Luku 14. Suuri klaanikokous

49 6 0
                                    

" Saapukoot jokainen uskollinen klaanilleen oleva kissa suurkielekkeelle SUUREEN  klaanikokoukseen! " Pääskytähti huusi kovalla äänellä painottaen sanaa
" Suureen ".

Kissoja alkoi tulvia pesistään miettien, mitä hän Pääskytähti tarkoitti sillä tietyllä sanalla.

Kissat saapuivat suurkielekkeen eteen, lähimmällä olevat melkein sen alle.

" Pidämme nyt suuren klaanikokouksen, jotta teemme asioista selvää. Puheenaiheenamme ovat Suoklaanin kiltteys, Kyytassun katoaminen, pari hyvää pentutarha uutista ja pari huonoa uutista..."  Pääskytähti maukaisi.

" Tiedämmehän me kaikki, että Suoklaani on ollut meille yllättävän kiltti lähiaikoina, emmekä tiedä siihen syytä. Tämän syyn takia, Ruskaklaani ja Virtaklaani saattavat yhdistyä ja vähintään varastaa riistaa, hyökkäillä ja varastaa meidän maita. Tähtiklaani ei tule tykkäämään. Siksi, olkaa hyvin tarkkoja raja - ja metsästyspartioissa!" Pääskytähti selittää aiheensa rauhallisesti.

" Seuraavana, Kyytassusta ei ole kuulunut vieläkään mitään! Olemme yrittäneet parhaamme etsiäksemme hänet, mutta hän om tainnut lähteä omin tassuin, tai kulkee nyt Tähtiklaanin mailla. "

" Olemme saaneet kuulla juuri parantajaltamme ja -oppilaalta, että Tulikyynel odottaa Nokisiiven pentuja, sekä Nelimyrsky Pajuvirran pentuja jo neljättä kuuta! " Pääskytähti maukaisi lempeästi. Pari kissaa tuli onnittelemaan näitä.

" Eilen, Leijonasulka ja Pajuvirta olivat Loistelammesta vielä oikealle siinä kallioiden lähellä, metsästämässä, kun he haistivat Ruskaklaanin. Pian Ruskaklaanilaisia ilmaantui paikalle ja väittivät sitä osaa reviiristään kuuluvan heille. Ruskaklaanilaiset olivat valmiita tappelemaan n. Kymmenen kissan joukolla kahta kissaa vastaan, joten molemmat Kollit perääntyivät, joka oli oikea päätös. Otamme reviirin takaisin, pian. " Pääskytähti kehui ja katsoi kaksikkoa.

" Hämytähti ja koko Virtaklaani on vähäsen metsästänyt meidän metsässämme, tai ainakin Harmaahallan ja Tiikeriraidan mukaan. " Pääskytähti maukaisi vielä lopuksi.

Hän viittasi hännällä, että kissat saisivat nyt lähteä.

Kokous oli päättynyt.

// Nää luvut on nyt vähän lyhyempiä, koska moti on nähtävästi välillä vähän huitsin-nevadassa, joten joo... Ja joskis ok hirwee into kirjoittaa 📝 ;3

Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)Where stories live. Discover now