.
Tiba tiba mereka dengar seseorang menutup kedua pintu kelas mereka lalu menguncinya. Mereka memandang satu sama lain sebelum melangkah ke arah pintu dan cuba untuk membukanya.
"Weh! Setan! Buka balik pintu ni. Siap kau bila dapat kat aku nanti. Kau belum kenallah siapa aku!" jerit Jiho sambil mencuba untuk membuka pintu.
"Macam mana ni?" tanya Hana.
"Tak balik kita nanti" tambah Hana pula.
"Aku tahulah. Korang jangan bagi semak kepala aku boleh tak!" marah Jiho.
"Aku rasa crazy Squad18 lah yang buat semua ni" kata Hana.
"No aku tak rasa dorang sebab aku nampak dengan mata aku sendiri yang dorang dah balik tadi" cerita Bella.
"Kau sure ke Bella?" tanya Hana.
"Ya aku sure. Aku nampak tadi" kata Bella dengan yakin.
Dan selepas itu masing masing diam berfikir macam mana cara untuk keluar dari sini.
"So macam mana?" tanya Hyunjin dengan perlahan.
Lua dan Nancy tersenyum lalu menaikkan ibu jari masing masing. Bahagian mereka dah settle. Sebenarnya mereka ada je di sebelah kelas 5-2. Semua yang Jiho and the gang cakap semua mereka dengar.
"Tak sia sia kita berpura pura balik tadi" kata Nancy.
Hyunjin dan Lua mengangguk setuju.
Pukul 8 malam. Shuhua and the ghosts gang sudah bersiap sedia. Tak sabar nak takut takutkan minah minah tu. Felix Seungmin dan Yangyang juga sudah bersedia menerima arahan.
"Dah pukul 8 malam ni beb. Macam mana ni?" tanya Bella.
Dia nak jawab apa dengan parents dia nanti bila sampuk rumah lewat.
YOU ARE READING
[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00s
FanfictieCrazy Squad18 mengisahkan tentang 18 orang pelajar yang berumur 18 tahun dimana masing masing kepalanya masuk air. Perangai semua gila gila dan nakal tahap bangang. Bila nama kelas 8-1 meniti di bibir para guru mahupun pelajar, mulalah guru disiplin...