ISTERI 18 TAHUN 04

31K 1.1K 26
                                    

" Ni aku letak sempadan. Kau jangan nak gatal masuk kawasan aku! Tahulah aku kacak. Tak payah nak goda aku! " Tengku Shazmer meletakkan bantal peluk panjang di tengah-ii katil.

" Tak hingin! " Amyra terus merebahkan badannya. Spec ditanggalkan dan diletak di meja lampu tidur. Ahh leganya dapat baring. Selimut ditarik menutupi seluruh badannya. Lampu tidur dipadamkan. Tengku Shazmer menjuih bibir. Dia turut berbaring membelakangkan Amyra.

~•~

Amyra terjaga dari tidur apabila cahaya matahari dari tingkap menyuluh wajahnya. Dia ingin bangun namun terasa bahunya berat. Dia menoleh ke sebelah. Terkejut bukan kepalang. Mana sempadan? Kelihatan Tengku Shazmer sedang nyenyak tidur dengan kepalanya terlentok di bahu Amyra. Tangannya pula melingkar di pinggang Amyra.

" Hoii! " Amyra menolak kuat tubuh Tengku Shazmer. Tengku Shazmer terkejut lalu terjaga dari tidurnya.

" Kau ni apehal hah? " Tengku Shazmer menjerit. Mata yang masih layu digenyeh perlahan.

~•~

" Apa lah budak berdua tu bertekak pagi-ii buta ni. " ujar Tengku Shazwan ketika melintasi bilik Tengku Shazmer dan Amyra.

" Entahlah bang. Semalam Ren lalu pun dengar diorang bertekak. " kata Tengku Shazren.

" Semalam awak yang letak sempadan bagai! Ni awak sendiri yang langgar sempadan! "

" Aku tidur mati lah! Mana aku nak sedar. Alaa bukan aku raba kau pun haish. "

" Tak malu peluk orang! Eee dasar lelaki! Gatal! "

" Elleh cakap je la kau suka aku peluk kau! "

" Eh tolong sikit eh! "

Tengku Shazwan dan Tengku Shazmer hanya menggeleng mendengar pergaduhan adik mereka. Kaki diatur menuruni anak tangga.

~•~

" Woii cepatlah! Aku pun nak mandi! " jerit Tengku Shazmer.

" Ish sabar ah! Dah siap dah pun.. " Amyra segera keluar dari bilik air.

" Mandi apa lama-ii? Mandi wajib? " soal Tengku Shazmer dengan sinis.

" Ee dia ni! " Amyra menjeling Tengku Shazmer.

~•~

" Haih Amyra.. Tak basah rambut pun! " tegur Tengku Shazren sewaktu mereka sedang bersarapan. Dia tersenyum mengusik. Tengku Shazwan turut tersenyum.

" Huh? " Amyra blur. Matanya terkedip-kedip memandang Tengku Shazren.

" Lembap! " Tengku Shazmer tersenyum mengejek.

" Boleh diam tak! " Amyra merenung tajam Tengku Shazmer di sebelah.

" Suka hati aku lah. Kau sibuk apa! " Tengku Shazmer sengaja ingin menaikkan kemarahan Amyra.

" Ish! " Amyra menendang kaki Tengku Shazmer di bawah meja.

" Kau pehal! " Tengku Shazmer ingin menendang semula kaki Amyra namun tendangannya tersasar mengenai kaki Tengku Shazwan.

" Apehal pulak kau tendang abang! " soal Tengku Shazwan. Sengaja. Bukannya dia tidak tahu Tengku Shazmer dan Amyra sedang menendang kaki sesama sendiri di bawah meja. Tengku Shazren tergelak.

" Macam-ii lah korang ni. Aduhai.. " Tengku Shazren menggeleng perlahan sambil tersenyum.

" Err.. Abang Ren, papa dengan err Maria pergi mana? " soal Amyra takut-ii.

" Kau sibuk kenapa? Nak goda papa aku pulak? " soal Tengku Shazmer.

" Amer.. Please.. Depan rezeki pun nak bertekak ke? " nasihat Tengku Shazren.

" Oh! Diorang pagi-ii lagi dah ke pejabat. Papa ada syarikat dia sendiri. Maria tu secretary dia. Kitorang pun ada syarikat sendiri. Hykarl's Holdings. Kalau Myra nak kerja bolehlah! Don't worry. Underage is acceptable. " Tengku Shazwan menjawab bagi pihak Tengku Shazren sambil tersenyum.

" Budak tak cukup umur macam kau ni jadi cleaner dah la. " ujar Tengku Shazmer sambil menyuap nasi goreng ke mulut. Amyra menjeling Tengku Shazmer di sebelah. Ada je lah nak cari fasal!

" Amer.. " tegur Tengku Shazren sekali lagi. Tengku Shazmer buat tidak endah.

" Kami pergi kerja dulu. Myra duk rumah elok-ii eh. Apa-ii call Amer. Kalau dia tak angkat, call Abang Wan takpun Abang Ren. Kalau nak keluar, call lah grab ke teksi ke. Jangan drive eh! Bahaya. " pesan Tengku Shazwan. Amyra hanya mengangguk lalu tersenyum.

" Macam budak-ii je kena pesan itu ini! " Tengku Shazmer tidak berpuas hati.

" Dah-ii. Jom! " Tengku Shazren segera mengheret Tengku Shazmer ke kereta. Tak pergi kerja kang asyik bergaduh aje.

Amyra menjeling Tengku Shazmer. Lama-ii boleh juling mata aku sebab asyik jeling dia. Salah dia lah! Annoying sangat.

to be continue..

ISTERI 18 TAHUNWhere stories live. Discover now