ISTERI 18 TAHUN 24

30.1K 958 22
                                    

" You.. I turun kejap ambil snek Nashrin dalam kereta. Dia merengek dah ni. Lapar. " ujar Tengku Aleesya sebelum melangkah keluar dari kondonya.

" Okayy. " Tengku Shazmer meneruskan mengemas barang-ii Tengku Aleesya lalu dimasukkan ke dalam kotak. Sedang dia mengemas, dia terpandang sesuatu di dalam almari Tengku Aleesya. Seutas beg tangan coklat cerah berjenama carlorhino dicapai.

" Beg ni.. "

~ • flashback • ~

" Baby.. Cantiknya! " Tengku Aneesa membelek beg tangan pemberian Tengku Shazmer dengan perasaan gembira.

" Mestilah cantik! I yang pilih.. " ujar Tengku Shazmer sambil tersenyum

~ • end flashback • ~

" Bukan ke beg ni polis tak jumpa? " Tengku Shazmer bermonolog.

~ • flashback • ~

" Baby.. Cantikkan? " soal Tengku Aneesa sambil menggayakan beg pemberian Tengku Shazmer. Tengku Shazmer tersenyum lalu mengangguk.

" Cantik.. " Tengku Shazmer senang melihat senyuman yang terukir pada wajah tunangnya itu.

" Sayang.. You masuk kereta dulu. I nak pergi toilet. " ujar Tengku Shazmer. Tengku Aneesa mengangguk lalu mencapai kunci yang dihulur Tengku Shazmer. Setelah selesai urusan di tandas, Tengku Shazmer kembali ke keretanya. Dari jauh, Tengku Shazmer melihat dengan jelas Tengku Aleesya sedang bergelut dengan peragut yang ingin meragut begnya. Tengku Shazmer segera berlari ke arah Tengku Aneesa.

" Woii! " jerit Tengku Shazmer. Peragut itu cemas melihat Tengku Shazmer lalu segera mengeluarkan pisau lalu menikam Tengku Aneesa. Tengku Aneesa rebah ke tanah. Beg tangan Tengku Aneesa dilarikan.

" Neesa.. Bangun sayang! Jangan buat bby macam ni.. Bukak mata! " Tengku Shazmer memangku Tengku Aneesa yang sudah pun terkulai layu. Darah pekat keluar membuak buak dari mulutnya. Perutnya yang yang ditikam, ditekan. Tengku Aneesa ingin bersuara namun nafasnya yang tersekat sekat membantutkan segala galanya. Wajah Tengku Shazmer disentuh.

" Te..rima..ka..sih..se..bab..hadir.. dalam..hi..dup..neesa.. "

~ • end flashback • ~

Kata-ii terakhir yang keluar dari mulut Tengku Aneesa sebelum dia menghembuskan nafas terakhirnya terngiang ngiang di telinga Tengku Shazmer. Tengku Shazmer mengetap bibir.

" You.. " panggil Tengku Aleesya apabila dilihat Tengku Shazmer berdiri kaku. Tengku Shazmer menoleh memandang Tengku Aleesya. Tengku Aleesya tergamam melihat beg tangan yang dipegang Tengku Shazmer.

" Apa ni? " soal Tengku Shazmer sambil merenung tajam wajah Tengku Aleesya. Tengku Aleesya terkelu.

" Aneesa kena ragut. Kena tikam. Beg dia yang kena ragut, polis tak jumpa sampailah harini.. Then what is this Aleesya? " Tengku Shazmer berkata perlahan namun keras.

" Amer.. I.. " dadanya berombak kencang. Nafas ditarik dalam-ii sebelum menghembusnya dengan perlahan lahan.

" You apa? " soal Tengku Shazmer.

" Sebenarnya I yang upah orang untuk bunuh Aneesa.. Ragut tu hanya untuk tutup motif sebenar. " ucap Tengku Aleesya perlahan sambil menunduk. Tengku Shazmer mengetap kuat giginya.

" Tapi sebab apa Aleesya? Sebab apa kau buat semua ? " tengking Tengku Shazmer. Bahu Tengku Aleesya terhincut akibat terkejut.

" Sebab I nak dapatkan you.. " ucap Tengku Aleesya perlahan sambil menitiskan air mata.

" Sebab tu je kau sanggup bunuh kakak kau sendiri? Aku tak sangka kau sekejam ni Aleesya! " Tengku Shazmer kesal. Tengku Aleesya duduk memeluk kaki Tengku Shazmer.

" Maafkan I Amer.. I mintak maaf! " rayu Tengku Aleesya. Tengku Shazmer menggeleng perlahan.

" Aku akan buat report. " Tengku Shazmer terus berlalu keluar dari kondo itu dengan seribu satu perasaan.

" Amer! Amer! Please! I dah menyesal! " raung Tengku Aleesya. Pemergian Tengku Shazmer dipandang sayu. Nashrin berlari mendapatkan ibunya.

" My.. " panggil anak kecil itu lalu menyapu air mata ibunya dengan tangan kecilnya.

" Yen.. " Tengku Aleesya menangis teresak lalu memeluk erat tubuh anaknya.

To be continue..

ISTERI 18 TAHUNWhere stories live. Discover now