Nelimyrsky oli hengästynyt. Hän ei hengittänyt tasaisesti.
Sokealehti ja Malvatassu olivat juuri astuneet Pentutarhaan sisään ja katsoivat Nelimyrskyä.
" Pentujen pitäisi syntyä, ihan pian. " Sokealehti totesi.
" Haetko purasruohoa ja kepin, Malvatassu? " Parantaja pyysi Malvatassun nyökätessä." Se alkaa! " Sokealehti huudahtaa, toisin kuin Nelimyrsky rääkäisee pienesti.
Ensimmäinen oli tulossa.Iltahohde, Valkonenä ja Kirkasvalo katsovat vierestä.
" Hyvin se menee " Valkonenä tuki Nelimyrskyä, joka ei vastannut tuohon mitään.
Keppi, jonka Malvatassu oli tuonut, katkesi ensimmäisen tultua.
" Malvatassu, ala nuolla pentua! " Sokealehti maukaisi, mutta Malvatassu oli osannut jo aavistaa tulevan käskyn.Ensimmäinen pentu, oli kolli, musta kolli, jolla oli valkoisia laikkuja.
Toinen tuli, ja pidempi kepin puolikas räsähti.
Sekin kolli.
Kolli, jolla oli rusehtavan harmaa turkki, mustia raitoja, sekä valkoiset tassut." Viimeinen vielä! " Sokealehti tsemppasi.
" Valkonenä, voisitko nuolla tuota toista lämpimäksi? " Valkonenä totteli heti ja alkoi nuolla.Viimeinen pentu ilmestyi sammalille. Sillä oli harmaanvaalea valkoraitainen turkki.
" Kaksi kollia ja yksi naaras! " Sokealehti ilmoitti.
" Voisiko joku nuolla naaraan lämpimäksi?"Nelimyrsky hengähti ja alkoi nuolla pentua.
Pajuvirta tunki ruuhkan ohitse Nelimyrskyn luo.
" Miten voit? Miten Pennut voi? " Pajuvirta kyseli hätääntyneenä." Hyvin heillä menee. " Sokealehti vastasi.
Pajuvirta nyökkäsi." Olisiko teidän aika nimetä ne? " Malvatassu kysyi kaksikolta.
Nelimyrsky nyökkäsi.
" Olisiko rusehtavan nimi Mutapentu? " Nelimyrsku ehdotti.
" Minä mietin Kastepentua. " Pajuvirta totesi.
" Kastepentu on mainio! " Nelimyrsjy kehräsi." Naaras voisi olla... Mmhh... Sirppipentu? " Nelimyrsky kysyi.
" Loistava nimi! " Pajuvirta kehui ja katsoi Sirppipentua." Vielä Kolli... Olisiko hän... Viimapentu? Kävisikö se? " Pajuvirta maukaisi varmistaakseen, että Nelimyrskyllekkin se kävisi.
" Käyhän se! " Nelimyrsky huudahti iloisesti.
Tervetuloa Tuhkaklaaniin, Kastepentu, Sirppipentu ja Viimapentu!
// Lyhyempi luku nytten sitten.
Laitan tohon alas noiden kolmen pennun kuvan:^ Sirppipentu ( kolmanneksi syntynyt)
^ Viimapentu ( toiseksi syntynyt)
^ Kastepentu ( Ekaksi syntynyt)
YOU ARE READING
Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)
Action> Hopeatassu ja Sinitassu ovat saaneet tietää voimistaan, mutta Sinitassu ei usko sitä todeksi. Oravaturkin ja Safiirin suhde ei tulisi mitenkään toimimaan, Kyytassusta (Marjasta) ei ole vieläkään kauheasti tietoakaan, Sokealehti tuntee itsensä hylä...