🔫💗Epilog💗🔫

2.7K 97 3
                                    

"Eddy.. hari ni papa nak kamu cincang Dato' ni.." arah Sam sambil menunjukkan sekeping gambar. Sam merupakan ketua mafia kat kawasan KL.

"Apa kes Dato' ni papa?" Soal Addin, tapi lebih dikenali sebagai Eddy.

"Syarikat dia ni dah berjaya dapat tender big project. Tapi, rakan baik dia iri hati dengan kejayaan tersebut dan suruh Dato' ini dilenyapkan!" Terang Sam sambil menyedut rokoknya.

"Ish, kenapa pulak macam tu?" Eddy cuba membantah arahan tersebut.

"Eddy! Don't refuse, just do it!" Tegas Sam.

"Just think all had done!" Balas Eddy dan terus beredar.

🔫🔫🔫🔫🔫🔫🔫

"Bella, we got new case!" Remy menyapa anak daranya yang lengkap berpakaian seragam polis.

"What kind of case? Sound serius.." soal Bella kepada Remy, sambil menuang kopi ke dalam cawan.

"Semenjak dua menjak ni, ada banyak kes pembunuhan berlaku. Jadi pihak atasan kerahkan unit kita untuk mencari dalang kes ini. Hal ini kerana, pihak atasan berfikir bahawa kes-kes pembunuhan yang berlaku kebanyakannya dilakukan oleh orang yang sama.. atau anggota dari sebuah kumpulan yang sama. Jadi, tugas unit kita adalah untuk menyiasat kes ini, dan memberkas mereka yang bersalah." Jelas Remy dengan nada serius.

"Ok daddy.. so, lepas ni we will attend a meeting in balai?" Soal Bella sambil menghirup secawan kofi.

"As soon as possible!" Balas Remy sambil mengemaskan baju seragam yang dipakainya.

Inilah kisah kehidupan dua keluarga yang berbeza.

Keluarga Remy-
Terikat dan sangat patuh dengan undang-undang negara dan hukum hakam agama. Sentiasa berusaha untuk membanteras segala jenis jenayah dan memberkas semua penjenayah.

Keluarga Sam-
Tidak memikirkan hukuman atau dosa yang bakal diterima atas segala kesalahan mereka.
Sentiasa menyelesaikan tugas kotor yang diterima dengan sangat profesional.

Bertentangan betul kan kehidupan mereka. Tapi, semua tu bakal berakhir apabila Eddy dan Bella berkenalan semula selepas 15 tahun berpisah. Macam mana boleh terpisah? Kalau nak tau jangan berhenti baca tau.

Please vote and recommend to others.

Tapi kalau saya lambat update sorry tau. Just wait jer..

Tq!

Dia Anak Polis, Gua Anak Mafia.Where stories live. Discover now