CS18 - 23

257 50 1
                                    

Lima minit sebelum semua elektrik terpadam. Semua orang menumpu perhatian ke arah stage. Mr Kailer sedang memberi ucapan pembukaan.

"Hyunjin Eya aku suruh korang rosakkan mikrofon kan"

Hyunjin dan Freya cuma diam dan tidak lama kemudian suara Mr Kailer semakin perlahan seperti cakap tak pakai mikrofon. Mereka yang duduk diatas cuma dengar tak dengar aje.

Bersama dengan itu Jinyoung menunjukkan ibu jarinya secara senyap senyap.

"Hampir 10 minit. Korang boleh ready apa yang patut" beritahu Felix.

"Han ready"

Han mengangguk kepalanya sedikit sebagai tanda menerima arahan. Dia memegang hujung tali yang mereka pasang tadi.

Yang lain membuat muka biasa. Tak nak Mr Kailer perasan.

Dan semua lampu dalam dewan terpadam. Semua menjadi kecoh. Bersama dengan itu Han menarik tali. Maka terdengarlah bunyi air jatuh.

"Kelas 8-1!!" jerit Mr Kailer.

"Apa ni cikgu. Kami tak buat apa apa pun" kata Jinyoung dengan kuat.

Yang lain menahan tawa. Mereka membuka lampu telefon masing masing untuk mencari jalan keluar daripada dewan.

Akhirnya semua keluar dari dewan. Plan mereka menjadi juga. Memandangkan ceramah motivasi dibatalkan, mereka semua free untuk kemana aje.

"Excuse me. Boleh tak tolong bagitahu kitorang toilet kat mana"

Chaeyeon and the gang datang.

"Hell" jawab Shuhua dengan selamba.

"Wow! Okeylah. Kitorang cari sendirilah" kata Chaeyoung pula.

Chaeyeon and the gang terus pergi dari situ. Heejin cuma mampu tengok gelang di yang dipakai Chaeyeon.

"Bajet nak mati geng lahanat tu" kutuk Shuhua.

"Perasan diva" tambah Nancy.

"Jomlah kita plan something untuk dapatkan gelang Heejin balik" ajak Freya.

Seungmin menunggu dengan sabar didepan toilet perempuan sambil melihat jam tangannya. Dan tidak lama kemudian empat orang perempuan keluar dari toilet.

"Guys! my god. Tengoklah siapa yang ada kat sini"

Chaeyeon and the gang tak boleh berhenti senyum melihat Seungmin. Yelah hot stuff kot.

"Eh! Awak. Awak buat apa kat sini" soal Chaeyeon dengan manja.

Seungmin yang mendengarnya naik geli anak tekak pulak. Nak aje dia cepat cepat pergi dari sini. Tapi dia perlu ambil sesuatu sebelum dia pergi.

"Give me that bracelet"

Seungmin menunjukkan gelang tangan yang Chaeyeon pakai.

"Hah? Nak buat apa. Ni gelang Chaeyeon punyalah"

"Bagi sebelum aku ambil cara kasar"

Seungmin menayangkan muka beku. Chaeyeon dengan tak puas hati membuang gelang itu lalu diletakkan diatas tapak tangan Seungmin.

"Asal kau bagi dia" tanya Chaeyoung tak puas hati.

"Dah dia yang minta. But sokay. Sekurang kurangnya aku dapat cakap dengan dia"

Chaeyeon membuat flying kiss pada Seungmin. Tapi Seungmin tak nampak pun haha.

"Okey guys. Buat macam yang kita rancang tadi" arah Freya.

"Woi Jeon Heejin. Ni kau punya?"

Felix mengangkat gelang tangan yang dia pegang ke udara.

"Haah. Mana kau jumpa"

[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00sWhere stories live. Discover now