Kului Kuuluolan käynniltä parisen auringonhuippua. Kokous olisi pian, mutta ennen sitä, tapahtui jotain suurta...
Sysitassu nappasi oravan nopeilla liikkeillään. Hän raapaisi oravan vatsan auki ja kantoi sen leiriin, ja tarjosi sen Helmijoelle.
Helmijoki nyökkäsi kiitoksen ja puraisi oravaa.
Sysitassu nyökkäsi vastaan ja tassutteli ulos.
Missäköhän Ratamotassu on?Yhtäkkiä, hän oli Ruskaklaanin aluella.
" Miten minä...? " Sysitassu kysyi itseltään. Yhtäkkiä, hän tajusikin, ettei ollut omassa ruumissaan, vaan Ratamotassun ruumiissa.
Ruskaklaanilainen heitti Ratamotassun kauemmas. Ne saastaiset! Mutta miksi Ratamotassu oli tunkeutunut Ruskaklaanin reviirille?Sysitassu ei kyennyt ohjaamaan Ratamotassua, vaan Ratamotassu ohjasi tietenkin itseään. Sysitassu oli saanut voivan nähdä toisen kissan silmillä, jos vain haluaisi!
Mutta Ratamotassuhan oli vaarassa!
Sysitassun pitäisi etsiä Pääskytähti, ja nopeasti!
Hän säntäsi päällikönpesälle, jossa päällikkö ei ollut.
" Missä olet, Pääskytähti? " Sysitassu mutisi ja säntäsi ulos.
Hän näki, kuinka Hopeakiilto ja Sokealehti saapuivat leiriin.
Hopeakiilto näytti, Noh... Ehkä vähän surulliselta. Miksiköhän? Pohtimiselle ei ole nyt aikaa! Sysitassun pitää auttaa sisartaan!" Sokealehti! Missä Pääskytähti on? Ratamotassu on vaarassa! Hän tappelee yksin Ruskaklaania Vastaan niiden omalla reviirillä! " Sysitassu huudahtaa.
" Mitä? Miksi? Mistä sinä tiedät? Ainiin... Pääskytähti on kysymässä Pihlajatähdeltä heidän kiltteyttään mukanaan Sarakukka, Leijonasulka ja Kirsikkasielu. " Sokealehti maukaisi.
" Missä Ruskokynsi sitten on? " Sysitassu kysyy uudelleen.
" Riistakasalla, tai ainakin niin uskon. " Sokealehti vastasi.
Sysitassu juoksi Ruskokynnen luokse.
" Ruskokynsi! Ratamotassu tappelee yksin Ruskaklaanilaisia vastaan, Ruskaklaanin reviirillä! " Ruskokynsi katsoi Ihmeissään Sysitassua." Mitä?! Miksi ihmeessä?! Nokkostassu, Sysitassu, Sinikukka, Pilvisydän, Salamasielu, Harmaahalla, Tiikeriraita, Ukkoshäntä, Nokisiipi, Pajuvirta ja Huomenääni, tulette kanssani taisteluun Ruskaklaanin reviirille! " Ruskokynsi huudahti niin, että se varmasti kuului.
Tämä tietynlainen ' partio ' lähti liikkelle, kohti Ruskaklaanin rajaa.
STAI LEGGENDO
Soturikissat ~ Salaisuuksien myrsky (Valmis)
Azione> Hopeatassu ja Sinitassu ovat saaneet tietää voimistaan, mutta Sinitassu ei usko sitä todeksi. Oravaturkin ja Safiirin suhde ei tulisi mitenkään toimimaan, Kyytassusta (Marjasta) ei ole vieläkään kauheasti tietoakaan, Sokealehti tuntee itsensä hylä...