Luku 23. Kunnioitus

48 8 0
                                    

Tuhkaklaanin partio saapui nelivaahteroille.
Pääskytähti hyppäsi omalle kivelleen pienen joen ylitse, omalle paikalleen.
Hänen vierellään olivat Pihlajatähti ja Hämytähti.
Vielä puuttui Pilkkutähti.

Ruskaklaani saapui mukanaan uusi Päällikkö, Pilkkutähden varapäällikkö, Saukkohäntä, joka oli ottanut uuden päällikön paikan, Saukkotähtenä.

" Saukkohäntä? " Pihlajatähti katsoi Saukkohäntään.

" Kyllä vain, Pihlajahäntä. " Saukkohäntä murahti ja kutsui Pihlajatähteä tuon soturinimellä, koska Pihlajatähti oli kutsunut Saukkotähteä omallaan.

" Pihlajatähti " Hän korjasi.
" Saukkotähti, Kait? " Saukkotähti nyökkäsi.

" Huomaten varmastikkin, Ruskaklaanilla on uusi Päällikkö, minä, Saukkotähti! Entinen päällikkömme Pilkkutähti kuoli eilen kipuihin, joista parantajamme Joutsenkukka on ainoastaan tietoinen. Aijon nyt vain sanoa, että Tuhkaklaanin ja Ruskaklaanin välit ovat ok. Keskitymme tästä edes Suoklaaniin, joka tarjosi reviiriään Tuhkaklaanille, joka ei välttämättä tiedä edes miksi! " Saukkotähti maukaisi ja katsoi helpottuneeseen Pääskytähteen, ja hämmentyneeseen Pihlajatähteen.

" Mitä Tähtiklaanin tähden tuolla tarkoitat? Tarjosimme vain apuamme, kun - " Pihlajatähti ei ehtinyt sanoa edes lausettaan loppuun, kun Saukkotähti jatkoi:
" Olen varapäälliköksemme valinnut Vuokkolumen. "

Pihlajatähti katsoi Saukkotähteen vihaisesti.

" Tiesin tämän, että entinen kotikisu päälliköksi olisi tyhmää! " Kukkakäpälä sähähti jostain päin tätä kissakaaosta.

Keltamyrsky katsoi veljeään.

" Et kai sattunut muistamaan, että edeltäjäni Pilvitähti, oli myös kotikisu? Varapäällikkömme on Keltamyrsky! " Pihlajatähti maukui.

Malvatassu katsoi suuren vaahteran vierestä tilannetta.
Hän näki pusikossa liikahtavan jotain.
Näytti hieman Kyytassun turkilta.

" Ky-Kyytassu? " Malvatassu kysyi varovasti.

" Mitä, missä? " Sokealehti saapui oppilaansa luokse ja katseli ympärilleen.

" Ihan kuin... Äh antaa olla. " Malvatassu ärähti ja siirsi katseensa päällikköihin.

Kyymarja oli pusikossa. Pihlajatähti oli pyytänyt Kyymarjan pysyvän piilossa, kunnes Tuhkaklaani leppyisi, samoin Ruskaklaani ja Virtaklaani. Jos hän nyt kertoisi Kyymarjasta, Virtaklaani ja Ruskaklaani alkaisivat väittämään, että Tuhkaklaani antoi oppilaansa Suoklaanille.

Kyymarja katsoi surullisena mestariaan. Hän oli hyvä mestari.
Nyt hänellä oli toinen opetettavana.
Tähtiklaani määräsi Kyymarjan polun erilaiseksi, kuin perus parantajaoppilaan.
Siihen oli totuttava.

" - annan nyt vuoron Tuhkaklaanille " Hämytähti lopetti selittelynsä.
Pääskytähti nyökkäsi ja aloitti;

" Tuhkaklaanilla on ollut nyt runsaasti riistaa. Taisteluja on ollut, mutta olemme pärjänneet niissä hyvin... Nelimyrsky synnytti juuri Pajuvirran pennut, Kastepennun, Sirppipennun ja Viimapennun. Tulikyynel odottaa Nokisiiven pentuja. Olen kiitollinen siitä, että Ruskaklaanin päällikkö päätti lopettaa epäilymme ja siitä, että Suoklaani lopetti luvan saalistaa heidän reviirillään. Toivon nyt, että klaanit rauhoittuisivat. " Pääskytähti maukaisi kunnioittaen edellä mainittuja klaaneja.

Saukkotähti nyökkäsi.
" Kokous on päättynyt "

Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz