CS18 - 13

320 64 1
                                    

Nayeon datang bersama beberapa beg kertas. Dia perlu datang awal ke hospital sebab anak lelakinya perlu ke sekolah. Tidak lupa juga sarapan kegemaran Hyunjin dibawa. Hyunjin tak cerewet orangnya. Sandwich tuna bersama air coklat. Itu sudah memadai untuknya.

"Ni mummy bawa uniform kamu"

Nayeon menghulurkan beg kertas yang dibawanya kepada Hyunjin. Hyunjin pula tanpa banyak bunyi terus ambil dan berlalu ke bilik mandi.

"Macam mana rasa? Okey?" soal Nayeon.

Freya senyum.

"Eya rasa okey sikit dari semalam"

"Cepat cepatlah sembuh. Aunty tak suka tengok Eya macam ni"

Freya mengangguk. Dia pun tak suka duduk di hospital. Masuk ni dah dua kali dia masuk hospital tahun ni. Dahlah makan ikut time. Benci betullah.

"Itulah. Eya pun tak suka duduk sini"

Nayeon senyum. Bila tengok wajah Freya, mesti teringat arwah Joy. Sama betul muka mereka.

"Aunty" panggil Freya.

"Hmm"

"Terima kasih sebab sudi jaga Eya. Eya tak tahu macam mana nak balas budi aunty nanti"

"Senang aje nak balas. Jadi menantu aunty"

What the fuck man! Seriuslah dia kena kahwin dengan Hyunjin sebab aunty ada anak sorang tu aje.

"Aunty guraulah. Tak perlu balas apa apa pun. Aunty ikhlas tolong. Lagipun Eya bukan orang lain. Anak kawan baik aunty juga"

"Sekali lagi terima kasih aunty"

"Mummy ada bawa sarapan tak untuk Hyunjin"

Hyunjin sudahpun segak dengan uniform sekolahnya.

"Ada tu ha. Pergilah makan cepat. Nanti lambat pula ke sekolah"

Lahai aunty ni. Macamlah anak dia selalu pergi awal.

"Alaa mummy ni. Macam tak biasa pula. Sekolah tu kan nenek Hyunjin punya"

Nayeon menggeleng kepalanya. Dia tahu anak dia dan juga Freya selalu pergi sekolah lewat. Jangan ingat dia duduk dirumah dia tak tahu.

"Betul mummy setuju. Mummy pun tak tahu nak jawab apa lagi bila guru kelas kamu telefon mummy cakap benda yang sama"

"Guru kelas? Cikgu Naeun ke?"

"Yelah siapa lagi"

"Hihi peace yo mummy"

Hyunjin sambung makan. Nayeon cuma mampu menggeleng kepalanya. Tak tahulah nak nasihat macam mana lagi. Rupanya susah juga walaupun ada anak sorang. Macam manalah kalau dia ada sepuluh orang anak macam Hyunjin. Agaknya dah lama dia sakit jantung lepas tu mati.

"Aku pergi dulu. Balik sekolah nanti aku datang"

Freya mengangguk. Ha dia baru ingat.

"Tolong jangan bagitahu orang lain pasal ni. Even cikgu. Aku tak nak orang lain tahu pasal ni"

"Mungkin aku tak kan bagitahu  tapi aku tak janji yang Jiho and the gang akan sebar pasal ni"

Freya mengeluh. Hesy! Susahlah kalau dah dasar setan ni. Perangai setan tu tak boleh nak buang.

"Hyunjin pergi dulu mummy"

Hyunjin memeluk mummynya.

"Hati hati. Jangan bawa motor laju laju. Mummy tahu motor kamu laju. Tapi tak payahlah nak tunjuk hebat atas jalan raya" sindir Nayeon.

[C] Crazy Squad18 | HYUNJIN+00sWhere stories live. Discover now