CS18 - 5

386 71 4
                                    

Dengan semangat Freya turun dari biliknya dan terus ke dapur. Dua keping roti bakar yang diletakkan nutella diatasnya diambil lalu dengan senang hati dia melangkah keluar rumah.

"Suka sangatlah tu keluar dengan lelaki" sindir Daniel kepada anaknya.

Freya cuma diam sambil memakai kasut adidas putihnya. Malas dia nak bertekak dengan papanya pagi pagi ni. Hari ni kalau boleh dia nak happy happy aje.

"Eh kau dengar tak. Jaga sikit maruah tu" sambung Daniel lagi.

"Papa kisah apa. Selama ni pun papa bukannya ambil tahu pasal Eya pun" bidas Freya.

Kan dia dah cakap, kalau dia tak boleh jadi anak yang baik, dia akan jadi anak yang jahat.

"Amboi! Dah pandai melawan kau kan"

"Suka hati papalah"

Freya terus pergi. Malas nak bertekak dengan Daniel. Kalau diteruskan juga, jawabnya sampai esok pun belum tentu habis. Tidak lama kemudian kereta Audi papanya berlalu pergi.

"Awal papa kau pergi kerja?" soal Hyunjin.

"Hmm" Freya tak tahu nak jawab apa. Sumpah dia tak tahu langsung pasal kerja papa dia.

"Hmm aje. Okeylah. Aku tahu kau ada masalah. Nanti bila kau dah bersedia, share lah dengan aku. Aku akan selalu dengar masalah kau"

Hati Freya tercuit sedikit bila Hyunjin cakap macam tu. Inilah bestnya ada kawan lelaki. Walaupun dia lelaki tapi dia tetap faham perempuan.

"Ouch! Kau sarapan apa pagi tadi sampai boleh keluar ayat sweet macam ni" gurau Freya.

"I'm serious Kang Freya"

Eleh! Dia ni. Nak bergurau sikit pun tak boleh.

"I know. Thank you. Aku bersyukur sangat ada kawan macam kau"

Hyunjin senyum. Inilah yang dia nak dengar sangat.

"Anyway, motorbike kau mana?" soal Freya.

Dia baru perasan yang motor besar berkuasa tinggi Hyunjin tak ada.

"Ada dirumah. Saja tak bawa. Aku nak jalan dengan kau hari ni"

Hyunjin mengangkat peace.

"Kau jangan cakap sebab ni kau ajak aku pergi awal"

Hyunjin tersengih.

"Alaa...awak tak nak jalan dengan titew ke?"

Giliran Hyunjin mengeluarkan suara baby tak serupa bikin sambil mencucuk cucuk lengan Freya. Freya terus mengundur dua langkah ke belakang.

"Ouh wait wait! Kau jangan dekat dengan aku. Aku rasa ni bukan Hwang Hyunjin aku. Orang lain ni"

Hyunjin terus melepaskan tawanya.

"Tak payah nak fikir sangat. Kau sorang aje baby, aku bukan. Jomlah"

Hyunjin menarik tangan Freya.

"Awal lagilah. Baru pukul 6 pagi. Sepatutnya waktu ni aku tengah tidur lagi tahu tak" marah Freya.

"Pergi mampuslah dengan kau punya tidur tu. Hari ni kita jalan sampai sekolah. No more bus" Freya berhenti berjalan.

"Kau gila ke bangang. Kau ingat dekat ke. Aku baru lepas demam kot. Are you nuts?" bebel Freya.

"Alahai girl. Bukannya jauh pun. Sejam aje pun. Lepas tu sampailah"

"Kau cakap senanglah. Kalau kaki aku sakit lagi macam mana?"

"Aku dukung kau"

"Acah aje kau ni. Aku ni berat tau"

[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00sWhere stories live. Discover now