Heejin mengambil barangnya dengan segera. Freya cuma kerja setengah hari untuk hari ni. Katanya mummy Hyunjin yang suruh. Jadi Freya cakap dia tunggu di stesen bas. Dia akan jumpa Freya disana lalu pulang kerumah bersama sama.
Sebaik saja keluar dari kafe, satu suara yang sudah lama tidak didengarinya menyapa telinganya. Hatinya mula tak keruan. Macam macam yang dia rasa sekarang ni.
"Tak malu betul menumpang rumah orang" kutuk orang itu.
"Kau nak apa sebenarnya Seungmin"
Dia ingat dia dah tak mampu nak berdepan dengan orang ini lepas apa yang berlaku dahulu.
"Mana parents kau yang kaya raya tu. Tak kan dah kena buang dengan keluarga sendiri" sindir Seungmin lagi.
Heejin menahan air matanya sebaik mungkin. Kenapa perlu sebut parents dia. Benci sangat ke Seungmin dengan dia.
"Aku tak tahu apa motif sebenar kau datang sini. Tapi kalau kau datang untuk tujuan sakitkan hati aku, fine, kau menang"
Akhirnya air mata Heejin tumpah jua. Sebenarnya dia tak nak menangis depan Seungmin. Dia tak nak nampak lemah depan lelaki tu tapi dia tak boleh. Mesti Seungmin anggap dia tengah minta simpati.
"Aku nak minta satu aje dekat kau"
Heejin mengesat air matanya menggunakan belakang tapak tangannya.
"Tolong jangan libatkan parents aku dalam apa apa hal. Aku terima kau hina aku. Aku terima kau benci aku but not my parents"
Dan selepas itu Heejin membuka langkah pergi dari situ. Seungmin pula cuma melihat tubuh Heejin yang semakin lama semakin tak terlihat. Am I too ruthless?
Dalam perjalanan ke stesen bas, Heejin ditemani air mata. Dia tak peduli dengan pandangan orang sekeliling. Hanya Tuhan yang tahu bertapa sedihnya dia.
Dari jauh dia nampak Freya sedang berbual dengan Hyunjin. Cepat cepat dia mengesat air matanya. Risau kalau Freya dan Hyunjin tahu dia menangis.
Huh! Tolonglah jangan jadi lemah sangat Heejin. Hidup perlu diteruskan.
"Ha sampai pun kau"
"Sorry sebab lambat" Heejin berusaha tersenyum.
"Tak adalah. Aku baru sampai aje. Setan sebelah aku ni pulak menyibuk aje kerjanya"
Hyunjin mencebik.
"Aku teman kau ni pun dah cukup bagus tau. Kau ni tak pernah nak hargai aku"
Hyunjin berpura pura merajuk.
"Alolo. Baby bucuk merajuk eh. Sorry la"
Heejin disebelah cuma tersenyum. Suka tengok perangai Freya dan Hyunjin. Lagi lagi kalau mereka bergaduh. Dari pandangan dia, dua orang ni ialah pasangan couple yang terlebih sweet. Tapi tulah. Hakikatnya, dua orang ni tak couple pun.
"Ouh anyway. Kenapa muka kau merah" soal Freya.
Alamak! Kantoi la pulak. Eya perasan ke.
"Hish! Kau ni girl. Soalan apa kau ni. Confirmlah sebab panas. Sekarang kan musim panas"
Heejin berasa lega. Thank you so much Hwang Hyunjin. I love you! Thanks sebab selamatkan aku bro.
"Ada aku tanya kau ke setan. Aku tanya Heejin. Kau sibuk apahal. Ada juga yang makan penampar aku nanti" bebel Freya.
Dia paling tak suka orang menyampuk.
"Eh suka hati akulah nak jawab apa pun. Ni mulut aku okey"
YOU ARE READING
[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00s
FanfictionCrazy Squad18 mengisahkan tentang 18 orang pelajar yang berumur 18 tahun dimana masing masing kepalanya masuk air. Perangai semua gila gila dan nakal tahap bangang. Bila nama kelas 8-1 meniti di bibir para guru mahupun pelajar, mulalah guru disiplin...