Luku 7. Henki hengessä

68 7 4
                                    

Ruskokynsi oli käskenyt Sinikukan ja Nokkostassun saattamaan Marjanraadon parantajalle.

" Voi hyvä Tähtiklaani... Hän voi kuolla verenhukkaan! " Sokealehti maukaisi ja käski Malvatassua hakemaan hämähäkinseittiä.

" Parempi olisi kylläkin kehäkukka... " Malvatassu hymähti hiljaa.

Malvatassu kipitti hakemaan seitit ja toi ne Sokealehdelle.

Sokealehti otti ne häneltä ja maukaisi:
" Kiitos Kyy- eikun Malvatassu... " Sokealehti maukaisi ja laittoi seitit Marjanraadolle.

" Voi olla liian myöhä jo parantaa hänet. Hän menetti liikaa verta, ja on muutenkin nyt heikkona Lehtikadon takia, tuskin saanut syötyäkään kunnolla... " Malvatassu maukaisi ajatuksensa ääneen.

Sokealehti tuijotti parantajaoppilastaan. Hän puhui yhtä realistisesti, kuin entinen mestarinsa Täpläliito.
Hän avasi lopulta suunsa.
" Miksi sinä noin sanoit? Aina on toivoa. "

" Toivo, ei kestä aina elämän loppuun saakka. Tulee menetyksiä, toivottomuutta ja kaikkea kauheaa. Se on vain kestettävä. Marjanraato eli pitkän hyvän elämän, nyt on hänen aikansa päästä Tähtiklaaniin. Me emme elä pentutarhan sadussa.  " Malvatassu maukaisi varovasti ja katsoi meren sinisillä silmillään punertavaa Naarasta.

Hopeakiilto katsoi Ihmeissään Malvatassua. Mistä tuo parantajaoppilas tiesi kaiken tuon?

Hopeakiilto päätti kysyä neuvoa Tähtiklaanin kissalta, jonka nimi oli Täpläliito. Sokealehden mestari.

" Täpläliito, miten Malvatassu tietää kaiken tuon? Hopeakiilto kysyi päästyään mielessään Tähtiklaaniin. Hän ainoastaan näki liikkumattoman haalean Täpläliidon, joka voisi kadota hetkenö minä hyvänsä.

Tammitassu tuli paikalle.
" Hei, olen Tammitassu ja voin kertoa sinulle syyn, miksi Malvatassu tietää kaiken tuon. " Kolli esittäytyi nopeasti.
Hopeakiilto katsoi hetken suorapuheista,
-Tassu liitteistä, kissaa.
Sitten hän vain nyökkäsi.

" Malvatassu... Noh... Hän toisin sanoen... On Täpläliito. Lähetimme yhdessä Täpläliidon hengen Malvatassun ruumiiseen, ja annoimme tulevaisuuden tuoda Lumisulan ja pentunsa klaaniin. " Tammitassu selitti hopealle kissalle.

" Mutta... Miten ihmeessä? Sitten kun tuon henki poistuu Malvatassusta, hän ei tiedä yhtään mistään mitään ja muutenkin - Miksi laitoitte Täpläliidon hengen Malvatassulle? " Hopeakiilto kysyi.

" Malvatassusta tulee erityinen parantaja juuri silloin, kun sitä tulevaisuudessa tarvitaan. Täpläliito sanoi, että hän haluaa liittää Malvatassun ja Täpläliidon henget yhteen lopulta. "

" Mutta onko Malvatassu koko ajan ollut Täpläliito? "

" Vain, kun hän oli Malvapentu, hänellä oli oma henkensä, kunnes Täpläliito uhrautui ja luopui omasta ruumiistaan ja hengestään klaanien tähden ja liitti sen tulevan parantajan sieluun. "

Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)Where stories live. Discover now