Hyunjin dan Freya sampai di sebuah hotel. Jangan dibuat main. Birthday party pun buat di hotel tau. Membazir duit aje. Tetamu pun bukan main ramai minah tu jemput. Macamlah dia kahwin. Nak bagitahu umur dia dah masuk 15 tahun aje pun.
"Bajet gila minah ni sampai buat di hotel" kutuk Freya.
"Kan. Membazir duit aje" tambah Hyunjin pula.
Freya memaut lengan Hyunjin lalu mereka masuk ke dalam dewan besar itu. Dewan ini sudah dipenuhi dengan tetamu tetamu. Of course orang kaya kaya.
"Asal orang pandang kita bro" bisik Freya.
"Maybe kita tetamu hot kot" bisik Hyunjin pula.
Sebaik saja kaki melangkah masuk ke dalam dewan, semua mata memandang ke arah mereka. Ada yang pandang dengan kagum, ada juga pandang macam nak makan orang, ada juga yang tengok macam mereka ni ada buat salah.
"Payah juga kalau jadi orang hot ni rupanya" balas Freya.
Mereka pergi ke tempat keluarga mereka sedang berkumpul. Sudah tentunya ada uncle Jaehwan sekali. Kenapalah dia perlu datang majlis macam ni.
"Ha datang pun. Ingat dah tak datang" kata Aunty Nayeon.
"Wow! Cantik anak kau Daniel. Ikut muka arwah betul" kata Minhyun pula.
Daniel cuma diam. Teringin juga Freya nak dengar papa dia puji dia cantik tapi jangan haraplah. Dalam mimpi pun belum tentu Daniel puji.
"Mesti seronok ada anak yang cantik ni kan" kata Doktor Ong pula.
Doktor Ong ni puji ke sindir ni. Bukan boleh percaya sangat.
"Terima kasih sebab puji Eya. Eya cuma biasa biasa aje"
Freya senyum dengan ikhlas.
"Okeylah. Kitorang ambil makanan dulu. Tiba tiba pula lapar. Kan Eya?"
"Ya aku pun lapar"
"Kami minta diri dulu" kata Hyunjin dengan sopan.
Yelah depan orang yang lebih tua kan. Tapi dengan Mr Kailer korang tak buat macam tu pulak.
Mereka berlalu dari situ. Dari jauh Jiho and the gang sedang bergelak tawa. Baju masing masing tak payah cakaplah. Kalah Queen Elizabeth. Make up pula kalau tak macam kak limah tak sah.
"Weh! Kita lupa hadiah untuk minah tulah" kata Hyunjin.
"Eii tak kuasa aku nak kasi hadiah kat minah tu. Datang sini pun kena paksa. Memang taklah nak bagi hadiah kat dia"
Hyunjin cuma menggeleng kepalanya.
"Apa apa jelah girl. Sekarang jom kita makan"
Baru kaki nak melangkah ke tempat makanan, Jiho and the gang datang. Nak cari masalahlah tu. Apa lagi yang mereka tak puas hati pun tak tahu.
"Ermm sebenarnya kan, aku nak minta maaf pada kau Eya"
Hyunjin dan Freya terkejut. Wow! Dah mengalah. Cepatnya.
"Aku pun nak minta maaf. Kami semua betul betul minta maaf dengan kau Eya" kata Hana pula.
"Sure aku maafkan korang. Sekarang ni tolong blah. Aku nak makan" kata Freya dengan kasar.
Ouh jangan lupa. Dia masih Crazy Squad18. Jadi semua perbuatan dan percakapannya mesti kurang ajar.
"Ouh! Lupa pula. Untuk korang berdua, aku dah siapkan makanan special. Meja hujung sana"
"Terima kasih banyak banyak"
Freya senyum lalu pergi dari situ. Meja yang dimaksudkan Jiho penuh dengan makanan. Tak tahu nak makan yang mana dulu. Semuanya sedap sedap belaka. Tapi kebanyakannya makanan Thai.
YOU ARE READING
[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00s
FanfictionCrazy Squad18 mengisahkan tentang 18 orang pelajar yang berumur 18 tahun dimana masing masing kepalanya masuk air. Perangai semua gila gila dan nakal tahap bangang. Bila nama kelas 8-1 meniti di bibir para guru mahupun pelajar, mulalah guru disiplin...