Hopeakiilto oli juuri saanut selitettyä Malvatassulle ja Sokealehdelle kaiken tästä Tammitassun kertomasta jutusta.
Sokealehti katsoi Malvatassuub sekä Hopeakiiltoon järkyttyneenä. Totta puhuen, oli Malvatassunkin ilme aikalailla järkyttynyt.
" E-eli... Olen mestari oppilaalle, joka on minun mestarini...? " Sokea parantaja henkäisi.
Sitten hän katsahti lämpimästi Malvatassuun.
" Tä-Täpläliito? "Malvatassu katsoi Sokealehteen surullisena.
" Olen MALVATASSU, en TÄPLÄLIITO! " Tuo huudahti." Sinussa elää Täpläliidon sielua... " Hopeakiilto maukaisi hellästi.
" Ei... Hän ei tule olemaan osa minua, koskaan. Enkä minä osa häntä, ikinä! Olen Lumisulan ja Kanervatassun pentu, Malvatassu! Olen syntynyt kotikisuksi, ei Täpläliito ole syntynyt kotikisuksi! Olen oma itseni! " Malvatassu ulvaisi. Kyynel valui pitkin parantajaoppilaan poskea tuo juostessa pois.
Hän juoksi metsikköön ja pysähtyi kuusen alle lepäämään. Hän käpertyi omaan häntäänsä ja karvoihinsa välittämättä kylmästä tuulesta ja lumihangista.
" Voi sinua... Riivaako sinua Tähtiklaanilainen kissa? Aivan... Synkkä metsä on paljon parempi... Me emme riivaa kissoja... Me suostuttelemme... Tai no... Olemme tietyllä tavalla kilttejä. Et ole ehkä soturioppilas, mutta voit myrkyttää... " Kuului pieni ääni, joka tuntui virnuilevan. Ääni kantautui kylmän tuulenvireen mukana suoraan Malvatassun korvien sisään. Ääni kaikui oppilaan päässä saaden tuon ahdistuneeksi.
Malvatassu pyöri lumessa levottomasti ja hänestä tuntui siltä, kuin hänen pää olisi räjähtämäisillään.
" Synkkä metsä on paljon parempi... "
Tuo oli lause, joka toistui jatkuvasti eniten.Malvatassu ulvahti ja kieri maassa ulvahdellen.
Hopeakiilto ja Pilvisydän saapuivat Malvatassun luokse.
" Malvatassu! " Pilvisydän huudahti huolissaan ja yritti nostaa Malvatassua.
" Pilvisydän... Hopeakiilto... Synkkä M... " Malvatassu naukaisi hiljaa.
Oppilaan silmissä sumeni vähitellen.
Ainoa lause, jonka tuo enään kuuli, tuli Hopeakiillon suusta:
" Malvatassu! "// Vähän lyhyempi luku tällä kertaa kuin yleensä :3
DU LIEST GERADE
Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)
Action> Hopeatassu ja Sinitassu ovat saaneet tietää voimistaan, mutta Sinitassu ei usko sitä todeksi. Oravaturkin ja Safiirin suhde ei tulisi mitenkään toimimaan, Kyytassusta (Marjasta) ei ole vieläkään kauheasti tietoakaan, Sokealehti tuntee itsensä hylä...