" Bukti? Bukti macam mana? " soal Amyra dengan polos. Tengku Shazmer mengeluh perlahan. Asal lah dia ni slow sangat?
" Entah. Fikir sendiri. Kau jangan dekat dengan aku selagi tak jumpa maksud dia. Blah! " Tengku Shazmer merangkak naik ke katil dan terus berbaring. Amyra termanggu seperti orang bodoh. Abang Min! Amyra mengatur langkah keluar dari bilik. Bilik Tengku Shazmin dituju.
" Abang! Abang Min! Tolong Myra.. " jerit Amyra. Tengku Shazmin terperanjat dengan jeritan Amyra.
" Sayang.. Nanti I call balik. Adik I panggil. " Tengku Shazmin terus mematikan panggilan. Kaki terus diatur menuju ke pintu bilik. Tombol dipulas. Pintu bilik dikuak perlahan. Wajah Amyra terjengul.
" Ada apa cik adik sayang.. " soal Tengku Shazmin sambil bersandar pada pintu. Amyra kelihatan gelabah.
" Shazmer! Dia cakap Myra kena buktikan yang Myra tak pernah tidur dengan lelaki lain! Macam mana ni? Takkan dia nak suruh Myra buat proposal.. Sertakan bukti-ii, rakaman cctv, keterangan dari kawan-ii.. Lepastu.. "
" Myra.. " panggil Tengku Shazmin lalu mengekek ketawa. Amyra terdiam. Wajah Tengku Shazmin dipandang pelik.
" Kenapa Myra ni lurus sangat.. " Tengku Shazmin menekan nekan perutnya yang senak. Amyra blur. Amyra ditarik menuju ke bilik Tengku Shazmer. Sambil berjalan, Tengku Shazmin menerangkan hal sebenar.
" Dia suruh awak buktikan yang awak tu masih dara lah cik adik oii.. Dia tengah tuntut hak dia.. Dah! Pergi buat apa yang dia nak.. Pakai seksi sikit! " Tengku Shazmin menguak daun pintu lalu menolak perlahan Amyra masuk ke dalam.
" Have a nice first night! Tata.. " Tengku Shazmin pantas menutup pintu.
" Ab.. " Amyra mengeluh perlahan. Tengku Shazmer yang sudah pun tertidur direnung. Amyra berjalan menuju ke almari yang menempatkan pakaiannya. Diselak satu persatu baju yang tergantung. Tangannya berhenti menyelak apabila terpandang sepasang gaun tidur berwarna merah yang lengkap bersama pakaian dalam. Gaun itu dicapai lalu dibelek.
" Jarangnya.. " bisik Amyra perlahan. Ha'ah.. Jarang gila! Macam kelambu je. Malu lah! Tengku Shazmer yang baru tersedar memerhati tingkah laku Amyra.
" Pakai je lah! Sedap sikit mata memandang.. " ujar Tengku Shazmer. Amyra tergamam. Tubuhnya dipusing menghadap almari. Huaa malu! Malu! Malu! Malu! Aku malu! Ibu! Tolong Myra.. Tak guna punya Taufik! Sebab kau lah aku kena buat semua ni. Amyra membawa gaun itu ke bilik air. 10 minit berlalu. Amyra masih lagi tidak keluar dari bilik air. Dia masih berkira kira. Pintu bilik air dikuak. Kelihatan Tengku Shazmer sedang mengiring membelakangi kedudukannya sekarang. Amyra melangkah keluar perlahan lahan. Dia pantas mematikan lampu utama dan lampu tidur sebelum duduk bersimpuh di tepi katil. Hah gelap lagi bagus. Tengku Shazmer menoleh ke belakang.
" Kau dah kenapa tutup semua lampu nih.. " soal Tengku Shazmer. Amyra memanjat katil perlahan lahan lalu duduk disebelah Tengku Shazmer.
" Saya segan! " luah Amyra.
" Kau nak segan apa? Aku kan suami kau.. " ujar Tengku Shazmer lalu bangun dari pembaringan. Dia bersandar pada kepala katil. Tangannya pantas menghidupkan kembali suis lampu tidur. Tubuh Amyra jelas kelihatan. Liur ditelan. Amyra menyilangkan kedua dua tangannya pada dada apabila melihat mata Tengku Shazmer tidak berkelip memandangnya.
" Janganlah tenung saya macam tu! " Amyra mula gelabah. Tengku Shazmer ketawa kecil.
To be continue..
YOU ARE READING
ISTERI 18 TAHUN
RomanceAmyra dan Tengku Shazmer berkahwin disebabkan suatu hal yang tidak disengajakan. Amyra yang masih dibawah umur menyebabkan Tengku Shazmer tiada pilihan lain. Sama ada bernikah atau menerima sebatan dan dipenjarakan. Rumah tangga mereka sepertinya me...