" Hello.. Amer! Amer kat mana? Kenapa tak angkat call? Kami semua risau tau tak! " Tengku Shazmin terus menyoal bertubi tubi sebaik sahaja panggilan dijawab." Hah? Accident? Amer ada kat mana sekarang? " Tengku Shazwan, Tengku Shazren dan Amyra tergamam.
" Okayy abang datang sekarang.. " Tengku Shazmin terus mematikan panggilan.
~•~
" Macam mana Amer boleh accident? " soal Tengku Shazwan dengan nada serious. Tengku Shazmer tidak menjawab. Mata dialihkan daripada memandang Amyra. Amyra hanya mampu memandang sayu Tengku Shazner yang sedang duduk di ruangan menunggu. Kepala dan kakinya berbalut kemas dengan bandage. Lengannya pula ditampal dengan kain kasa sepanjang 5cm.
" Amer boleh tak jangan ego sangat? Amyra dah cerita semua. Dengar lah dulu penjelasan dia. " ujar Tengku Shazmin. Tengku Shazmer mengetap bibir.
" Amer ni tak pekak lagi tau! Amer dengar apa yang jantan tu.. "
" Cakap dia tak semestinya betul. Mulut manusia boleh menipu kan? Macam mana Amer boleh cakap Amyra curang dengan Si Taufik tu sedangkan nombor Taufik pun dia tak save.. " Tengku Shazren memotong cakap adiknya. Tengku Shazmer merengus perlahan.
" Dah jom balik. " ujar Tengku Shazwan. Tengku Shazmin memimpin adiknya berjalan. Amyra hanya mengikut dari belakang.
~•~
" Naik atas. Bincang elok-ii.. " bisik Tengku Shazwan pada Tengku Shazmer.
" Amyra.. Tolong Amer naik atas. " arah Tengku Shazmin. Amyra hanya akur. Amyra cuba memegang lengan Tengku Shazmer namun dengan pantas suaminya itu merentap semula.
" Aku boleh jalan sendiri! Kaki aku bukannya dah kudung! " Tengku Shazmer terus mendaki anak tangga. Tiba sahaja anak tangga yang ketiga, kakinya tiba-ii krem. Dia hampir terjatuh namun Amyra segera menolong.
" Saya tolong.. " akhirnya Tengku Shazmer menerima juga pertolongan Amyra. Kakinya yang luka menyukarkan pergerakkannya. Sesampai sahaja di atas, Tengku Shazmer menepis tangan Amyra dan terus masuk ke bilik. Amyra agak berkecil hati namun disabarkan hati.
" Myra! " panggil Tengku Shazmin. Amyra menoleh. Tengku Shazmin segera mendekatinya.
" Sini.. Nak bisik! " ujar Tengku Shazmer lalu mendekatkan bibirnya dengan telinga Amyra. Amyra mendengar dengan teliti lalu tersenyum.
" Ishh abang ni! " Amyra tersipu.
" Hey! Cubalah! Dengar cakap abang.. Abang ni kasanova yang berjaya tahu! " ujar Tengku Shazmin.
" Ha'ah! Kasanova.. Tukar perempuan macam tukar lampin. " sampuk Tengku Shazren dari belakang.
" Ish dah lah. Myra masuk dulu.. " Amyra meminta diri.
" Buat tau Myra! Comfirm dia melting! " pesan Tengku Shazmin sebelum Amyra menghilangkan diri. Amyra ketawa kecil. Haih la.. Mentang-ii playboy.. Macam-ii dia ajar aku! Amyra melangkah masuk ke dalam bilik. Tengku Shazmer yang sedang membelek kakinya di birai katil didekati. Amyra menggigit bibir. Kata-ii Tengku Shazmin terngiang ngiang di telinga.
" Amer tu ego tinggi. Ego lelaki senang je nak jatuhkan. Lagi-ii dengan perempuan yang dia sayang. Abang tahu Amer sayangkan Myra.. Kalau tak takkan lah dia jeles sangat dengan Si Taufik tu.. Myra kena goda dia. Lelaki selalu kalah dengan nafsu! Trust me! " Amyra duduk perlahan lahan di tepi suaminya. Tengku Shazmer langsung tidak mengendahkan kehadiran Amyra. Argh cuba je lah Amyra! Tak ada nak malunya. Antara aku dan dia je kan?
" Awak.. Percayalah. Saya tak buat semua tu. Saya tak tahu kenapa Taufik boleh cakap macam tu. Sumpah! Saya tak pernah pun serahkan tubuh saya pada mana-ii lelaki. Saya ni bukannya gatal sangat sampaikan kena mintak dari lelaki lain kalau awak tak bagi.. Lagipun buat apa saya pilih dia.. Bukannya handsome pun! Awak lagi handsome.. Kaya pulak tu! Dia ada apa je? Sambung belajar pun mak ikan yang payung. So lebih baik saya pilih awak.. Boleh kikis! " ujar Amyra panjang lebar. Tengku Shazmer hampir ketawa mendengar celoteh Amyra. Muahahahah dia kata aku handsome! Argh tahu lama dah..
" Dia tu dah lah badan kurus kering.. Awak lain. Awak sado! " puji Amyra lagi. Tengku Shazmer sudah kembang semangkuk.
" Buktikan yang kau tak pernah langsung tidur dengan dia mahupun lelaki-ii lain kat luar sana. " ujar Tengku Shazmer lalu memandang tepat wajah Amyra. Amyra blur. Buktikan macam mana?
To be continue..
YOU ARE READING
ISTERI 18 TAHUN
RomanceAmyra dan Tengku Shazmer berkahwin disebabkan suatu hal yang tidak disengajakan. Amyra yang masih dibawah umur menyebabkan Tengku Shazmer tiada pilihan lain. Sama ada bernikah atau menerima sebatan dan dipenjarakan. Rumah tangga mereka sepertinya me...