Luku 18. Selitys

50 7 2
                                    

Tuhkaklaani taisteli raivokkaasti Ruskaklaania vastaan. Ja tämä kaikki alkoi vain yhdestä pienestä oppilaasta... Hän saa kyllä selittää leirissä!

Ruskokynsi raapaisi Lehtiraitaa. Lehtiraita sähähti ja kierähti maassa kerran, kunnes hyppäsi Ruskokynnen selkään.
Ruskokynsi juoksi niin kovaa kuin pystyi, kunnes Lehtiraita tippui. Ruskokynsi syöksyi Tuhkahäntää päin, joka oli päättänyt hyökätä tämän kimppuun.

Harmaahalla hyppäsi Lehtiraidan kimppuun, jota luuli aluksi Hehkusilmäksi. Lehtiraita oli kellertävä Raidallinen kissa, jolla oli lehden väriset silmät ja valkoinen Täplä hännässään, toisin kuin Hehkusilmällä oli vaalea, Kellertävä turkki, jolla oli valkoisia pieniä laikkuja ja epätavallisen hohdokkaat siniset silmät.

Harmaahalla oli Lehtiraidan selässä kiinni, kunnes vanhempi soturi päätti kellahtaa niin, että hän olisi Harmaahallan päällä.

Lehtiraidan avatessaan silmänsä räpäytyksestä, hän huomasi allaan olevan pentunsa.
" Harmaahalla... " Hän kuiskasi hiljaa.

Harmaahalla katsoi hetken niin sanottus emoaan.
" E-en halua satuttaa sinua... " Lehtiraidan ääni värisi.
Hän nousi hitaasti Harmaahallan päältä, varoen.
" Jos sinä et, niin sitten minä! " Hämäräkynsi murahti Lehtiraidan takaa. Lehtiraita katsoi, kun hänen veljensä syöksyi kohti Harmaahallaa.

Lehtiraita tiesi, ettei Hämäräkynsi ollut todellakaan tekemässä mitään hyvää Harmaahallalle. Hän vähintään tappaisi tuon. Hämäräkynsi on todella taidokas soturi. Ruskaklaani noudattaa Soturilakia, jossa lukee, että toisen klaanin kissan saisi tappaa, jos se olisi välttämätöntä.
Hämäräkynnen mielestä se on välttämätöntä, koska Lehtiraita ei muka pystyisi siten taistelemaan joitakin Tuhkaklaanilaisia vastaan, joka oli itse Lehtiraidankin mielestä ehkä hieman totta...

Hämäräkynsi saavutti Harmaahallan. Kolli otti kynnet esiin ja läpäytti ( Onks toi ees sana xD?)  kynsillään Harmaahallaa kuonoon. Seuraavan Hämäräkynnen liikkeen, Harmaavaalea Naaras osasi väistää taidokkaasti. Hän hyppäsi Hämäräkynnen selkään ja puraisi Hämäräkynnen korvaa. Kolli ulahti ja kaatui maahan niin, että Harmaahallakin kaatui. Hämäräkynsi nousi salaman nopeasti ylös ja hyppäsi Harmaahallan päälle painaen tuota maata vasten.

Harmaahalla ei pystynyt liikkumaan.

Hämäräkynsi upotti vähän väliä kynsiään Harmaahallan turkkiin pitäessään tuota kiinni maassa.
" Harmaahalla! " Kuului Pilvisydämen ääni.
Valkea kolli juoksi todella nopeasti, ja kiisi pysähtyneen Lehtiraidan ohitse.
Harmaahalla rääkäisi kynten mennessä tuon, no ihon lävitse.

Pilvisydän tönäisi Hämäräkynnen maahan ja puraisi tuota kaulaan.
" Häivy, senkin papanaläjä! " Pilvisydän murahti ja raapaisi Hämäräkynttä lapaan.

Hämäräkynsi murahti takaisin.

" Pilvisydän? Harmaahalla? Hämäräkynsi?" Lehtiraita luetteli kolme nimeä hiljaa paikallaan seisten. Hän ei pystynyt liikkumaan.

" Ryhdistäydy Lehtiraita! " Kyyhkytuuli huudahti jostain ja meni auttamaan emoaan.
" Ky-Kyyhkytuuli... " Lehtiraita maukaisi hiljaa. Kyyhkytuuli katsahti Harmaahallaan, Hämäräkynteen ja Pilvisydämeen.

" Hän on teidänkin emonne, Pilvisydän ja Harmaahalla... " Kyyhkytuuli murahti ja tassutteli Lehtiraidan kanssa parantajalle tarkastettavaksi.

Taistelun päätyttyä, Tuhkaklaani palasi takaisin leiriin.
" Missä Tähtiklaanin nimeen olitte? " Pääskytähti kysyi varapäälliköltään.

" Eikö Hopeakiilto kertonut? " Ruskokynsi kysyi.
" No en kysynyt... " Pääskytähti huokaisi.

" Olimme taistelussa. Ratamotassu saa kertoa loput, miksi olimmekaan taistelussa... " Ruskokynsi katsoi vihaisesti oppilasta.

Salamasielu katsoi pettyneenä oppilaaseensa.
" Jooh, hän saa luvan selittää... "

" Arvaa mitä, Ratamotassu? Saat luvan kertoa sen myös Suurkielekkeellä. Klaani ansaitsee tietää. En voisi sanoa olevani vihainen, kun en tiedä mitä on tapahtunut, mutta pettynyt tulen vähäisen varmaan olemaan. " Pääskytähti huokaisi rauhallisesti ja kapusi kielekkeelle.

" Saapukoot jokainen uskollinen klaanilleen oleva kissa suurkielekkeelle klaanikokoukseen! "

Kissojen saavuttua paikalle, ja Ratamotassun noustua Pääskytähden vierelle Suurkielekkeelle, jonne Pääskytähti oli myös Ruskokynnen kutsunut, klaanikokous alkoi.

" Yritin napata oravaa, se oli pulska ja hyvän näköinen saaliiksi. Hyppäsin sen kimppuun, mutta orava pääsi juuri ja juuri pakoon. Aloin takaa-ajaa sitä, kunnes olin vahingossa Ruskaklaanin alueella.
Ruskaklaanilaiset hyökkäsivät kimppuuni, kunnes Ruskokynsi, ja pari muuta kissaa tulivat apuun. " Ratamotassu selitti.

" Onneksemme, Sysitassu sai tiedon, missä olet ja että olet vaarassa. Ilman Sysitassua, olisit varmaan lähes jo kuollut. " Ruskokynsi maukaisi. Klaani huudahteli Sysitassun nimeä.

" Saanen kysyä, missä vaiheessa Sysitassu oli Ratamotassun tarinaa? No siis, miten Sysitassu sai edes tämän tiedon tassuihinsa? " Pääskytähti esitti kysymyksensä.

" Ööhmm... Olin saalistamassa ja hyppäsin pusikkoon ja Ööhmm... Näin kuinka Ratamotassu oli pulassa... " Sysitassu selitti.

Pääskytähti nyökkäsi.

" Minun mielestäni, Sysitassu ansaitaee soturinimensä tämän päivän tapahtuneiden asioiden takia. " Pääskytähti maukaisi.

" Minä, Pääskytähti, Tuhkaklaanin päällikkö, pyydän esi-isiämme kääntämään katseensa tähän Oppilaaseen. Hän on opiskellut kovasti ymmärtääksen jalot lakinne ja on hänen vuoronsa tulla soturiksi. Sysitassu, tästä lähtien sinua kutsutaan nimellä Sysiroihu. Tähtiklaani kunnioittaa urheuttasi ja viisauttasi, joten hyväksymme sinut Tuhkaklaanin täydeksi soturiksi! "

Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang