Luku 8. Mahdotonta

57 7 0
                                    

Hopeakiilto oli suoraan sanottuna järkyttyneen näköinen.
Malvatassussa elää Täpläliidon henki? Mahdotonta!

Nuori Naaras katsoi Tammitassuun hölmistyneenä. Oliko tuo tosissaan?

" Mu-mutta miten? " Hopeakiilto sai nau'uttua.

" Tähtiklaanilla on suuria voimia, mutta ne eivät riitä kaikkeen. Tulee nimittäin suuri uhraus. Ja se vie kissan hopean, hengen. Varo, illan taivaan tumman väristä karvaa, joka roihuaa kovemmin kuin koskaan. Se ON melkein mahdoton voittaa... " Rusehtava Kolli sanoi, ennen kuin katosi lopulta.

---------------------------------------------------------
Synkkä metsä oli levoton. Kissat suunnittelivat tulevaa taistelua huolella. Kukaan, ei levännyt, ei kukaan.
Moni harjoitteli tekniikoita ja taisteluliikkeitä.

" Isken niitä kunnolla kuonoon... " Hopeatähti mietti ääneen, niin, ettei kukaan kuullut. Paitsi yksi.

" Miten SINÄ muka siihen pystyt? Se olisi mahdotonta! Me pysymme Synkässä metsässä, ja ohjailemme vain meidän valittuja, jotka nyt sattuvat olemaan... Hetkinen, keitä muita siellä on kuin Iltakarva ja Usvakatse? " Kuutamolehti kysyi Hopeatähden kohauttaessa olkiaan.

Ohrahöyhen oli kuullut lauseen. Hän meni paikalle, josta jokainen kissa näkisi hänet. Jättimäiselle kalliolle. Hän kapusi varovaisesti ylös askel askeleelta.

" Synkän metsän kissat! Kuulkaa minua, kertoessani teille valittumme! He ovat suostuneet auttamaan meitä pyynnöstämme, ja ovat täysin meidäm vallassamme tulevassa taistelussa! " Ohrahöyhen aloitti ja jatkoikin heti perään:

" Tässä tulevat ne kissat: Tuhkaklaanista Tahtoturkki ja Ukkoshäntä. Virtaklaanista Unikonsydän, Iltakarva, Haapasydän ja Usvakatse. Suoklaanista Tuhkatuuli, Unikkoaamu sekä Yökynsi. Ruskaklaanista Hehkusilmä. Ja Ainiin, unohdin mainita! Unikonsydämen juuri oppilaiksi päässeet Pennut, siis vain kolme neljästä: Hänen ainoa naaraspentunsa Jäätassu, sekä hänen kaksi kollia, Mustatassu ja Soratassu. Nummitassu ei suostunut. "

Haukkakatse tassutteli kallion luokse.

" Tarvitsemme paljon enemmän kissoja, jos aijomme luoda kokonaisen Synkän metsän Klaanin! "

// Nopee Luku vaan tääkin oli ;D

Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)Where stories live. Discover now