CS18 - 6

384 63 0
                                    

Diam.

Freya juga tak sedar yang dia cakap macam tu. Selama ni pun dia tak pernah terfikir untuk suka mana mana lelaki. Tapi hari ni boleh pula dia confess depan Hyunjin. Gila kau Freya. Memang sah kau gila.

"K...kau cakap apa tadi?" soal Hyunjin.

"Entahlah. A..aku pun tak tahu apa yang aku cakap. Kau tak ambil hati kan?"

Freya cuba merubah suasana kekok antara dia dan Hyunjin.

"Eh mana ada. Kau kan kawan aku"

Hyunjin mengukir senyuman lelakinya. Kalau semua perempuan tengok mesti cair.

Telefon Freya berbunyi menandakan mesej masuk. Freya membuka mesej itu. Baru nak happy happy hari ni. Tup tup ada masalah lain datang. Hmm redha ajelah.

"Asal?" tanya Hyunjin bila melihat perubahan air muka Freya.

"Tak ada apalah. Mesej biasa aje" tipu Freya.

"Stop lying me girl"

Hyunjin mula serius.

"Aku ingat aku nak cari kerjalah" Hyunjin berhenti makan.

Seriuslah Eya. Rumah punya besar. Punyalah kaya papa dia. Tup tup sekarang ni nak cari kerja.

"Masalah apa kau ni sampai nak cari kerja"

Freya menunduk kepalanya. Cuba mencari kekuatan. Kalau dia tengok muka Hyunjin sekarang ni, mungkin dia akan menangis.

"Aku..."

Belum sempat dia sambung kata katanya, dia rasa ada orang peluk dia dari tepi. Dia pun apa lagi, memang menangis lah dia. Punyalah susah dia tahan, last sekali menangis juga.

"Tak kiralah apa pun masalah tu, aku tetap akan tolong kau girl"

"Thank you. Tapi aku janji balik nanti aku cerita kat kau. Not now"

"Aku faham. Dah jom masuk kelas"

Hyunjin mengesat sisa air mata Freya. Dan tak sangka moment sweet itu ditonton oleh Mr Kailer.

"Wow! Sweet sangat"

Cepat cepat Hyunjin dan Freya bangun. Adeii kantoi dengan Mr Kailer lah pulak.

"Kitorang masuk kelas dulu cikgu" kata Freya.

"Eh! Eh! Sejak bila saya suruh kamu berdua masuk kelas"

Mereka cuma menayangkan muka selamba plus menyampah. Mesti kejap lagi kena denda.

"Habis tu cikgu nak suruh kamu jadi patung dekat sini" balas Hyunjin.

"Hwang Hyunjin. Kalau saya report pada Hwang Minhyun, apa kamu rasa?"

Lahai orang tua ni. Tak kan yang tu pun nak kecoh.

"Cikgu tengah ugut saya ke?"

Hyunjin tersenyum sinis.

"Tak payah libatkan daddy sayalah cikgu. Saya tak takut pun" sambung Hyunjin lagi.

"Kamu pun Freya. Nak saya report pada papa kamu?"

Freya menayangkan muka menyampah. Rimas pulak dia dengan Mr Kailer ni.

"Suka hati cikgulah kalau itu yang boleh buat cikgu tidur nyenyak malam ni" kata Freya.

"You both so rude. Gelanggang basketball NOW!" jerit Kai.

"Alaa kecoh aarh cikgu ni. Sikit sikit kena denda. Sikit sikit kena berdiri" balas Hyunjin.

Dengan terpaksa mereka pergi ke gelanggang basketball.

[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00sWhere stories live. Discover now