Bab 13

1.4K 37 1
                                    

"Ish, kenapa aku asyik pandang dia ni?!", kata Aizat di dalam hati. Dia cuba menahan tapi tak boleh, terlalu kuat perasaanya. Badan Alisya tanpa selimut, agak lentok, itu yang Aizat lagi tak boleh tahan tu. Alisya mencapai capai selimut kerana terlalu sejuk, tiba tiba Aizat menyerahkan tangannya untuk dicapai oleh Alisya. Tangan Aizat ni! Yess!. Teruja betul Alisya memegang tangan Aizat. Dia pun beralih ke kiri untuk menikmati tangan Aizat yang hangat itu di mukanya. Dia terkejut kerana Aizat merenungnya tajam. Lepastu, dia senyum nakal. "Eh, awak! Sorry, saya pegang tangan awak! Tidurlah, saya tidur tau, badan saya penat memasak tadi", kata Alisya dan mencapai selimut ke atas dadanya. Aizat tiba tiba je angau, sebab apa? Sebab ternampak Alisya berkemban ke? Nampak baju dalam ke? Ke sebab kena cium di pipi? Hahaha. Aizat meletakkan tangannya di atas perut Alisya yang diatasnya selimut, dan pura pura tidur. Ye lah, Alisya kan pantang ada tangan Aizat. Kalau ada, mesti dia nak ambik peluang tu. Alisya terus mengambil tangan Aizat diletakkan di wajahnya, tangan kanan memengang tangan Aizat dan diletakkan di wajahnya, tangan kiri mengusap muka Aizat, yang hensem tu. "Awak, awak", kata Alisya sambil mengeleng kepala. Disangkanya tidur. Tapi berlakon. Dia tak tahan tengok wajah Aizat, di ciumnya di dahi Aizat. Kerana geram. Selepas itu mereka tidur sambil berpandangan. Sebenarnya Aizat mahu dicium, kalau nak cakaplah, kenapa nak buat perangai pelik? Tu lah, ego lagi! Haih, Aizat, Aizat. Aizat hanya berlakon, tapi tak sangka dia boleh tertidur.

"Along!!", kata Aliah sambil mendepakan tangan untuk memeluk Alisya. Alisya pun melayankan aje, perangai Usu ni. Dia memeluk ibunya, ibunya memeluk erat anak sulungnya itu, Aizat menyalam tangan bapa mertuanya. Dia mengangkat beg galas yang di bawanya. Alisya memanggil Aizat masuk ke bilik tetamu. Bilik itu cukup besar dan selesa untuk pengantin baru itu. Tengku Syaifuddin dan Tengku Zalina menyuruh mereka rehat dulu, kan Aizat penat drive itu yang disuruh berehat tu. Mereka cadang nak tidur tiga hari di rumah keluarga Alisya. Katil ada sebesar king, almari ada meja solek dan meja tidur ada. Semua ada cuma satu je takde, tandas. Mereka perlu keluar untuk mandi. Alisya sekarang dia selesa nak bukak baju dalam bilik, dan berkemban keluar dari bilik. Dia tak kisah. Hanya ada dua lelaki saja yang berada di rumahnya iaitu abahnya, dan suaminya, buat apa mahu dimalukan.
Alisya terus membuka tudung,anak tudung,getah rambut. Aizat menelan air liurnya melihat Alisya. Dia cuba untuk menahan. Aizat berdehem, Alisya menyedari. "Ya,awak?",kata Alisya sambil memandang wajah Aizat dengan kasih sayang. "Umm,takde apa",kata Aizat. Alisya tiba tiba berasa gatal pada betis,dia menggaru sampai lega. Perbuatannya itu dilihat Aizat. Banyak kali Aizat menelan air liur. Tapi dia menahan. Tiba tiba pada perut pula digatalnya. Dia menyelak baju dan menggaru perutnya yang leper itu. Alisya menggaru sampai puas. Dia menutup mata sahaja. Dia langsung tidak tahu malu. Aizat tak dapat menahan. Dia tiba tiba memeluk pinggang Alisya. Dia terkejut. Kenapa dengan Aizat ni? Lagi sekali? Haih. Alisya terus menutup perutnya dengan menyelak kembali. Tangan Aizat di sebelah dibiarkannya. Dia kan suka. Aizat cuba membau bau baju Alisya. Wangi! Tiba tiba "tuk tuk", pintu diketuk. Kacau lah!. Alisya terus mengangkat tangan Aizat dari pinggangnya dan membuka pintu. "Eh, Uda? Kenapa?", tanya Alisya. "Alah, saja, ok ke bilik? Selesa? Macam mana dengan suami?", pelbagai soalan diberikan untuk Alisya. Alisya senyum melihat adiknya itu. Comel!. "Takde apa yang mahu dirisaukanlah, Along ok je lah", kata Alisya. Uda mengintai ngintai bilik tetamu itu. Dia melihat Aizat yang sedang baring. "Oh, mesti tengah buat projek ni", kata Amirah di dalam hati. Mukanya selamba sahaja. "Oklah, sorry ganggu, sambunglah, bye", kata Amirah sambil  teriang riang. "Apalah yang Uda merepek ni", kata Alisya berbisik sambil mengelengkan kepala. Alisya terus naik di atas katilnya dan mencapai selimut dan tidur dengan nyenyak. Aizat memegang megang punggung Alisya dengan lembut. Dah kenapa?!. Alisya membiarkan sahaja perbuatan suaminya. Siapa dia untuk melawan?. Walau pun tak selesa tapi dia biarkan sahaja. Aizat sudah puas, dia tersedar, ha? Apa aku buat ni?! Argh!! Aku pegang punggung dia? Serius lah? Tak nak!
No! No! No!. Alisya mencium sekali di pipi Aizat. Aizat terkedu seketika. Dia mahukan lagi. Berkali kali pipi Aizat disentuh oleh bibir Alisya. Aizat kenapa kau tak halang?! Bukan ke kau tak suka?!. Haih. Alisya sangat suka. Aizat? Dia tak tahu. Tiba tiba je perasaan tu datang. Dia sedar. Dia melihat jam di dinding menunjukkan pukul 11.30 tengah hari. Alamak! Lama juga lah mereka tidur!. Tak ada apa pun perkara yang buruk berlaku. Alisya hanya mencium pipi Aizat. Aizat hanya memegang megang sahaja. Dia lihat Alisya sedang nyenyak tidur. Comel! Hehehe. Dia membuka mata sahaja terlihat tangannya berada di pinggang Alisya, Alisya tidur menghadapnya, jarak antara insan ini sungguh dekat. Aizat terus mengangkat tangannya tiba tiba. Dia terkejut. Alisya terus tersedar dari tidurnya. "Eh, awak, kenapa ni?", tanya Alisya. Matanya dibuka perlahan lahan, terkejut tengok Aizat. "Eh, tepi sikit! Tepi! Tidurlah kat tempat kau sendiri!", kata Aizat sambil menolak nolak Alisya dengan kuat. Sakit Alisya. "Eh, awak ni kenapa? Tadi awak yang beria ria dekatkan saya di badan awak, kenapa tiba tiba ni?", kata Alisya dengan bangun terduduk di atas katil. "Eh, apa yang kau merepek ni ha?! Takde masanya lah aku nak pegang kau! Nak sentuh kau!", kata Aizat. "Eh, tadi awak yang pegang punggung saya lah, saya biarkan aje, saya pun mencium awak banyak kali, takkan awak tak sedar kot?!", kata Alisya dengan muka yang pelik. "Kau cium aku?! Woi! Geli lah! Kat mana kau cium aku?!", kata Aizat. "Kat pipi", kata Alisya. Dia cepat cepat mengesat ciuman itu. "Awak, tadi awak elok je, muka awak tu suka je, kenapa tiba tiba je ni?", tanya Alisya dengan lembut. "Aku ada sentuh kau tak?!", tanya Aizat. Alisya mengangguk laju. Mulutnya dimuncungkan. "Aku buat apa?!", tanya Aizat. "Awak, pegang perut saya sikit,dan pinggang saya",kata Alisya. "Aku mintak maaf eh,aku tak tahu pulak aku boleh buat camtu",kata Aizat dengan muka yang risau. "Buat apa awak nak mintak maaf,kita kan suami isteri",kata Alisya sambil memegang lengan Aizat. Tapi dia menepis. "Umm,takpelah,kalau saya nak cium awak kat mana mana pun,awak pun boleh buat macam tu jugak kat saya",kata Alisya sambil membuat wajah nakal. "Apa kau merepek ni?!",kata Aizat. "Hehehe,takde apalah",kata Alisya sambil tersengih sengih. Matanya memandang mandang badan Aizat dari atas ke bawah. Gatai nau!. Aizat pelik akan perbuatan Alisya itu. Terus dia bangun dan pergi tandas. "Hehehe,comel lah,suami aku ni!", kata Alisya.

TAK SANGKA DIA JODOHKU✔️Where stories live. Discover now