Setelah Han dan Felix pergi, mereka sambung berjalan jalan disitu. Harap harap lepas ni mereka tak jumpa orang yang mereka kenal dah. Terutamanya Crazy Squad18. Memang tamat riwayat kalau jumpa mereka.
Hyunjin melihat setiap sudut kawasan ni. Benda yang dia paling elak dah pun jadi. Entah kemana Freya menghilang. Haih! Perempuan besar Freya pun boleh hilang. Mana lagi dia nak cari ni.
"Hyunjin"
Belum sempat dia melangkah, namanya diseru. Dan baru dia boleh bernafas lega bila dengar suara itu.
"Kau pergi mana girl. Risau aku tahu tak"
"Tahu. Aku cuma pergi beli ni untuk kau"
Freya menunjukkan belon yang berbentuk hati kepada Hyunjin.
Hyunjin yang nak membebel pun tak jadi bila tengok Freya pegang belon tu sambil tayang muka comel."Hmm love? Maksud?"
"Friend" jawab Freya sepatah.
Hyunjin mengambil belon yang berbentuk love itu dari Freya.
Klik!
"Gotcha!"
Serentak mereka berdua pusing melihat orang itu.
Dua orang mangkuk ni lagi. Ingat dah tak jumpa mereka dah.
"Nanti aku share dalam group kita" kata Han.
"Share aje. Aku tak kisah tapi lepas tu aku akan pastikan telefon buruk kau tu sampai kat tempat pembuangan sampah" kata Hyunjin selamba.
"Aku terima kau hina telefon aku. Tapi kan. Rugilah kalau tak share sebab gambar ni memang top sangat. Cantik siak"
Han melihat hasil gambar yang dia ambil tadi. Background pun cantik. Pose pun lawa.
"Cantik apa bendanya. Aku nak kau delete sekarang juga" arah Hyunjin.
"Okey...one...two...three!"
Han dan Felix sudah pun melarikan diri. Hyunjin hanya mampu mengeluh. Sabar jelah ada kawan macam tu. Dah nama pun ahli crazy Squad18. Memang macam tu perangai.
"So kalau dua orang makhluk tu share jugak macam mana?" tanya Freya.
Risau juga kalau Han betul betul buat apa yang dia cakap.
"Kalau berani buatlah" kata Hyunjin dengan yakin.
Tengoklah apa yang dia buat nanti kalau makhluk dua orang itu share juga.
Setelah puas berjalan, mereka keluar dari tempat itu. Ramai orang sangat pun tak boleh juga. Nak jalan pun susah. Rimas.
"Girl. Kalau aku ajak kau ke satu tempat lagi nak tak? Last. Lepas tu kita terus balik rumah"
Freya melihat jam di skrin telefonnya. Baru pukul 11 malam. Papanya mesti belum balik. Lagipun Hyunjin dah tunaikan permintaan dia untuk datang ke sini. Tak sampai hati pula nak tolak.
"Hmm nak pergi ke tak?"
Dia berpura pura berfikir.
"Sokay kalau kau tak nak. Aku faham kau mesti penat"
Bunyi macam kecewa aje. Haha. Seronok pula kenakan dia.
"Jom" kata Freya.
"Pergi mana?"
"Boleh tanya pula. Pergi tempat yang kau cakap tulah"
"Kau nak pergi ke?"
Freya mengangguk.
YOU ARE READING
[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00s
FanfictionCrazy Squad18 mengisahkan tentang 18 orang pelajar yang berumur 18 tahun dimana masing masing kepalanya masuk air. Perangai semua gila gila dan nakal tahap bangang. Bila nama kelas 8-1 meniti di bibir para guru mahupun pelajar, mulalah guru disiplin...