Luku 15. Esi-isät

50 6 0
                                    

" Sinikukka on jo monesti laiminlyönyt tehtävän! Hän ei ole koskaan ollut oikea vaihtoehto! Hopeakiilto käyttää kaiken aikansa yrittäessään suostutella sisartaan - mutta turhaan! " Harmaanrusehtava kollikissa murahtaa.

" Ruosteturkki, Rauhoitu. Vielä Sinikukka ehtii! Hopeakiilto osaa hoitaa hommansa. " Pikkutähti rauhoitteli Ruosteturkkia.

" Kyllä, ja siilit lentää. " Kaislatähti hymähti.

Kaarnamyrsky ja Korppimieli tassuttelivat noiden luo.

" Kaislatähti ja Ruosteturkki, ei hätää, he hoitavat asiansa hyvin. Pikkutähti, anna heidän olla. Eivät he enään voi varmaan riistää heidän voimiaankaan. " Kaarnamyrsky maukaisi.

" Miksei muka? " Korppimieli astui esiin emonsa takaa.
" Siis, onhan tämä Tähtiklaani. "

" Totta... Miksei? " Tammitassu kysyy.
Kaarnamyrsky ja Pikkutähti olivat hiljaa.

" Jos luulette, ettei Sinikukasta ole siihen, poistakaa vain hänen voimansa, mutta tehkää viisas päätös. " Pikkutähti totesi lopulta ja lähti.

Kaarnamyrsky juoksi hänet kiinni.

" Otetaan vain ne voimat pois ja lahjoitetaan jollekkin muulle. " Korppimieli maukaisi.

" Tuen Korppimielen ehdotusta. " Ruosteturkki totesi Tammitassun nyökätessä.

" Ka- kai se sopii... " Kaislatähti maukui hiljaa.

Siinä se oli. Sinikukan voimat katoavat ikuisesti.

---------------------------------------------------------
Oli Hiirenkorvan ensimmäinen aamu.
Sinikukka nousi pediltään.
Hän haistoi ilmaa. Hieman kostea, mutta selvä Hiirenkorvan tuoksu. Hän ryntäsi ulos.
Lumi oli vähäisen sulanut, mutta kyllä siitä Vielä riesaksi oli.

Hopeakiilto oli monesti jankuttanut hänelle voimistaan. Tai, jos niitä edes on... Se selviää vain kokeilemalla!

Sinikukka teki saman, minkä aijemminkin oli tehnyt. Ei tapahtunut mitään. Vaikka hän kuinka yrittikin.

" E-ei mitään... " Hän huokaisi hiljaa.

Hopeakiilto näki unta... Tai, no Tähtiklaanin viestiä:
Sumea kissa, esiintyi Hopeakiillon edessä.

" Oli kaksi, toinen nopeasti katosi, tulee kolmas, joka toisen paikan täyttää, ja lopullisen valitun vastuun kantaa. " Se toisteli viestiä hiljaa, kunnes katosi.

Hopeakiilto nousi ylös.
" Hopeakiilto, aamupartio! " Sumusydän huudahti nuorelle soturille.

" Ainiin... " Hopeinen kissa mutisi itsekseen ja nousi.

Mitä se enne mahtoi tarkoittaa? Katosiko Sinikukan voimat, vai tuleeko kolmas? Katoaako itse Hopeakiillon voimat? Voi Tähtiklaani, anna minulle vastauksia!

// Kenen veikkaatte saavan tuon uuden
' vastuun '?

Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)Onde histórias criam vida. Descubra agora